Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KESÄN KULLANMURUJEN PERJANTAI!

Vierailija
06.10.2006 |

Täällä yksi kesämamma lisää!

Laitoin tämän viestin juuri torstain pinoon, mutta sitten tajusin, että nythän on jo perjantai... Alotanpa siis uuden ketjun ja laitan viestini tänne.

Tsemppiä kaikille, joilla on pahoinovointia! Ja toivotaan, että me kaikki saamme pitää pienet elämänalut masussa kesäkuulle saakka. :)

Itse tein tänään raskaustestin, haalea plussa tuli. Oli vähän aikainen ajankohta testata, sillä menkkojen pitäisi kai alkaa vasta sunnuntaina (tunnen ovulaation ja se oli vasta la-su 2 viikkoa sitten eli mulla oli tavallista pidempi kierto), joten en ihmettele viivan haaleutta. Raskaana siis taidetaan olla. :) Aika mahtava tunne, vaikka olen saman kokenut hyvin vähän aikaa sitten.

Imetän edelleen esikoistani (en tiedä kuinka kauan vielä imetän ja milloin poika haluaa lopettaa, sillä maidon maku helposti muuttuu ja maito vähenee viimeistään ensimmäisen raskauskolmanneksen lopussa), joten mulla maitoa tulee rinnoista eri syystä kuin teillä muilla. ;)

Minkä ikäisiä te muut olette? Mulla on juuri 9 kuukautta täyttänyt poika ja itse olen 28-vuotias. Mies on 31. Rakennamme parhaillaan omakotitaloa, joten projekteja riittää... Meidän pitäis päästä muuttamaan uuteen kotiin toukokuussa eli ennen laskettua aikaa, joka on mulla laskurin mukaan 14.6.2007.

Joitakin voi kauhistuttaa tuleva ikäero, joka lapsillamme on (jos kaikki menee hyvin) vajaa 1v 6 kk. Me kuitenkin haluttiin lapset näin lähekkäin. Monestakin syystä. Haluan olla kerralla pidempään kotona ja lähipiirissä (ja mullakin minun ja veljeni pienestä ikäerosta) on hyviä kokemuksia pienestä ikäerosta. Jokaisella on omat ajatukset ja toiveet ja mikä sopii toiselle, ei sovi toiselle. Ja mistäs minä tiedän millaista arki sitten joskus oikeasti tulee olemaan... rankkaa aivan varmasti.

Mulla on ollut alavatsassa yllättävän paljon tuntemuksia. Koko aamun on ikään kuin koskenut vatsaan. Normaalia kai. Sitä ihmettelen, kun vieläkään ei ole tullut rusehtavaa vuotoa. Esikoisen kohdalla rusehtavaa vuotoa tuli jo noin viikko hedelmöittymisen jälkeen ja sen jälkeen oli pientä vuotoa aina ovulaation ja kk:n kohdalla viikolle 12 saakka. Nyt hedelmöittymisestä alkaa olla jo 2 viikkoa. Jospa vuotoja ei nyt tulisikaan. Olis kiva, jos ei tulisi, sillä joka kerta oli vähän kauhunsekainen olo vuodon tullessa esikoisen kohdalla.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kesäntuuli 4+0 ja poika 9 kk

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli la olisi 0606 ja viikkoja nyt kasassa 5+3 laskurin mukaan.

Me ollaan miehen kanssa kumpikin kolmekymppisiä tosin ukolle tulee tänä vuonna vielä vuosi lisää. Ensimmäistä kertaa olen raskaana ja eka kerta tämä on kummallekkin. Naimisissa ollaan ja Lapinläänissä asutaan.

Tänään oli hirveän kuvottava olo töissä ja jouduinkin lähtemään töistä kesken kotiin. Toivottavasti tämä kuvotus helpottaa ja pystyisin käymään töissä suht normaalisti.

