Mitäs tekisit elämälläsi, jos
Olisit työssä jota et yksinkertaisesti enää jaksaisi, mutta mitään muutakaan et ns osaa eikä koulutuksesi antaisi hirveästi vaihtoehtojakaan muuhun, ainakaan sellaiseen mikä olisi varteenotettava vaihtoehto vaan suosta allikkoon-juttu.
Lisäksi sinulla ei olisi harmainta hajuakaan siitä mitä muutakaan voisit alkaa tekemään tai opiskelemaan, sikäli mikäli edes opiskelemaan pääsisit. Jokin tet-toimiston ammatinvalinta-testi yhtä tyhjän kanssa, antaa vain saman alan hommia joita et enää yhtään jaksaisi.
Eli olen kusessa, suossa ja jumissa, quuppa nippanappa pinnalla suoritan arkeani ja töitäni, haaveillen lomista, sairauslomista ym kun en vain enää jaksaisi.
Kaiken kukkuraksi työnkuvan muutos edessä ja se tekee työstäni entistäkin raskaampaa (palkka ym toki pysyy samana) mutta vakipaikalta paha irtisanoutua ja silloin olisi haettava muualta töitä, koska eläminen on kustannettava ja joka varmasti toisi vain lisää erilaisia ongelmia.
On siis suhteellisen toivoton olotila.
Kommentit (2)
Aina on vaihtoehtoja. Mä ehkä tuossa tilanteessa itse odottaisin ja katsoisin, että oisko se työnkuvan muutos ehkä kuitenkin sellainen, joka toisi jotain uutta, ja sitä jaksaisi taas. Pyytäisin myös koulutusta, se yleensä auttaa. Muutenkin mulla on tapana hoitaa pitkäaikaista työstressiä niin!ttä menen jollekin kurssille. Se kuulostaa logiikan vastaiselta, koska tavallaanhan kurssi on vain lisää työtä entisten päälle, mutta usein sieltä kuitenkin tarttuu mukaan jotain, millä saa vähän merkityksellisyyden tuntua takaisin. Pari kauheaa pettymystä on tässä kyllä tapahtunut jotka vei vaan syvemmälle alhoon (strategisen johtamisen koulutus oli tämmöinen)., mutta yleensä jotain jää käteen.
Voi myös yrittää etsiå uuden työnantajan. Ei ne kaikki ole huonosti organisoituja.
Mutta jos tuo ei auta, niin sit kai on opiskeltava uusi ammatti. valitse joku, mikä on erilainen ja eri alalta. Kouluttautuminen vie rahaa, joten lyhyt koulutus olisi varmaan etu. Tai sit duuni, jossa ei tarvitse ollenkaan kououtusta.
Itselläni on säästössä sen verran, että hätätilassa voin irtisanoutua ja selviän karenssien yli. Mutta työttömäksi jättäytymisessä on se riski, että uutta duunipaikkaa ei ehkä enää saakaan. Ansiosidonnainen ei kestä loputtomiin.
Hakisin opiskelemaan jotain alaa joka olisi helppoa ja hauskaa, niin että opiskelu tuntuisi lomalta. Opiskelualaa voi miettiä esimerkiksi harrastusten kautta. Mitä yleensä tykkäät tehdä?