Mistä paikasta kannattaa varata mökki?
Meillä ei valitettavasti ole omaa mökkiä ja haluaisimme kuitenkin perheen kesken päästä mökkeilemään kesällä. Onko kenelläkään antaa tietoa tai vinkkejä että mistä paikasta kannattaa varata mökki? Olen netistä katsonut muutamia mutta tuntuu että niitä on niin paljon..
Ja osaako joku sanoa että kun mökin varaa ja sinä päivänä kun mökille mennään niin miten saa avaimet ja mitä muuta mökin varaukseen kuuluu?
Kommentit (20)
Itse varaan aina pakasta mikä on kaukana kaikista ja kaikesta.
Vi**u että näistä vastauksista on taas tosi paljon hyötyä.
Maatilamatkailukohteita kannattaa tutkailla, monella mökkejä ja syrjäiselläkin paikkaa
Tietäisin yhden hyvän, mutta ei ehkä lapsiperheelle, kun pesuvesi pitää kantaa järvestä ja juomavesi tuoda mukanaan. Lisäksi maastossa käärmeitä
Kannattaa lukea arvostelut huolella ennen varaamista
Vierailija kirjoitti:
Tältä palstalta ei kannata kysellä mitään. Vähä-älyiset kirjoittelee aikansa kuluksi pelkkää pskaa.
Paras mökki on erämökki, kaukana typeristä ihmisistä ja naapureista. TV, känny ja radio pitää ajantasalla, jos haluaa.
Mielestäni Päijät-Häme on ihanaa seutua. Mutta rajaisin yksinkertaisesti kuinka kauas jaksatte matkustaa ja sitten valitsisin kivannäköisen hyvällä rannalla. Tai valitsisisn pari turistikohdetta ja etsisin mökin niiden läheltä.
Ei täällä nyt kaikki vastaajat ole typeriä, kuten en minä, typerä oli kyllä aloituskin, et kertonut yhtään mitään minkätasoinen sen pitäisi olla, entä budjetti. Jos kysyy typeriä, saa typeriä vastauksia.
Ehdottomasti nettimökki palvelusta ja kiire alkaa olla, koska parhaat on jo varattu.
Etelä-savoa suosittelen, Savonlinnan ympäristö.
Avainten luovutus riippuu täysin omistajista kuinka tapana heillä on.
Selvitä kuuluuko lakanat ja pyyhkeet hintaan vsi tuotteet itse omat.
Loppusiivous, kuuluuko hintaan vai teettekö itse?
Vierailija kirjoitti:
Helvetistä hyvinkin - http://www.helvetinloma.fi/
Itse olen käyttänyt kahta palvelua ja ollut tyytyväinen kyllä.
Lomarengas ja Airbnb.
Mistä me voidaan tietää, minkälaisista te pidätte, hoh hoijaa, hoh hoijaa !
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käyttänyt kahta palvelua ja ollut tyytyväinen kyllä.
Lomarengas ja Airbnb.
Samoin.
Kerran varasimme jostain ihan pieneltä mökkivuokraajalta, ja sekin kyllä meni oikein hyvin.
Mökkiavaimet ollaan saatu hyvin monilla eri tavoilla. Kolilla ja Kalajoella oli "liike" mistä haettiin ja sitten laatikko johon palautettiin. JOissain paikoissa on nähty vuokraajan kanssa mökillä ja hän on antanut avaimet, sekä kertonut jotain asumiseen liittyviä asioita. Jossain taas on ollut koodillinen avainlaatikko. Joskus on saatu omistajan osoite ja käyty häneltä hakemassa avaimet ja sieltä saatu ajo-ohjeet mökille.
Ja kerron mielelläni lisääkin kokemuksista, jos haluat jotain yksittäistä kysyä.
Kyllä me ainakin ensin mietitään mistä alueelta noin suurin piirtein mökki halutaan, kuinka pitkälle ollaan valmiita ajamaan tai yhdistetäänkö mökkiloma muuhun lomareissuun. Sitten hakua, pitääkö olla ranta, montako mahtuu majoittumaan, oma hintaraja, voiko ottaa koiran mukaan, onko lapsiystävällinen tontti/ranta, mukavuudet, mitä hintaan sisältyy ym. omia kriteereitä. Mökkejähän on laidasta laitaan tarjolla Hangosta Utsjoelle ja monia käytäntöjä avainten luovutukseen ja mökin maksamiseen.
Meidän vakipaikka mökkivarauksien suhteen on Lomarengas, luotettava, selkeätä ja paljon alueita josta varata, jos siis vapaana, tässä vaiheessa kesää ovat varmasti melko buukattuja, me varaammenomamme aina helmi-maaliskuussa ja silloinkin olemme joutuneet etsimään välillä jonkin toisen kohteen, koska kesä jo täynnä.
Olimme ensimmäisen kerran heidän kauttaan mökillä kesällä 2001, kun olin puolivälissä raskautta esikoisesta ja nyt taas ensi kuussa mennään. Toki ollut välivuosia, mutta ei olla nyt menossa ensimmäistä eikä toista tai kolmattakaan kertaa.
Seutu on aina samaa eli Pohjois-Karjalaa, sielunmaisemaani ja mökin oltava ison järvialueen rannalla ja hyvätasoinen.
Mökille saapuessa omistaja ollut aina siinä huitteilla vastassa ja hältä tosiaan avain ja hieman yleistä jutuntaa/infoa ja hyvät lomantoivotukset.
Suosittelen!
Kunnon paikasta.