Onnea matkaan kaikille kesäkuisille

Fay

Vierailija
2/10 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäistä iltaa! Minäkin ilmoittaudun joukkoon. Raskausviikkoja olis menossa oviksesta laskettuna 4 + 3. Vielä ei ihmeempiä oireita, tänä aamuna tosin vähän kuvotti. Esikoisen raskaudessa mulla ei ollu juurikaan pahoinvointia eikä muitakaan oireita, toivottavasti tämä toinenkin raskaus menee yhtä helposti. Tai siis kolmas raskaus - edellinen päättyi keskenmenoon heinäkuussa rv 6 + 4 :(. Eli minäkin suhtaudun tähän raskauteen vielä varovaisesti, mutta toiveikkaasti! Olen päättänyt ottaa fatalistisen asenteen tähän hommaan - se menee kesken jos on mennäkseen, eikä sille sitten voi mitään. Sitä ei kannata ainakaan etukäteen murehtia vaan nauttia raskaudesta tässä ja nyt.

Niin ja esittelyä: Ollaan miehen kanssa kolmikymppisiä ja meillä on 1,5 v. pikkuneiti. Kesäkuun kullanmurulle ja esikolle tulee siis 2 v 3 kk ikäeroa.

Hehkutan oikein ajatuksella, että kesävauvaa ei tarvitse heti pukea kauheisiin vällyihin, vaan hän voi kelliä leppeässä kesätuulessa kevyissä vaatteissa! On " hiukan" helpompi lähteä ulkoilemaan vauvan ja esikoisen kanssa, kun pukemiseen ei mene puolta tuntia. Lisäksi mies voi olla pitkään lomalla, kun pitää isyysloman + kesäloman. Alkukesällä ei myöskään ole niin tukahduttavan kuuma - muistan, että heinäkuussa synnyttänyt ystäväni tuskaili, ettei voi mennä edes ulos kävelemään, kun on niin kuuma, vaan hänen piti käydä kävelyllä ilmastoidussa kauppakeskuksessa!

Rentouttavaa viikonloppua kaikille kesäheinille! Ja hyvää yötä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettu aika ois kai 6.6. Taisi olla jollain muullakin sama päivä?

Itse olen 28v. mies 31v. ja meillä on pian kaksi vuotta täyttävä tyttö. Toista lasta ollaan toivottu esikoisen syntymästä asti, ja aika pian tulinkin raskaaksi, mutta se meni kesken 05/05 rv. 7+. Sen jälkeen ei tapahtunut mitään, ja nyt elokuussa pääsimme lapsettomuushoitoihin julkiselle puolelle. Ekasta clomikierrosta tärppäsi! Jännittää ja pelottaa kamalasti. Mitä jos siellä masussa ei olekaan ketään tai jos tulee toinen keskenmeno?

Eka ultra ois jo vajaan kahden viikon päästä 19.10. siellä lapsettomuuspolilla. Voi kun siellä näkyisikin pieni matkustaja ja sydämen syke! Neuvolaan en ole uskaltanut vielä soittaa, pysytellään tuolla lapsettomuuspolilla kunnes toisin todistetaan.

Oireita on aika vähän, mutta niin oli kyllä kahdessa aiemmassakin raskaudessa. Pissahätä on usein ja nopeammin tulee nälkä. Rinnat on hiukan arat. Siinä ne. Olisikin sillain sopivasti pahoinvointia niin ei epäilisi koko ajan että olenkohan edes raskaana enää.

Mennään päivä kerrallaan, ei sitä osaa vielä pidemmälle ajatella.

