Onko miten yleistä, että yliopistossa tekemiään tehtäviä pitää täydentää ja "parantaa"?
Ja jos ei sitä tee, ei saa kurssia läpi. Tällainen tyyli eräällä opettajalla tullut nyt vastaan (koskee kaikkia, ei pelkästään minua). Aiemmin ei ole ollut vastaavaa. Välillä tuntuu kohtuuttomalta, että pitää saada täydellistä aikaiseksi.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Kenellä opettajalla on aikaa tuollaiseen? Onko joku nuori ja innokas?
Ei vaan ihminen, joka on teettänyt samat tehtävät jo varmaan 20 vuotta...
Riippuu varmaan ihan alasta. Jos tavoiteena on oppia kirjoittamaan akateemista tekstiä/kuvaamaan tutkimuksia standardien mukaisesti, totta kai niitä tuotoksia tulee parannella tavoitteen saavuttamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan ihan alasta. Jos tavoiteena on oppia kirjoittamaan akateemista tekstiä/kuvaamaan tutkimuksia standardien mukaisesti, totta kai niitä tuotoksia tulee parannella tavoitteen saavuttamiseksi.
Hmm, mikäs on sellainen ala, jonka kaikista opiskelijoista tulee huippuasiantuntijoita?
No ei kuulosta normaalilta. Ota yhteyttä johonkin luottohenkilöön.
Iham normaalia, jos kurssin oppimistavoitteet ovat korkeat. Kaikilla aloilla on ns. Luulot Pois -kursseja, joilla oppii oman tasonsa.
Yliopistoon pääsee yliopistokelvotonta väkeä, siksi. Osa kirjallisista tuotoksista on aivan kelvottomia, copypastea netistä, ...
Kuulostaa oudolta, jos käytäntö koskee kaikkia ja jos aiemmat opettajat eivät ole vastaavaa tehneet. Voi olla joku elämäänsä kyllästynyt tyyppi, joka purkaa patoutumia tai ei ole vaan miettinyt pedagogiikkaansa viimeisiin vuosiin kovin syvällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan ihan alasta. Jos tavoiteena on oppia kirjoittamaan akateemista tekstiä/kuvaamaan tutkimuksia standardien mukaisesti, totta kai niitä tuotoksia tulee parannella tavoitteen saavuttamiseksi.
Hmm, mikäs on sellainen ala, jonka kaikista opiskelijoista tulee huippuasiantuntijoita?
Aika moni yliopistoala pyörii käsittääkseni paljolti aiheen tutkimuksen ympärillä, joten mitä siellä sitten tehdään, jos ei opetella analysoimaan ja kehittämään sitä tutkimusta?
Lisäksi on vaikkapa käännösala, jossa käännöksiä työstetään paremmiksi useammallakin kierroksella. Ei kai se mitään auttaisi, jos opettaja vain merkkaisi, että tämä ilmaisu tässä ei ole luonnollista suomea tai sanan merkitys on tässä kontekstissa väärä, jos aloitteleva kääntäjä ei sen jälkeen pohtisi ja tuottaisi parempia ratkaisuja.
Mikä ala? Onko kyse kriittisestä osaamisesta alalla?
Vierailija kirjoitti:
Yliopistoon pääsee yliopistokelvotonta väkeä, siksi. Osa kirjallisista tuotoksista on aivan kelvottomia, copypastea netistä, ...
Ei ole edes kyse mistään kirjoitustöistä. Muutenkin, olisiko kaikki valitut "yliopistokelvotonta väkeä"?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopistoon pääsee yliopistokelvotonta väkeä, siksi. Osa kirjallisista tuotoksista on aivan kelvottomia, copypastea netistä, ...
Ei ole edes kyse mistään kirjoitustöistä. Muutenkin, olisiko kaikki valitut "yliopistokelvotonta väkeä"?
ap
No mistä sitten? Villasukkiako siellä kudotetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan ihan alasta. Jos tavoiteena on oppia kirjoittamaan akateemista tekstiä/kuvaamaan tutkimuksia standardien mukaisesti, totta kai niitä tuotoksia tulee parannella tavoitteen saavuttamiseksi.
