Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinkut, jotka syötte e-pillereitä

Vierailija
18.04.2022 |

Esimerkiksi akneen, runsaisiin kuukautisiin tms. Onko e-pillerit vaikuttanut seksihaluihisi tai esim parisuhdehaaveisiin?

Itse olen syönyt 12 vuotta Yasminellejä. Vuonna 2014-2017 olin syömättä pillereitä, ja tuona pillerittömänä aikana olin myös parin vuoden seurustelusuhteessa. Pohdin, voisiko tällä olla joku yhteys. Halusinko kerrankin parisuhteen, kun normaalit hormonit hyrräsi ja löysinkin parisuhteen.

Kun syön e-pillereitä, ei mulla ole sen kummempia parisuhdehaaveitakaan.

En uskalla lopettaa pillereitä, koska akne on niin paha ilman niitä ja kuukautiset on niin runsaat.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Vierailija
2/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

@1 Okei. Kun mietin, onko vain sattumaa. Voihan se olla, että kuvittelen vain ja suhde vaan just sattui olemaan tuona aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottumuksesta ja osittain myös siksi että kaapissa on edelleen tuoreen eron jäljiltä 5 kk paketti pillereitä jotka kannattaa syödä pois kun muuten meni rahat hukkaan.

Toisaalta myös vähän jänskättää miten menkat kun on 10 v syönyt pillereitä ja ennen pillereitä menkat oli aivan kamalat ja kivuliaat..

Vierailija
4/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin rice krispiesit pois ja vedään eetä kolme levyä maidon kanssa lautaselta aamupalaksi.

Vierailija
5/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onhan se ihan tiedossa että e-pillerit vaikuttaa monilla seksihaluihin. Totta kai niillä voi olla yhteys intoon hakeutua suhteeseen. 

Vierailija
6/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lailla joutaa kieltää moiset myrkyt.

Vierailija
7/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt cypretyliä endometrioosiin vuodesta 2009, ei ole vaikuttanut parisuhteen tai seksin haluamiseen ainakaan negatiivisesti. Kolmas pitkä parisuhde nyt meneillään.

Vierailija
8/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit saa tissit kasvamaan, mutta vähentää seksihaluja. Mies haluaisi panna, mutta e-pilleristinainen ei. 

Vierailija
9/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onhan se ihan tiedossa että e-pillerit vaikuttaa monilla seksihaluihin. Totta kai niillä voi olla yhteys intoon hakeutua suhteeseen. 

Ja myös, että nainen valitsee "vääriä" miehiä pillereiden vaikutuksen alaisena, kun ei omat hormonit ole vaikuttamassa. Biologiaa. Mutta mistä sen voisi yksittäinen pillerin syöjä itsestään tunnistaa? Moni ei nykyään usko pariutumisessa edes tuoksujen yms. merkitykseen, tai edes sukupuoliin välttämättä.

Vierailija
10/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonx normi mies ku mie runksin kondomin kans vaik mie oon ikisinkku?

Vierailija
11/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Itse oon syönyt Yazeja ja kyllä vaikuttanut. Tunnen olevani onnellisempi sinkkuna ja halut on vähentyneet paljon, mutta se ei mua sinänsä haittaa ollenkaan.

Aina kun oon lopettanut pillerit niin tulee yksinäinen olo.

Aloitin aikanaan pahan aknen ja runsaiden kuukautisten vuoksi. Jouduin joskus pitää taukoa 3kk ja akne EI palannut. Kannattaa koittaa jos et jaksa vetää niitä pillereitä, akne ei välttämättä palaa.

Vierailija
12/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lailla joutaa kieltää moiset myrkyt.

Ovat lääke, esimerkiksi hidastavat endometrioosin etenemistä. Sinun ei niitä tarvitse käyttää ellet halua mutta muiden päätöksiin sinulla ei ole mitään sananvaltaa. Ja ennen kuin kitiset esimerkiksi ympäristöhaitoista, niitä on suunnilleen kaikella mitä ihmiset käyttävät tai tekevät.

Vierailija
13/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin pillerit, kun akne parani 6 kk syömisen jälkeen. Käytän kuuriluontoisesti tarpeen mukaan. Pillerit vaikuttavat ainakin mun hajumieltymyksiin. Käytän hajuvettä ja pillerikausilla tutut suosikkituoksut vaikuttavat ällöttäviltä. En tekisi puolison valintaa ainakaan silloin.

Vierailija
14/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tehnyt ollenkaan mieli seksiä eikä parisuhdetta kun söin pillereitä. Uskoin vaan olevani aseksuaali ja aromantikko ja hyväksyin sen. Mulle tuli kuitenkin 38-vuotiaana aurallinen migreeni ja jouduin lopettamaan pillerien syönnin. Kyllä lähti meinaan aseksuaalisuus äkkiä, järkyttävä panetus usein niin ettei voinut muuhun keskittyäkään 🥴 Siitä asti olen myös haaveillut ihan vaki miesystävästä tai jopa aviopuolisosta mutten ole sopivaa löytänyt. Jotenkin harmittaa että olen nelikymppisenä miehetön ja lapseton ilmeisesti koska pillerit poisti minulle luontaisen halun seksiin, läheisyyteen ja lisääntymiseenkin.

Vierailija
15/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akneen ja runsaisiin kuukautisiin on kyllä muitakin lääkkeitä, kuin e-pillerit.

Vierailija
16/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin silloin kun olin suhteessa ja kokeilin hormoniehkäisyä, seksihalut vähenivät kympistä lähes nollaan ja kumppani alkoi ärsyttää. Miksipä tuo ensimmäinen kohta ei tapahtuisi sinkkunakin ja vaikuttaisi pariutumishaluun.

Vierailija
17/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosina tuli erilaisia haittoja kaikista pillereistä/hormonivalmisteista. Ja voi vaikuttaa myös ihmisten psyykeen, jos kroppaankin. Tuntuu että naisten synteettinen jatkuva lääkkeen käyttö on tullut "normaaliksi", sehän ei e-pillereissä katkea välillä lainkaan ja niitä tyrkytetään muihinkin vaivoihin ratkaisuna. Sitten kun lopettaa huomaa eron selvästi.

Vierailija
18/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä, että akne ja rasva iho jää pois, niin saat tanakan vartalon, läskiä. Painoa, halut hiipuu, veritulppariski kasvaa, kuivat silmät, korppuiho…. Ei kannata. Pillerit on hevosille tai kelle lie.

Vierailija
19/19 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä, että akne ja rasva iho jää pois, niin saat tanakan vartalon, läskiä. Painoa, halut hiipuu, veritulppariski kasvaa, kuivat silmät, korppuiho…. Ei kannata. Pillerit on hevosille tai kelle lie.

Höpöhöpö.