¤rosmariini¤

Vierailija
4/10 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin nopeaa pinoutumaan vielä ennen nukkumaan menoa.. kamalaa väsymystä päivisin ja sit kun nukkuu päivällä ei väsytäkkään yöllä:(

sain neuvolan jo ensi tiistaille kun terkka haluaa mut tavata ennenkuin laittaa siihen alkuraskauden ultraan. oli aika hassua kun kysyin siltä terkalta että pääseekö taas siihen alkuraskauden ultraan kun on ollut sillon joskus ennen esikoista yks kohdun ulkopuolinen niin terkka vastas että mielellään kyllä laittaisivat siihen mutta ei pakko ole.. kysyi vielä tyyliin että enkö halua mennä siihen.. no tietty haluan:)

Kesäntuuli: meillä poika täyti juuri tänään 10kk eli melko sama ikäero tulee meillä kun teilläkin..

esittelystä sen verran.. elikkä minä 22v ja mies 29v ja ja poka 10kk

nyt nukkumaan jos vaika jaksais huomenna nousta aikasin taas ylös ja lähteä vaiks puistoon:)

t:börri rv 4+3

Vierailija
5/10 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietetään sadepäivää kotona siivoillen ja puuhaillen. Esikoinen päiväunilla.

Oireet on mulla samat kun aiempinakin päivinä: rintojen arkuus, väsymys, vatsan pingotus. Eilen illalla tuntui aikamoista heikotustakin, ja jano ja pissahätä vaivaa alituiseen.

Mä kerroin eilen pomolleni raskaudesta. Aika aikaisin, mutta mä haluan että se tietää missä mennään koska mulla tosiaan työnkuvaan kuuluu painavien tavaroiden nostelua ym.

Aloittaja (sori, en muistanut katsoa nimimerkkiä!) kyseli minkä ikäisiä täällä ollaan. Mä täytän pian 28, mies 27 ja esikoistyttö on 2v8kk.

Hyvää vointia ja viikonloppua!

Tanjuska rv 5+2

Vierailija
6/10 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kesäkuiset, ja paljon onnea KESÄTUULelle plussasta!

Mäkin uskaltaudun jo mukaan vaikka ihan alkutaipaleella tosiaan vasta olenkin tämän raskauden kanssa.. Eli viime la kp:lla 28/29 uskaltauduin testailemaan ja plussaa tuli... :)! Oli neljäs yrityskierto kun nyt viimein onnisti! Oireita ei ole vähäistä rintojen pinkeyttä huolimatta juurikaan, ja kahvikin maistuu ainakin vielä toistaiseksi, :)! Saa nähdä miten tässä jatkossa käy...

Esikoisemme on 1v1kk eli meilläki suht pieni ikäero tulossa, 1v10kk, jos siis nyt kaikki menee tämän raskauden kanssa hyvin (vielä ei todella oikein uskalla kovin innostua). Ajateltiin että olisi kiva jos esikoinen saisi numero kakkosesta kaverin melko pienellä ikäerolla, ja esikoinen saisi samalla mahdollisuuden olla vähän pidempään kotona..

Raskaaksi tuleminen oli kyllä aivan ihana asia, mutta nyt elämässä on juuri tällä hetkellä aika paljon muutakin meneillään (mm kesken oleva muutto ja osa-aikatyöni), joten ihan kauheasti ei ole vielä ehtinyt asiaa sisäistää.. Kiva kuitenkin täällä jo näin alusta alkaen päästä jakamaan asioita muiden samassa tilanteessa olevien kanssa!

Päivikk11

Vierailija
7/10 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja itse 30v, mies 35..

Viikonloppuja!

Vierailija
8/10 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrän tämän saman kirjoitelman tänne.:)

Nopea pinoutuminen ja jospas itsekkin hieman esittäytyisin.

Eli olen 28-vuotias ja mies on saman ikäinen. Tyttö on 1v5kk ja olen tällä hetkellä hoitovapaalla. Asutaan Tampereella ja mekin rakennetaan parhaillaan. Meillä tosin rakennusprojekti on aikalailla alkutekijöissään, vasta ensimmäistä kerrosta muurataan ja ensi viikolla pitäisi olla lattianvalu eli ei ihan hetikään päästä uuteen kotiin muuttamaan.:)

Oli muuten yllättävä ja positiivinen ylläri, kun tänään selvisi, että kuntaan mihin rakennetaan on tämän vuoden alusta alkaen tullut kunta-lisä. Ihan mukava taloudellinen lisätuki, kun minullakin olisi jalo aikomus olla mahdollisimman pitkään kotona ja hoitaa lapset itse.

