Onko täällä muita " urayh:ia" ?
Miten jaksatte ja podetteko huonoa omaatuntoa? Mä poden aika usein huonoa omaatuntoa, että on niin vähän aikaa lapselle. Välillä järjestän laatuviikonloppuja, jolloin yritän olla mahdollisimman paljon lapsen kanssa ja teemme kaikkea kivaa. Useimmiten kyllä viikonlopuistakin jonkin verran kuluu töissä. Onneksi olen löytänyt pari hyvää lastenhoitajaa, joiden kanssa lapsi viihtyy hyvin.
Kommentit (2)
tosin olen tehnyt uraan liittyviä " uhrauksia" jotta olisi aikaa enemmän lapsille. Ovat pieniä niin vähän aikaa. Ja vaikka ura onkin itselleni tärkeä niin koen, että jo ero itsessään on sen verran rankka asia lapsille, että minun tehtäväni on nyt asettaa lapset etusijalle ja antaa heille aikaa ihan arjessa. Kotona toki teen myös töitä, mutta vasta sitten kun lapset nukkuvat.
Lapsia hänellä on kolme ja he kyllä oireilevat äidin jatkuvan poissaolon johdosta. Vaikka ollaan yritetty hänelle sanoa, että pieni lapsi ei kestä paljon erossaoloa äidistään kun kuitenkin kyseessä on äidin oma valinta olla öitäkin pois (vauva oli silloin vajaa yksi) säännöllisesti. Nykyäänkin hän jättää lapset yksin, kun hänellä ei ole " varaa" lastenhoitajaan.
En usko hänen kauheasti potevan syyllisyyttä, koska silloin hän tyytyisi tällaiseen tavalliseen 8-16 työhön (jota hän syvästi halveksuu).