Miksi Fazerin sinisen resepti muutettiin?
Nykyään se on pahaa ja sen sijaan punainen maistuu nykyään siltä, miltä sininen ennen. Jotenkin kummallinen veto Fazerilta?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Fazerin Punainen on nyt vuorostaan huono.
Oon rakastanut punaista, ja ostanut sitä viikoittain. Yhtäkkiä se on muutettu marabon maitosuklaan makuiseksi. Ennen oli semmoinen toffeemaisen aromikas, silkkinen. Nyt ihan karmeaa.
Maaliskuussa söin joka aamu itse tekemääni "suklaata", siinä oli tummaa kaakaota, kaurahiutaleita, voita ja ruokosokerisiirappia. En kyllä pystynyt enää syömään riokodokeria kun näin, miten sen tuotannossa ihmiset myrkyttyy, ainakin Intiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon rakastanut punaista, ja ostanut sitä viikoittain. Yhtäkkiä se on muutettu marabon maitosuklaan makuiseksi. Ennen oli semmoinen toffeemaisen aromikas, silkkinen. Nyt ihan karmeaa.
Samoin! Olin korvannut Sinisen Punaisella. Viimeksi kun ostin (valmistuspäivä 5.3.2022), sylkäisin pois ja huuhdoin suuni. Kävin ostamassa Sinisen. Tylsän makuista, en pystynyt syömään kuin pari palaa ja heitin senkin levyn pois.
Mutta että Punainenkin huonoa!
Niin tylsän makuista, että puistattaa. Tuntuu pelkkä makeus. Kiinnostaisi tietää, mitä on tapahtunut. Miten vaikuttaa myyntiin?
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän vain Vihreää. Sen maku on onneksi entisellään.
Mikä se on.
Suklaan laadussa on välillä vaihtelua monillakin firmoilla. Esimerkiksi Lindth teki markkinoita vallatessaan vuoden-parin ajan ala-arvoista tavaraa, sitten maku palasi entiselleen. Fazerin mahdollisia sekoiluja en siis ihmettelisi yhtään.
palmuöljy piti korvata venäläisellä raakaöljyllä, koska vihreät vastustaa sitä vähemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just se karamellimäinen aromi puuttuu. Ja suussasulavuus. Eli syyt miksi sitä kannatti ostaa!
Huonoa bulkkisuklaata oli muutenkin, joten ei mitään väliä. Suomessa tehdään tasokkaampaakin suklaata ja panostetaan luomuun ja vegaanivaihtoehtoihin.
Ehkä joku raaka-aineiden tuottaja tuottaa niin kamalaa roskaa, ettei siitä saa hyvää edes Fazerin reseptillä.
Haluttiin tehdä se halvemmalla ja luultiin, että ei kuluttajat huomaa eroa.
Kokonainen pähkinä -suklaa pienenä patukkana voisi toimia, vaalea maitosuklaa ja se nykyinen.
Ehkä joku sabotoi firmaa hankkijana, tai vetää välistä. Syöttää suomalaisille skeidaa samalla kun myynti laskee. Uskon enemmän siihen, että viljelijät joutuu huijaamaan. Huijareilta ostetaan halvemmalla, laadukkaita tuottajia ei arvosteta?
Miten niin halvalla voisikaan tehdä laatua. Paljonko se levy maksaakaan, ei paljon mitään. Ja kaakaota ei viljellä Suomessa ja niukkuutta sen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Haluttiin tehdä se halvemmalla ja luultiin, että ei kuluttajat huomaa eroa.
*Vain maku ja koostumus meni pilalle.*
Haluaisinpa nähdä todellisen kannattavuuden, jos näin on, että kokeilevat vedättämistä!
Mä luovuin fazerin sinisestä jo vuosia sitten ja siirryin punaiseen kunnes sekin huononi.