Millainen murrosikä sinulla oli?
?
Kommentit (23)
Itseäni ei kiinnostanut alkoholi, tupakka tai bilettäminen, mutta FWB-tyttöjä oli useampi ja yhteen aikaan jopa samaan aikaan. Koulu ei kiinnostanut eikä kiinnosta edelleenkään. Ammattikoulu on oikein hyvä ja sillä olen pärjännyt jopa paremmin kuin korkeasti koulutetut. Anyway, lyhyesti seksi oli tosi iso osa teiniyttä. M25
Ihan karsea oli murrosikä. Pärjäsin kyllä koulussa hyvin, mutta tappelin äitini kanssa ihan jatkuvasti.
Huono koulumenestys.Päihdeongelmia.Pahemman kerran hölmöilyä humalassa.
Tähän tuli sitten muutos kun alkoholinkäyttö loppui 22-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Join kaljaa ja soitin bändissä rumpuja.
Oletko Tero?
Mulla oli syömishäiriö, masennusta ja ahdistusta. Join kaljaa ja poltin tupakkaa. Olin kuitenkin kiltti vanhemmilleni ja kouluorientoitunut kaiken sekoamisen keskellä. Oli siis hankalaa teininä, mutta selvisin ja mulla on hyvä elämä nykyään.
Oliskohan ollut ns. "normaali", tykkäsin kivoista poijista ja kuuntelin Hurriganesta.
Samanlainen kuin keski-ikäkin paitsi ei ollut somea siihen aikaan. Luin kirjoja ja olin omissa oloissani. Kävin lenkillä. Olin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Oliskohan ollut ns. "normaali", tykkäsin kivoista poijista ja kuuntelin Hurriganesta.
Hurriganes oli kova rokkibändi 70-80-luvulla.
Sanoisin, että melko tavallinen teini-ikä alemman keskiluokan perheen 88-syntyneelle tytölle. Eli viikonloppuihin kuului alkoholi, rööki, mic macin farkut ja armoton kiroilu. Asiaan kuului myös se, että jollain oli aina se 30-vuotias poikaystävä, joka kuskasi ja haki röökit ja alkot. Kukaan aikuinenkaan ei tietenkään kyseenalaistanut tuota kuviota, että aikuinen mies seurusteli teinityttöjen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli syömishäiriö, masennusta ja ahdistusta. Join kaljaa ja poltin tupakkaa. Olin kuitenkin kiltti vanhemmilleni ja kouluorientoitunut kaiken sekoamisen keskellä. Oli siis hankalaa teininä, mutta selvisin ja mulla on hyvä elämä nykyään.
<3
Outo.
Mitään murrosiän kapinointia ei ollut. Ihmetyksellä luen täältä ymmärtäviä kommentteja esim. "Teini paiskasi oven kiinni lujaa. -no semmosii ne on." Jos jokin harmitti ja ovi meni vahingossa kiinni vähän liian lujaa niin tukkapöllyä tuli. Samaan aikaan sit kuitenkin vanhemmat huokaili mikä mussa on vialla kun en notku kaupungilla niinkuin muut. Niinpä. Millaisenkohan turpasaunan olisin saanut jos olisin tullut kännissä kotiin.
Nuoruus meni kirjoja lukien.
Yläasteella syrjäydyin, lähinnä pleikkarin ja tietokoneen parissa vapaa-aika.
Lukiossa vähän paremmin meni, aloin treenaamaan, Metallica ja Guns & Roses kiinnosti, muutaman kerran kävin jopa luokkakaverien kanssa ryyppäämässä. Pääosin kotona meni vapaa-aika edelleen, en seurustellut eikä mitään läheisiä kavereita ollut.
Murrosikäni oli aika helppo, mutta olin koulukiusattu. Muistan pari riitaa vanhempieni kanssa, mutta muuten olin helppo teini. Olin rauhallinen korihiiri. Pärjäsin koulussa ja olin kiltti ja tunnollinen. En polttanut enkä juonut, vaikka teinit joivat silloin paljon. Oli ihan tyypillistä, että poliisit hakivat teinejä kaupungilta tai kotibileistä pois. Minua pidettiin maailman noloimpana ihmisenä, koska en juonut. Huhut "raittiudestani" levisivät jopa kaupungin toisille yläasteille ja koko kaupunki kuulemma puhui, miten hävettävä olen. Näin väitettiin. Oli se aika hurjaa. Minua kiusattiin pahasti koko yläasteen ajan ja aloin kärsiä masennuksesta ja paniikkihäiriöstä.
Olin nyhverö, otin koulun tosissani ja luin paljon kirjoja. Meillä ei lapsilla olisi edes saanut olla murrosikää, selkäänhän siinä olisi vain saanut.
Minun tyttö panee koulun jalkapallojoukkue TTA ja juoviina koko päivän
Ei ollut mahdollista murrosikästellä.
Pidin huolta itsestäni ja muistakin.
Mä olin sitä villimpää sorttia, poltin tupakkaa ja join lonkeroo, koulu meni päin peetä