Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pöytätietokoneista

Vierailija
21.04.2022 |

Miksi näitä käytetään? Itselläni 7-vuotta vanha yritystason kannettava, joka edelleen toimii moitteetta. Ei ole pitänyt vaihtaa näppäimistöä, hiirtä eikä näyttöä, koska ne on itse kannettavassa ja ne toimii. Käytän pääosin visual studio code, microsoft office, filezilla, discord ja sony vegas, hyvin toimii.

Plussana viellä sen helppo yhdistys tv, niin saa paremman näytön kuin tietokone näytön jos haluaa isoa näyttöä käyttää hetkellisesti, vaikka iso näyttö monella tapaa huono juttu (etäisyys ja ppi).

En koskaan ostaisi pöytätietokonetta.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositteko muuten Intelin vai AMD:n prossuja pöytätietokoneissannvai Mikä on paras kotelovalmistaja? Neste- vai ilmajäähdytys? NVIDIA vai AMD?

Ei anneta keskustelun tästä tärkeästä aiheesta kuihtua!

Vierailija
42/61 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelit.

Ok. Mutta mitä aikuinen tekee pöytätietokoneella? Ja konsolit ovat muuten nykyään tehokkaampia. Mutta niitä vaikea saada nyt.

Näin keski-ikäisenä aikuisena haluan näytön jossa on kokoa sen verran ettei tarvitse olla naama kiinni ruudussa. Miksi alkaisin leikkimään erillisten näyttöjen kanssa kun voin ostaa all in one pöytäkoneen. Tabletti sitten matkalle mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on boomeri kun käyttää kannettavaa. puhelimet on sen verran kehittyneitä, ettei tietokoneille ole tarvetta.

Vierailija
44/61 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa millä tavalla ap:n elämää haittaa se, että toiset käyttävät pöytäkonetta?

Vierailija
45/61 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositteko muuten Intelin vai AMD:n prossuja pöytätietokoneissannvai Mikä on paras kotelovalmistaja? Neste- vai ilmajäähdytys? NVIDIA vai AMD?

Ei anneta keskustelun tästä tärkeästä aiheesta kuihtua!

Pojalle kasasin pelikoneeseen AMD:n prossun 2v sitten ja hyvin on toiminut kovassa käytössä 👍

Vierailija
46/61 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on varmaan suurin syy, 700€ pöytäkone vastaa n. 2000€ kannettavaa.

Vierailija
47/61 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat videopelit?

Minkälaiset vaativat muka pöytäkonetta?

Vierailija
48/61 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen eppunormaalin anarkian uhoajasta: kaikki pikku runkkarit huutaa lokeroistaan : jo et ole puolellamme olet meitä vastaan!

Vierailija
49/61 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaat videopelit?

erilaisia mmoprg pelejä kuten wowia pelataan tietokoneella.

Vierailija
50/61 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys, johon viisaat jättää vastaamatta.

Vierailija
51/61 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pienessä lokerossani enkä voi tajuta että miksi joku on ihan eri lokerossa - vaikeaa?

Vierailija
52/61 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaaja vai trolli? Vai molemmat?

Vastaan näin että pöytäkoneita pystyy korjaamaan ja päivittämään, ja antaa parempaa grafiikkaa, ja toisekseen sinä voit vaihdattaa vain yhden yksittäisen komponentin, eikä tarvitse kokonaan uutta laitetta eli ovat egologisempia.

Läppäreissä yleinen ongelma kuumentuminen ja ei pysty ees kiintolevyjä lisäämään näissä nyky malleissa, tai korkeintaa yhden.

Vierailija
53/61 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaat videopelit?

Esim. viimeisimmät Resident Evil-sarjan-pelit. Itse kokeilin tuossa viime vuoden alussa vuonna 2017 tammikuussa tullutta Resident Evil 7:aa läppärillä ja alkoi jo 20 minuutin jälkeen ruudunpäivitys tökkimään. Pöytäkoneella taas tuo peli pyörii todella hyvin ilman ruudunpäivityksen takkuilua.

Vierailija
54/61 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on 7 vuotta vanha yritystason läppäri. Kyllähän tämä toimii, mutta noin vanhat yritystason läppärit ovat kyllä raahattavaa mallia ja akut ovat entiset. Tämä on ihan omassa hupikäytössä. On minulla tätä läppäriä vanhempikin pöytäkone, omalla kombinaatiolla ostettu ja rautaa on päivitetty vuosien mittaan, kyllä sillä pyörittää kaikkea enemmän. Suurin ongelmahan näissä läppäreissä on lämpeneminen, tuulettimet huutaa usein.

Jos läppäriä haluaa kunnolla käyttää, tarvitsee telakan, ulkoisen näppäimistön (yhdessäkään läppärissä ei ole hyvää näppäimistöä kirjoittamiseen), ulkoisen hiiren, ulkoisen näytön jne eli lopulta on sama varustus kuin sillä pöytäkoneella. Pömpeli on vaan kooltaan hieman pienempi.

Vierailija
55/61 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai pöytätietok8neita edes enää myydä. Just kävin Prismassa kattelemassa ja ei varmasti ollut kuin läppäreitä myynnissä.

Vierailija
56/61 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette, onkohan pöytätietokonejankkaaja sama henkilö kuin tuulipukujankkaaja?

Tuulipuku-hullusta en ole varma mutta pöytätietokonejankkaaja on ainakin sama tyyppi, kuin toinen niistä videopeli-hulluista (joita on minun näkemykseni mukaan 2 eri tyyppiä). Tunnistaa kirjoitustyylistä, kova tarve haukkua pelejä ja pelaamista harrastavia ihmisiä aina tietyn väliajoin. Sinänsä ihan viihdyttävä palsta-hullu, mutta samalla myös aika rasittava. Tiedä sitten mistä tuo viha johtuu, saanut kai pakit joskus joltain pelaamista harastavalta ihmiseltä, ja purkaa katkeruuttaan noilla aloituksillaan, kun tyypin oma harrastus on television katselu ja provoilu tällä palstalla.

Vierailija
57/61 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on opteron kodinhoitohuoneessa. Monta coree ja kaikilla toimii yhteydet hyvin. Myös projektorilla.

Vierailija
58/61 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin tarvitsen tietokoneelta vähän enemmän kuin netin selaamiseen vaadittavat kriteerit mutta jos käyttötaidot rajoittuu alkeellisesti nettiin ja someen niin tuommoinen riittää vallan mainiosti

Juurihan minä mainitsin! Ja minä jopa muokkaan videoita harrastuksena, ja toimii erittäin tehokkaasti. Mihin ihmeeseen sitä muka viellä enemmän tehoa tarvitsisi, jos voi hyvin muokata 4k videota? Nyt alappas pöljäke selittelemään ja kunnolla. EI mitään pelipuheita sitten.

t.Ap

Itsellä lähinnä tuo 3d renderöinti töiden vuoksi. Kestää välillä ikuisuuden jopa tuolla 2000€ näytönohjaimella.

Vierailija
59/61 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mini-pc, linux jos mahis, ulkoinen näyttö pitkällä etäisyydellä kuten tv:n, ja vähentää hz 60een, valomäärän nollaankin, jos lähellä, ja sinisen valon alemmas. nojatuoli.

Vierailija
60/61 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi