Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajien lakko saattaa jatkaa lukuvuotta-mukava kun osalla alkaa kesätyöt. Mistä opettajille maksetaan, nuoret ei opi!

Vierailija
21.04.2022 |

Alkaa kyllästyttää nämä lakot-pitkät kesälomat tulossa, koronavuosien etäopetus, kyllä alkaa tuntua että nuoret eivät enää saa kunnon opetusta!!!!!! Tästäkö pitää maksaa??????????

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun teini ammattikoulussa ei tällä menolla opi mitään, ensin etänä vaikka miten ja paljon, koronavuosi, ja nyt lakot.

Vierailija
2/3 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun nuori on jo sopinut kesätöistä ja tasan menee sinne, koska korona on pilannut kaksi edellistä kesää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se vika ole korvien välissä tai opiskeluhalukkuudessa jos ei opi. On päästy liian mukavasti ja opittu lorvailemaan. Kytätään kännykkää, ollaan levottomia, keskittymisvaikeuksia jne.

Kun itse kävin koulua meitä oli monesti 36 opiilasta luokassa, yksi opettaja. Ja opettajalla auktoriteetti joka ei tarkoita huutoa ja väkivaltaa vaan sitä, että olimme kotona oppineet tavoille. Tiesimme miksi koulua käytiin ja oppimishalu oli valtaosalla kova. Tosin joukkoon mahtui aina pari vastarannankiiskeä mutta se sitten nähtiin myöhemmin elämässä miten siinä kävi.

Siihen aikaan ei ollut peruskoulua vaan ns. oppikoluun piti pyrkiä, ja sinne oli kyllä paljon halukkaita pyrkijöitä. Sinne ei päässyt millä arvosanoila tahansa vaan oppilaan oli panostettava koulunkäytiin päästäkseen sinne. Siihen aikaan koulutusta arvostettiin. Se ei ollut kirosana kuten nyt hyvin monen suussa. Ja se näkyy sitten kyllä yhteiskunnassa...

Kotoa påiti maksaa lukukausimaksut ja sekin kannusti opiskelemaan. Ei olisi tullut mieleen mennä lorvailemaan kouluun kun vanhemmat maksoivat usein pienistäkin tienesteistään että jälkikasvu sai käydä koulua

Nykyään kasvatusvastuu sysätään heti pikkulapsesta ensin päiväkodeille sitten koululle. Ihmetellään miksi päiväkoti ei ole tehnyt mitään ja miksi koulu ei ole tehnyt mitään kun ongelmia syntyy. Vanhemmilla ei kai sitten ole minkäänlaista kasvatusvastuuta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän