Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku takin vetoketjuista tietävä pliis auta!

Vierailija
19.04.2022 |

Mun ainoa takki kävi pesussa ja siitä irtos se vedin. Syystä että muutama hammas on irronnut pesun aikana. Onko vaihdettava koko ketju vai voiko hampaita lisätä jollain tapaa? Ei ompelukonetta.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoketju vaihtoon.

Vierailija
2/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoketju vaihdetaan kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takki vaihtoon, korjaus (vetoketjun vaihto) tuskin kannattaa.

Vierailija
4/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetoketju vaihtoon.

Näin mä vähän pelkäsinkin. Se on mulle niin rakas takki, niin pakko urakoida uus ketju. Saanko mä neulalla sitä ommeltua itse kestävästi? Vastaavasti paljonkohan lie maksaa jos teettää jollain? Mikä liike tekee vai yksityiset ihmiset?

Vierailija
5/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On korkea aika hankkia joku masiina.  Miten tähän asti olet pärjännyt ilman?

Vierailija
6/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetoketju vaihtoon.

Näin mä vähän pelkäsinkin. Se on mulle niin rakas takki, niin pakko urakoida uus ketju. Saanko mä neulalla sitä ommeltua itse kestävästi? Vastaavasti paljonkohan lie maksaa jos teettää jollain? Mikä liike tekee vai yksityiset ihmiset?

KVG.

Vierailija
7/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet näppärä, vaihda vetoketju.

Purat entisen pois ja samoille jäljille harsit huolellisesti uuden. Lainaa ompelukonetta sellaiselta, jolla on. Jos asut Helsingissä, esim. Oodi-kirjastossa voi käydä ompelemassa koneella.

Muussa tapauksessa uusi takki.

Vierailija
9/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennaltaehkäisy kannattaa eli takki pesuun vain kun vetää vetoketjun kiinni. Sama muille vetoketjullisille.

Vierailija
10/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kai sen ommeltua yhtä kestävästi kuin ompelukoneellakin. Toistaa vain manuaalisesti käsin samanlaista ompelekuviota kuin ompelukone tekisi. Kärsivälllisyyttähän se vaatii, kone tekisi sen vain nopeammin, mutta jos kerran takki on niin tärkeä, niin kai sen eteen sitten täytyy se vaiva nähdä.

Ottaa harrastuksen kannalta vetoketjun vaihdon. Jonkun verran varmaan maksaa uusikin vetoketju ja teetettynä päälle tulisi vielä työveloitus, joka tosin ammattilaisella, jolla on hyvät vehkeet, ei varmaan kovin montaa tuntia menisi, mutta siltikin saattaisi teetettynä pyörähtää mittariin melko nopeasti uuden takin hinta, tai ainakin käyttökelpoisen kirppistakin hinta.

Olen mies ja joskus ommellut itse irronneita nappeja tms. pikkufiksejä, harrastuksen kannalta kun muutenkin rikkoutuneista vehkeistä kiinnostaa aina katsoa, että saisiko sen vielä itse korjattua kuntoon :)

Vierailija
11/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ostaan vanhojen tavarojen kaupasta takki jossa kokonainen vetoketju . Vaihda .Tulee halvaksi jos vertaa uusien hintaan.

Vierailija
12/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut suutaripalvelu liikkeet vaihtavat myös takin vetoketjut.

Vierailija
13/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vetoketjun vaihtoa. Luonnonvarojen haaskausta heittää takki pois.

Voisiko joku tuttu tai sukulainen lainata sinulle ompelukonetta. Toki käsin voi ommella myös. Koneella vaivattomampaa, toki jos kone temppuilee.

Minulla on kevyesti topatun takin vetoketjun vaihto. Sen on saanut suljettua, kun kääntää vedintä sivulle sulkiessa. Helpompi, jos sen vaihtaisi.

En ole löytänyt ompelukoneen vetoketju paininjalkaa 🙄 Olisinkin antanut sen olla koneen lokerossa, enkä siirtänyt eri matkaan.

Tsemppiä ompelu ja muihinkin haasteisiin :)

Vierailija
14/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut suutaripalvelu liikkeet vaihtavat myös takin vetoketjut.

.

Maksaa noin 30€.

Vierailija
15/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennaltaehkäisy kannattaa eli takki pesuun vain kun vetää vetoketjun kiinni. Sama muille vetoketjullisille.

Suljen vetoketjut pesun ajaksi, mutta niin vain takistani on vetoketju hajoamassa. Vetoketjun saa vielä kiinni, kun kääntää vetimestä.

Vierailija
16/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavasti paljonkohan lie maksaa jos teettää jollain? Mikä liike tekee vai yksityiset ihmiset?[/quote]

Suutarit tekee! Eivät ehkä kaikki.

Ei maksa paljon: korjautin ison laukun vetoketjun, taisi olla n 20€.

Vierailija
17/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takki vaihtoon, korjaus (vetoketjun vaihto) tuskin kannattaa.

Ei vetoketjun vaihto paljon maksa. Jos on mieleinen, ja vielä hyväkuntoinen takki, vetoketju kannattaa vaihdattaa ompelijalla, jos ei itsellä ole konetta eikä taitoa.

Niitä koneita kyllä voi nykyään jopa lainata kirjastoista.

Vierailija
18/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavasti paljonkohan lie maksaa jos teettää jollain? Mikä liike tekee vai yksityiset ihmiset?[/quote]

Vierailija
19/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaavasti paljonkohan lie maksaa jos teettää jollain? Mikä liike tekee vai yksityiset ihmiset?

Helsingissä ainakin on ompelijoita ( Virosta tai Venäjältä), jotka vaihtavat vetoketjun aika halvalla. Liikkeitä löytyy ainakin Kalliosta.

Vierailija
20/26 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vetoketju vaihtoon.

Riippuu niin siitä, missä asut?