Hmm, mikäs on sellainen ala, jonka kaikista opiskelijoista tulee huippuasiantuntijoita?
Nyt ei puhuta mistään huippuasiantuntijoista vaan ... Yllättyisit jos näkisit minkälaista "opiskelija"-ainesta on:
kato ei mun tarvii mitään lukee, kato kun kaikki löytyy netistä
Asia on pahentunut etäopetuksen myötä
Vierailija kirjoitti:
Iham normaalia, jos kurssin oppimistavoitteet ovat korkeat. Kaikilla aloilla on ns. Luulot Pois -kursseja, joilla oppii oman tasonsa.
Joo, kokemusta on. Tällä meidän luulot pois -opettaja olikin sitten sitten niiin luulot pois -meiniki naisten suhteen, että sai lopulta potkut.
Ainakin meillä fyssassa liki kaikki sai ekoja töitään bumerangina. Sama monessa muussa labratyöselkkarissa, tuli korjattavaksi vaikka pikkuvirheineenkin olisi saattanut saada vitosen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan ihan alasta. Jos tavoiteena on oppia kirjoittamaan akateemista tekstiä/kuvaamaan tutkimuksia standardien mukaisesti, totta kai niitä tuotoksia tulee parannella tavoitteen saavuttamiseksi.
Hmm, mikäs on sellainen ala, jonka kaikista opiskelijoista tulee huippuasiantuntijoita?
Nyt ei puhuta mistään huippuasiantuntijoista vaan ... Yllättyisit jos näkisit minkälaista "opiskelija"-ainesta on:
kato ei mun tarvii mitään lukee, kato kun kaikki löytyy netistä
Asia on pahentunut etäopetuksen myötä
nyt sä et kyllä itse oikein tajua mistä puhutaan
Vierailija kirjoitti:
Iham normaalia, jos kurssin oppimistavoitteet ovat korkeat. Kaikilla aloilla on ns. Luulot Pois -kursseja, joilla oppii oman tasonsa.
Ihan mielenkiinnosta: mihin näillä luulot pois -kursseilla tähdätään? Ihmisen psyykeen romuttamiseen? opiskelun lopettamiseen? Mihin?
Vierailija kirjoitti:
Yliopistoon pääsee yliopistokelvotonta väkeä, siksi. Osa kirjallisista tuotoksista on aivan kelvottomia, copypastea netistä, ...
Snoo hän, jonka kieliasu ei ihan osu nappiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iham normaalia, jos kurssin oppimistavoitteet ovat korkeat. Kaikilla aloilla on ns. Luulot Pois -kursseja, joilla oppii oman tasonsa.
Ihan mielenkiinnosta: mihin näillä luulot pois -kursseilla tähdätään? Ihmisen psyykeen romuttamiseen? opiskelun lopettamiseen? Mihin?
olen ymmärtänyt että yliopistossa opettajat on oikeasti tutkijoita joita se opettaminen ei oikeasti kiinnosta. eivät halua luoda kilpailua alalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iham normaalia, jos kurssin oppimistavoitteet ovat korkeat. Kaikilla aloilla on ns. Luulot Pois -kursseja, joilla oppii oman tasonsa.
Ihan mielenkiinnosta: mihin näillä luulot pois -kursseilla tähdätään? Ihmisen psyykeen romuttamiseen? opiskelun lopettamiseen? Mihin?
olen ymmärtänyt että yliopistossa opettajat on oikeasti tutkijoita joita se opettaminen ei oikeasti kiinnosta. eivät halua luoda kilpailua alalle?
Siis yrittätkö nyt väittää, että opettajat pelkäävät oppilaitaan?
Kenellä opettajalla on aikaa tuollaiseen? Onko joku nuori ja innokas?