Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisin just nähdä kurkiauran elämäni ensimmäinen kerran

Vierailija
18.04.2022 |

Pari päivää sitten kaksi fasaania teputteli ohitseni. En niitäkään noin läheltä ole nähnyt.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkiaura? Yksi päivä kun olin tulossa kotiin kuulin jostain puitten takaa ikään kuin kurkien ääntä ja ihmettelin että kuis on, kurjet lähtee muuttomatkalle aurassa, mutta palaavatko ne myös tänne aurakuviossa.

Tätä ajattelin kysyä jossain luonto-ohjelmassa mutta unohdin.

Vierailija
2/7 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurkiaura? Yksi päivä kun olin tulossa kotiin kuulin jostain puitten takaa ikään kuin kurkien ääntä ja ihmettelin että kuis on, kurjet lähtee muuttomatkalle aurassa, mutta palaavatko ne myös tänne aurakuviossa.

Tätä ajattelin kysyä jossain luonto-ohjelmassa mutta unohdin.

Tottakai kulkevat aurassa, syksyllä lähtevät etelään ja keväällä palaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä tulee. Variskin oli niin hyväntuulinen aidalla istuessaan

Vierailija
4/7 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-8355150

Tietoa aloittelijoille.

Vierailija
5/7 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vasta nyt? Et juuri ulkoile?

Tai asut jossain missä niitä ei vaan lennä?

Muistan miten jo pienenä lapsena jäin usein koulumatkalla tai pihalla leikkiessä niitä katsomaan. Tänä keväänä olen nähnyt jo noin 2-3 auraa. Tai äänestä ne yleensä ensin huomaa.

Vierailija
6/7 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista kuinka luonnosta erkaantuneita ihmiset ovat, tiedän ihmisen joka ei aikuisiässään tunnistanut joutsenta tai kurkea.

Vierailija
7/7 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä, missä asun, saa nähdä kurkia niin keväällä kuin syksylläkin. Kurkiauroja oon harvemmin keväällä nähnyt (miksihän?), mutta syksyllä usein, kun tekevät lähtöä. Vielä kurjet eivät ole tulleet tähän pelloille, koska ne ovat vielä lumen peitossa, mutta kohta ne saapuvat. Sitten ne pyörivät pelloille jonkin aikaa, kunnes vetäytyvät joutsenten kanssa läheiselle kosteikolle. Sieltä voi kesälläkin kuulla kurkien ääniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä