Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miten yleistä, että yliopistossa tekemiään tehtäviä pitää täydentää ja "parantaa"?

Vierailija
19.04.2022 |

Ja jos ei sitä tee, ei saa kurssia läpi. Tällainen tyyli eräällä opettajalla tullut nyt vastaan (koskee kaikkia, ei pelkästään minua). Aiemmin ei ole ollut vastaavaa. Välillä tuntuu kohtuuttomalta, että pitää saada täydellistä aikaiseksi.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä. Parille kaverilleni on käynyt juuri noin (toinen humanistisella alalla, toinen tietotekniikan alalla) että tehtäviä on käsketty parantelemaan. Pitää tehdä kunnolla jo suoraan, niin ei tarvitse parannella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/28 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meillä fyssassa liki kaikki sai ekoja töitään bumerangina. Sama monessa muussa labratyöselkkarissa, tuli korjattavaksi vaikka pikkuvirheineenkin olisi saattanut saada vitosen.

Sama minulla. En muista että kukaan olisi välttynyt korjaamiselta, se kuului asiaan. Aika harva osaa kirjoittaa täydellisen työselostuksen ilman harjoittelua. Ja siinähän sitten sitä harjoiteltiin. Omien virheiden korjaaminen on oikeasti aika opettavaista. Myös monissa kursseissa joissa laskettiin pitkiä laskutehtäviä tämä oli aikalailla normi.

Vierailija
25/28 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kiva tietää mikä tieteenala kyseessä koska olen juuri aloittelemassa avoimen yo kautta opintoja.

Vierailija
26/28 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä kai esimerkiksi kanditutkielmista pitää palauttaa korjattu versio seminaarikäsittelyn jälkeen melkein kaikilla aloilla.

Vierailija
27/28 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tapana antaa kirjallisista töistä palaute, että tuo ja tuo asia vaatii korjaamista, kiinnitä huomiota tähän ja tähän, hyvää tekstissäsi oli... Kirjoitan sinne opiskelijan tekstin joukkoon kommentteja/tai naputtelen Moodleen palautetta tehtävävastauksista.

Pelkästään tähän menee itseltäni paljon aikaa ja en koe, että olisi tarpeen uudelleen tutkia näitä tuotoksia. Tutkimussuunnitelmat ja opparit kuuluvat sitten eri kategoriaan. Raporteilta edellytetään tarkkuutta ja selkeyttä.

Mutta olenkin amk-opettaja ja saisin veivata niitä 300 opiskelijan kurssitehtäviä niin, että kevätlukukauden kurssien arviointi ei valmistuisi koskaan ennen juhannusta. Kunnioitettavaa, jos joku jaksaa, mutta riippuu tosiaan tehtävästä. Ei kaikkea voi edellyttää viilattavan viimeisen päälle.

Vierailija
28/28 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä kai esimerkiksi kanditutkielmista pitää palauttaa korjattu versio seminaarikäsittelyn jälkeen melkein kaikilla aloilla.

Eiköhän kaikki ymmärrä että kandi ja gradu ovat korjattavia. Ei ole nyt kyse niistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi