Voinko ilmouttautua etukäteen työttömäksi työnhakijaksi alueelle, jonne vasta aion muuttaa?
Eli haluaisin muuttaa keski-suomesta varsinais-suomeen. Tällä hetkellä olen opiskelija, mutta keskeytän opinnot tämän kevään jälkeen. Minulla on jo yksi tutkinto. Minun olisi mahdollista muuttaa kesällä, joten voisin laittaa työnhaun jo nyt uuteen suuntaan. Toinen mahdollisuus olisi tietenkin aloittaa syksyllä opiskelemaan jotain uutta alaa ja muuttaa sen myötä.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voit. Ethän kuitenkaan kuvittele, että työpaikka löytyy sillä että ilmoittaudut työnhakijaksi?
Niinpä :D Mikään työnvälityspalvelu ei ole kyseessä vaikka niin voisi kuvitella. En ole koskaan saanut ainuttakaan työtarjousta vaikka olen ollut pitkiäkin jaksoja työttömänä.
En tietenkään, mutta ajattelin että siitä voisi olla hyvä lähteä liikkeelle, vai kannattaisiko minun nyt ensin hommata työ tai koulupaikka ja vasta sen jälkeen asunto? Miten kulkisin töihin mahdollisen asunnottomuuden ajan?
Minkä takia tekisit sen?? Miksi? En vaan ymmärrä.
Mtn työpaikkaa ei tule sulle työkkäristä tulemaan. Korvausten maksuko on ajatuksena? En vaan tajua.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään, mutta ajattelin että siitä voisi olla hyvä lähteä liikkeelle, vai kannattaisiko minun nyt ensin hommata työ tai koulupaikka ja vasta sen jälkeen asunto? Miten kulkisin töihin mahdollisen asunnottomuuden ajan?
Haet nyt työpaikan ja kun saat sen, hankit asunnon. Opiskelemaan ei kannata lähteä ilman motivastiota jotain alaa kohtaan, kun kerran on jo tutkinto. Nyt vaan paukuttamaan työhakemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia tekisit sen?? Miksi? En vaan ymmärrä.
Mtn työpaikkaa ei tule sulle työkkäristä tulemaan. Korvausten maksuko on ajatuksena? En vaan tajua.
Rakastan muuttamista ja sitä irrallisuuden tunnetta minkä siitä saa. Ja vaihteluakin tarvii välillä.
Itse kun vaihdoin paikkakuntaa niin hommasin ensin työt ja sitten pikaisella ainataululla asunnon. Ilman työn tuomaa turvaa en olisi voinut muuttaa, koska ei muutto mitään ilmaista lystiä ole.
Jos muutat työn perässä voit olla oikeutettu liikkuvuusavustukseen. https://www.kela.fi/liikkuvuusavustus
Kyllä voit. Ethän kuitenkaan kuvittele, että työpaikka löytyy sillä että ilmoittaudut työnhakijaksi?