Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut miettimään haluanko oikeasti lapsia..

Vierailija
20.04.2022 |

Olen 29-vuotias, pian korkeakoulun käynyt nainen. Olen ollut suhteessa ja avioliitossa ihanan miehen kanssa kohta 10 vuotta.

Olemme puhuneet miehen kanssa, että haluamme lapsia, kaksi tarkalleen. Olen myös paljon miettinyt kivoja nimiä lapsille. Hieman vääntöä on ollut siitä miten hoitaminen ja arki tulee sujumaan, sillä kumpikaan ei halua tinkiä urastaan. Mies tekee keikkahommaa ja voi olla viikonkin pois kotoa ja kutsu töihin saattaa tulla yhtäkkiä. Itse valmistun päivätöihin.

Mielessäni on hieman pyörinyt ajatus, että haluanko lapsia oikeasti vai ajattelenko vain yhteiskunnan normien kautta..? Haluanko lapsia vain koska kuuluu saada? Pidän lapsista, vaikka ei ole juurikaan kokemusta vauvoista, lapsista kyllä on.
Mietin myös sitä, että kadunko myöhemmin tingittyä elää lapsen myötä, mutta toisaalta mietin myös, että kadunko jos ei saada lapsia. Lapsi on kuitenkin vähintään 18 vuoden sitoumus.

Saa kertoa ajatuksia puolesta ja toisesta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja & virkavalta vallitsevat täällä, yhdessä ja sukupuuttomme tekee tuloaan kiihtyen.  Valtaosa maatamme tyhjenee asutuksesta.

Muös musuja alkaa päästä täällä valtaan, yleensä vallanpitäjien suosiossa.

Vierailija
22/26 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ajattelisit asiaa poikkeuksellisesti empatian kautta, ja uhraisit ajatuksen sille millaiseen maailmaan olisit lapsesi pakottamassa, vasten hänen suostumustaan?

Kun kerran on syntynyt, ei voi välttyä elämän varjopuolilta. Jokainen syntymä on kuolema. 

Onnettomuudet, sairaudet, sydänsurut, kärsimys ja kuolema...vain sen takia, että joku itsekkäästi halusi lapsen. 

Kieltämättä olet jo nyt  keskivertoa palstamammaa parempaa äitiainesta, kun sentään pohdit asiaa, etkä vain aivottomasti lisäänny, "koska minä haluan!".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Työnantaja & virkavalta vallitsevat täällä, yhdessä ja sukupuuttomme tekee tuloaan kiihtyen.  Valtaosa maatamme tyhjenee asutuksesta.

Muös musuja alkaa päästä täällä valtaan, yleensä vallanpitäjien suosiossa.

Ei se on kokonaan syntyvyyden vika, että maaseutu tyhjenee. Suomi ei ole lapseperheiden maa, rahatkin annetaan muualle. Ja ihmiset voisivat kuolla sukupuuttoon. Tuhoisin laji maapallolla.

Vierailija
24/26 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ajattelisit asiaa poikkeuksellisesti empatian kautta, ja uhraisit ajatuksen sille millaiseen maailmaan olisit lapsesi pakottamassa, vasten hänen suostumustaan?

Kun kerran on syntynyt, ei voi välttyä elämän varjopuolilta. Jokainen syntymä on kuolema. 

Onnettomuudet, sairaudet, sydänsurut, kärsimys ja kuolema...vain sen takia, että joku itsekkäästi halusi lapsen. 

Kieltämättä olet jo nyt  keskivertoa palstamammaa parempaa äitiainesta, kun sentään pohdit asiaa, etkä vain aivottomasti lisäänny, "koska minä haluan!".

TÄMÄ! Vaikka kuinka tekisit vanhemapana parhaasi, on paljon asioita, joihin et voi vaikuttaa. Vaikka tekisit kaikkesi, jotta lapsi saisi hyvän elämän, on silti mahdollista, että hänen elämästään tuleekin pelkkä kärsimysnäytelmä.

Vierailija
25/26 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin sekaisin, että älä hanki lapsia, et tule kestämään arkea, kun selvästi sinulla on tarve hankkia keinotekoista draamaa ja ongelmia elämääsi.

Vierailija
26/26 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kulu päivääkään etten mieti lapsiasiaa.

Molemmissa hyvät ja huonot puolet.

En rakasta valtaosaa ihmisistä...

jos en rakastaisi lastanikaan...

jos lapsi oli yksi kuorma lisää elämääni...

Ei kiitos.

Yksi keskenmeno kokemuslistalla,

raskausaikana tuli pohdittua

ja jopa suunniteltua vaunuhankintoja...

mutta sen kaikki vastuu ja ikävät puolet...

Hyvä että edes itseni elätän joten kuten päivä kerrallaan.

45v lapseton

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi