Hoitaja! Miten suhtaudut siihen, että jotkut hoitajat ovat lakkoa vastaan?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Kumpaa ne hoitajat nyt haluaa, suurempaa palkkaa vai enemmän työntekijöitä.
Tulee ristiriitainen tunnelma kun toiset puhuu työtaakasta ja toiset palkasta.
Palkkojen nostaminen vähentää työn tekijöitä ja laskeminen lisää.
Jäljellä olevat hoitajat ovat suostuneet kiristykseen - ja sillä on hintansa.
Kansalaisten pitäisi se joukkokanne nostaa, ei kiristyksen kokeneiden, kiristystä yrittäneiden työntekijöiden.
Vierailija kirjoitti:
Jos vuoroja ei saada nykyisellä palkalla täyteen, miten ne täyttyisivät matalammalla palkalla?
Ongelma ei koskaan ollut hoitajapula johtuen henkilöiden puutteesta. Hoitajapula johtui valtion/sairaaloiden ahneudesta ja haluttomuudesta paremmin organisoituun työyhteisöön.
Euro menettääkolo ajan arvoaan. Markka saatiin romahtamaan ja vaihdettiin euroon, mitä sitten kun eurokin romahtaa?
Ei minustakaan lakko ole hyvä, mutta lakko on tuonut hyvin esille sen mitä työnantaja ajattelee, hoitajan on venyttää ja vainuttava, tilanne joka on ollut jo sen 20v kun olen ollut alalla, sillä suomalainen terveydenhoito toimii edes niinkuin nyt.
Se mitä sanon nuorille alaa harkitseville, älä lähde. Kun oma olo on aikoinaan sellainen, että hoitoa tarvitsen hankin ajoissa pullon viskiä ja kunnon rauhoittavat, pitäkää tunkkinne.
No ne on niitä jotka ei halua muutenkaan istua meidän kanssa kahvihuoneessa.
Vain naisvaltaisella alalla voi olla näin paljon kyräilyä, kiusaamista ja painostusta lakkolaisten puolesta. Olen itse ehdottomasti lakon puolella, mutta en kuulu liittoon (pienestä palkasta ei olw varaa maksaa 600e vuodessa liitolle). Tästä syystä olen töissä. Itse koen, et on hyvä jos minä pystyn sitä suojelutyötä tekemään, niin liittoon kuuluvat voivat lakkoilla oikeudenmukaisesti, eikä heitä tarvitse pakottaa töihin. Silti olen saanut kommenttia, että vielä ehtii liittyä liittoon ja lakkoilla. Millä muulla alalla on samanlainen painostus kuulua liittoon? Työkaverini, liittolainen joka lakkoilee, kutsuttiin suojelutyöhön. Siis lainmukaiseen pakkotyöhön, josta ei voi kieltäytyä. Hänelle alkoi sataa muilta lakkoilijoilta vihapostia siitä, että hän on lakkorikkuri ja petturi. Eikö lakkoilijat itse tiedä lakkonsa sääntöjä ja lainmukaisia velvollisuuksia? Ei kukaan liittoon kuuluva huvin vuoksi suojelutyöhön mene, vaan pakosta. Sakon uhalla. Joten lakkoilkaa, me muut tuemme teitä omalla tavallamme, mutta älkää kääntykö toisia hoitajia vastaan.
Kaikkien oma päätös enkä katso pahalla vaikka olisi lakkoa vastaan. Ei kuulu tyyliini kritisoida muiden päätöksiö oman elämänsä suhteen.
Julkisuudessa kaikki kitisee palkasta, mutta sitten, kun perehtyy siihen oikeaan palautteeseen, niin siellä nouseekin pinnalle aiheet; johtamistapa ja työilmapiiri. Nämä tuskin palkalla korjaantuu.
Alkaakin tuntua siltä, että palkkataso ei olekaan niin huono. Kaikki vain haluavat paremmalla palkalla korjata huonoa mieltä ja työpahoinvointia. Vähän sama kuin migreenipotilaalle laittaisi laastarin sormeen, että nyt on pipi parannettu.
Ymmärrän näitä, jotka eivät halua lakkoilla tai häpeävät lakkoilua.
Siellä on kourallinen hoitajia jotka oikeasti ansaitseee palkan korotuksen, enemmän tuntuu olevan niitä huonoja hoitajia, jotka siirtää työ velvollisuuksia seuraavalle vuorolle kunhan itse pääse vaan tarpeeksi vähällä