Tänään tuli neuvolasta postia. Kaiken näköisiä papereita täyttettäväksi ja ultrista jne. tietoa.

Minulla ei edelleenkään ole pahempi raskausoireita. Onkohan tuolla mahassa etes ketään kotona?? Saakohan minustakin uteliaisuus yli otteen ja pitää varata yksityiselle aika ultraan?

Viikonloppuja kesäisille ja tulkaahan kirjoittelmaan kuulumisianne!

Tuuli@ ja rv 4+5

Vierailija
9/10 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Tanjuska: mitä sun pomo sanoi kun kerroit raskaudesta? Ottiko hyvin?

Määkin oon tämän päivän pohdiskellut, että pitäisköhän kertoa pomolle. Oon tänäänkin käynyt pari kertaa oksentamassa ja vointi on surkea :-(. Hetken aikaa ehdin jo nauttia tästä raskaudesta, mutta heti kun pahoinvointi alkoi palautui elävästi mieleen kuinka surkea oli alkuraskaus esikoisesta... Töistä ei meinaa tulla mitään ja en kait mä voi olla sairaslomallakaan 3kk:tta (elän vielä toivossa, ettei tää pahoinvointi kauemmin kestäis...). Mulla on vielä menossa seuraavat 3kk työsuhteen koeaika niin kyllä kait se pomokin ihmettelee kun oon jatkuvasti saikulla... Vois siis olla parempi kertoa ja toivon, että mulla ois ymmärtäväinen pomo. Se on n. 50v. mies niin jotenki luulen, ettei siltä kauheesti ymmärrystä heru, mutta voihan se yllättääkin.

Hieman esittelyä itsestäni: mä oon 35v., mies 29v. ja meillä on tyttö synt. 02/05 eli nyt 1v8kk. Asutaan Tampereella ja mekin rakennetaan parhaillaan taloa - toista kerrosta muurataan ja muutto osittaisiin tiloihin toivottavasti jo tämän vuoden lopussa. Koko talo on tarkoitus valmistua kesällä 2007. Tämä syntyvä pikkuinen on varmaan hyvä motivaattori edistämään talon valmistumista ;-).

Hyvää viikonloppua kaikille! Ihanaa saan seuraavat kaksi päivää oksentaa kotona ;-D!

-satu rv 4+6-

Vierailija
10/10 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli la olis 11.6.07 tän vauvalaskurin mukaan. Neuvola on varattu ens torstaille ja sit siellä varmistuu toi la. Neuvola on varattu näin ajoissa, koska raskaus aiheutti mulle jalkaan kaks pinnallista laskimotukosta ja verenohennuspiikit aloitettiin heti ;(( .Edellisessä raskaudessa ne aloitettiin vasta viikolla 22 tai jotain.

Me olemme uusperhe pk-seudulta, tytöt -95 ja 02/06, elikkä ikäeroa sitten tulee 1v4kk. huh huh...ja mulla on takana munatorviraskaus 10/ 04 ja km 05/06, sen takia olen erittäin varovainen tämän viidennen raskauden ilmoittelun kanssa.

Oireita on väsymys, karmee hikoilu, lievää etomista ja ärsyttää kaikki!! Sekä ns menkkajomotusta alavatsassa.

Tästä sitten edetään päivä kerrallaan ja yritetään pysyä raskaana, koska sitten en enää saa yrittää raskautta.Joten peukut pystyyn.

Mukavaa viikonloppua kaikille kesiksille.

Kuumetta 5+jotain