Koska olette tulleet raskaaksi keskenmenon jälkeen?
Meillä yritys alkakoon...kuinka pian olet tullut raskaaksi km jälkeen?
Kommentit (14)
Keskenmeno 6/2005, sen jälkeen ei olla raskauduttu enää.
Naistenklinikalla tutkimukset aloitettu hiljattain.
Mulla on yksi lapsi ennestään siis saatu ennen tuota toksotartuntaa. Minulle tosiaan sanoivat vaan että tartunta menee ohi muutamassa viikossa. Ja sen jälkeen sitä ei voi enää saada sillä tavoin että se olisi suunä keskenmenoon. Eli sille tulisi immuniteetti. Kuulostaa siis toisaalta jatkon kannalta hyvältä.
Aika sekaisin on oma elämäni nyt mennyt ton keskenmenon jälkeen. Olen jäänyt työttömäksi koska olen tehnyt pätkä töitä ja aattelin että jäisin äitiyslomalle niin en sitten hakenut töitä....jotenkin olen pudonnut ihan tyhjän päälle ja masentunut senkin takia enemmän. Nyt en tiedä että keskitynkö siihen työntekoon ja hankin sen viran - tarkoittaa siis ettei uutta raskautta ainakaan 2 vuoteen vai hankinko sen lapsen ja luotan siihen että sitten saan sen viran....kakka sentään tarttee varmaan miehenkin kanssa jutella.
Tosi on etta sullahna onyt immuniteetti toksolle! Eli onnea uuteen yritykseen joko nyt tai sitten myohemmin!
Toisaalta olis tietty hienoa etta tyot odottais aitiysloman jalkeenkin; toisaalta ikaero edelliseen lapseen kasvaa suunnattomasti?! Tee siina sitten valintasi ' jarkevasti' . Mutta kaikkea hyvaa sinulle jatkoonkin
-levinia-
Oli ihan pakko kysya kun luin toisesta palstasta, etta ilmoitit ' omaavasi' toksoplasman? Siis asutko ulkomailla vai Suomessa? Ma olen toksoplasma negatiivinen (ei immuniteettia) siis joka raskaudesta ja silti mulla on nelja tervetta lasta! Nyt naitten kolmen ' epaonnen' jalkeen jai vaivaamaan, etta josko kaikki oliskin tuosta otokasta lahtoisin... Siis mulla eka km:n sikio tutkittiin, eika loydetty syyta keskeytyneeseen km:aan?! Hmmm... Mulla km:t todettiin molemmat rv8 kun sydanta ei loydetty siis sydamen suonistokin oli jaanyt kehittymatta, joten ei mahdollisuuksiakaan sydanaaniin. Tuo toksoplasmoosihan voi johdattaa elinten vajaavuuksiin, ja sokeuteen asti, mutta ei tullut kylla ' syyksi' mieleeni ennen tata?! Vastaisitko? Ja kun joka kuukausi kayn aktiivitarkastuksissa, mulla ei ole kertaakaan arvot heitelleet etta olisi epailys ' tartunnasta' .
Mina sain tosiaankin toksoplasma tartunnan. Mutta mulle sanottiin ettei sen pitaisi vaikuttaa tuleviin raskauksiin. Oma laakariveljeni juuri selitti minulle niin, en sitten tieda. Olen ihan Suomesta, tietokoneessa on vaan joku vika. Niin toksoplasmasta viela, etta tulehduksen pitais menna ohi ihan muutamassa viikossa, virus kuulemma voi jaada niveliin elamaan mutta veresta poistuu kuulemma. Oletko siis sairastanut toksoplasman joskus. Olisi kiva kuulla sinusta jatkossakin!
Hei,
Mulla oli keväällä kohdun ulkoinen raskaus, joka onneksi onnettomuudessa kuihtui itsestään pois, eikä tarvinnut muita hoitoja kuin raskaushormonin määrän seurantaa. Lääkäri sanoi, että keholla menee kuukausi korjata tilanne ja seuraavien kuukautisten jälkeen voi tulla raskaaksi. Ja näinpä sitten kävikin! Viikolla 7 tarkistettiin ultrassa, että tällä kertaa raskaus oli normaalisti kohdussa. Viikolla 12 tuli pientä vuotoa ja olin tietenkin aivan hermona. Nyt olen päässyt onnellisesti viikolle 28 asti.
