Mämmiä maistatettiin ulkomaalaisille ilman kermaa/vaniljakastiketta!
https://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/a/e384a60f-b8fa-4adb-97f1-8542424d…
Ei kai tuota mämmiä kukaan syö suomessakaan ilman vaniljakastiketta. Mämmi on ihan hyvää, mutta vain jos sekaan lorauttaa runsaasti vaniljakastiketta. Haloo Iltalehti!
Kommentit (25)
Ei olisi saanut niin hyvää videomateriaalia?
Minä syön mämmiä ilman sokeria ja vaniljakastikkeita vain maidon kera.
Miksi porukka syö settejä mitä pitää maustaa? Luulisi jo sen maustamisen tarpeen kertovan että kyseessä on paskaa ruokaa.
Mämmi on tosiaan aika karseeta pelkiltään, mutta joku hyvä vaniljakastike muuttaa sen herkulliseksi ;)
... Ihan sama kuin ruisleipää söisi pelkiltään. Kuivaa ja hapanta, mutta voita ja päällysteitä niin herkkua!
Vierailija kirjoitti:
Iltalehden pääsiäisuutinen!🤣🤣🤣
Joka hiton vuosi 🙄
Vierailija kirjoitti:
Minä syön mämmiä kuohukermalla. Vaniljakastike on aivan liian makeaa, mämminkin pitää olla sokeroimatonta (ja luomua).
Mun puoliso on ulkomaalainen ja rakastaa mämmiä. Vaniljakastikkeen tai kerman kanssa. Se tosin tykkää siitä niin paljon että söisi ilmankin.
Mämmejäkin on eri makuisia. Jotkut tosi "kitkeriä" ja toiset parempia.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ällömakeita ja toiset parempia.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kymppimämmi on mun makuun passeli. Jokunen vuosi sitten ostin eri mämmejä ja valitsin niistä parhaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne haluaa tappaa suomalaisen kulttuurin.
Mämmihän on tyylipuhdasta kulttuurillista omimista koska se on ruokalajina peräisin jostain välimeren ja punaisen meren alueilta. ELi eikö olisi suomalaisten syytä pyytää isoon ääneen julkisesti anteeksi ja lopettaa moinen traditio.
Kymppimämmi kermamaidolla ja sokerilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi porukka syö settejä mitä pitää maustaa? Luulisi jo sen maustamisen tarpeen kertovan että kyseessä on paskaa ruokaa.
Olen samaa mieltä. Kaikki lihan ja kalan maustaminen on tyhmää. Perunoitakin kannattaa järsiä ihan vain raakana.
Vierailija kirjoitti:
Mun puoliso on ulkomaalainen ja rakastaa mämmiä. Vaniljakastikkeen tai kerman kanssa. Se tosin tykkää siitä niin paljon että söisi ilmankin.
Puolisosi taitaa vaan olla näitä eksoottiseen Suomeen hurahtaneita, jotka söisivät vaikka p*skaa jos joku sanoo että se on perinteinen herkku Suomessa
Kerma on se originaali mämmin kastike. Itse syön maidon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
xDD joo se on just se selkein johtopäätöst tästä voe luoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön mämmiä kuohukermalla. Vaniljakastike on aivan liian makeaa, mämminkin pitää olla sokeroimatonta (ja luomua).
Siirappia kai noihin ylensä lisätään, aika sama asia tosin.
Mitähän mieltä Gordon Ramsay olisi mämmistä? lol