Onnea ja jaksamista kaikille keskenmenon kokeneille!
kiva kun vastasit - nimittain taa asia on hiukan alkanu mua vaivata, ja kun Suomessa ei ongelmaa sillai ' tunneta' .
Kuitenkin mahan oon saanu ekani Suomessa (sama isa kaikilla) ja silloin mulla oli jopa oma kissa!
Suomessa kun mun kasittakseni tuota toksoa edes tutkita sen kummemmin, noh ainakaan 15v sitten?
Tanne muutettuani se kuuluu vakio verikokeisiin kun villikatteja on joka puolella; joten olen siis negatiivinen eli mulla ei ole siihen immuniteettia ja joudun siis uusinta verikokeisiin joka kuukausi etta arvot pysyvat samoissa (ettei sikio olisi sairastunut)
Koskaan ei ole ollut ongelmia, tiedan nuo varokeinot paremmin kuin varmaan kukaan taalla, kun olen viela kolme tervetta jalkelaista maassa tuottanut, heh. Mutta nyt tata viidennetta haaveillessa on ollut kolme epaonnistumista tm, ja kaksi km. Keskimmainen km on tutkittu ja biopsista ei loydetty syyta! nyt vaan itseani arveluttaa minkaverran tuo toksotaipumus olisi pinnalla,,kissaan en edes koske raskaana ollessa joten ei se kai sitakaan voi olla?! Lihan paistan superkypsaksi - vihannekset ja kasvikset pitaa pesta tilkalla kloritea joten kaikki keinot tiedan! Onko sinulla siis jo lapsia? Olisi kiva kuulla omakin kertomuksesi, missa palstalla kayt kirjoittelemassa? Itse pyorin lahinna suurperheellisissa, myos clomisteissa ja 60 lukulaisissa.
Viimeksi vastasin sinulle, koska sai yrittää uutta raskautta...
Nyt ilokseni pääsen vastaamaan myös tähän kysymykseesi. Neljännestä kierrosta " luvan saamisen" jälkeen tein positiivisen testin. Ihan alkumetreillä mennään ja pelko varjostaa koko ajan mieltä, mutta päivä kerrallaan eteenpäin.
Tärppionnea myös teille!! Ja muutoinkin hyvää syksyn jatkoa!
Minulla keskemenot 3/02, 11/02 ja 1/03. Sen jälkeen aloin odottaa poikaani 02/03. Sitten km 02/05 ja aloin odottaa 2. poikaani 05/05 eli olen tullut raskaaksi onneksi aina todella nopeasti. Kuten huomaatte en ole jaksanut odottaa edes ensimmäisiä kuukautisia vaan olemme alkaneet yrittämään heti km jälkeen.
Onpa ihanaa että olet raskautunut. Oikein hyvää odotusta sinulle!
tärppäsi 3 kk kaavinnan jälkeen, ensimmäisestä yrityskierrosta, vain yhden kuukautiset kaavinnan jälkeen. =o)
Tärppionnea!
HANNELE rv 21+3
Meidän Aarre sai alkunsa reilu 3 viikkoa keskenmenon jälkeen, nopeasti se elimistö toipuu keskenmenosta. Meidän kohdalla pieni alkio oli ollut kuolleena kohdussa lähes 4 viikkoa. :0( Vieläkin tuntuu pahalta.
myos ei tuossa raskautumisessa ole ongelmia: vaan vauvan pysymisessa?! Neljan terveen tyton jalkeen kun tana vuonna oli tm 03/06 (aikaisin havaittiin ja poistui itsekseen teroilla avustettuna):1. km 06/06 rv8 ja toinen kaavinta 10/06 rv8!! Eli ei pidetty taukoja sen kummemmin. Nyt sitten kokeilen sitakin ' kikkaa' eli syon pari kk pillereita ja kokeillaan viela kerran; enempaa ei taida nuppi enaa kestaa!?!