Miksi pommisuojiin ei jo valmiiksi laiteta vettä ja puuroa. Yms
Kommentit (39)
Venäläiset varastavat ne, kun ei niitä voida 24/7 vahtia.
Eiköhän nuo ole tarkoitettu ulkomaalaisille eli turha huoli. Osta vaan omat evääsi ja toivo, ettei mikään osu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän talon väestösuojassa on valmiit voileivät pöydällä odottamassa ja kuumaa kahvia.
Onko kraavilohivoileipiä? Mitä kahvia?
Toisilla sitä on kaikkee. Minä vaan kraavin täällä persettäni nälkäisenä.
Ostat tavalliset patterit radioosi takana on lokero niille ja pidät vara akun ladattuna.Vesikanisteri tai muutama tiiviste mehu kanisteri varalla vettä varten.Ja mehua sekä pähkinää ja suklaata.Kipulääkettä ja laastareita.Otat ne mukaan sitten jos tarvii lähteä suurin osa kuitenkin on töissä.Siellä kellarissa tarvit jogamaton ja makuupussi tyynyn ja mehua.Siellä ollaan suojassa piilossa hetken aikaa eikä asuta.
Pommareihin mitään oksettavaa puuroa, ja vettä kaivata vaan tupakkaa, viinaa, sipsiä, koka kolaa, rillikylkeä kebabbia, punkkua sekä herccujuustoja jne. jne. =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän talon väestösuojassa on valmiit voileivät pöydällä odottamassa ja kuumaa kahvia.
Onko kraavilohivoileipiä? Mitä kahvia?
Toisilla sitä on kaikkee. Minä vaan kraavin täällä persettäni nälkäisenä.
Graavi lohi paketti 3€ viipaleina kaupassa ,leipä 1,50 paahtoleipä ja kahvipaketti 3€. Koita kerätä tyhjiä tölkkejä saat sen verran.
Meneekö gängbäng touhuksi, jos pommisuojassa yksi tai kaksi hemaisevaa naista ja kymmenen miestä? Siellä ollaan viikkokaupalla, jopa kuukausia suljettujen ovien takana..
Väestönsuojille on säädetty 3 päivän varautumisaika, jolloin väestönsuojista vastaavien pitää saattaa ne asuttavaan kuntoon. Kannetaan ulos urheiluvarusteet ym muu ylimääräinen tavara. Väestönsuojissa ei kuitenkaan ole ensiaputarvikkeita lukuunottamatta kulutustavaraa, esim vessapaperia eikä ruokaa, joten niitä pitää ottaa itse mukaan. Kannatan itse varautumiskassia vaihtovaatteineen ja eväineen vaikka kasseja on palstalla pilkattukin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nuo ole tarkoitettu ulkomaalaisille eli turha huoli. Osta vaan omat evääsi ja toivo, ettei mikään osu.
Se vielä puuttuisi kun oman pommisuoja paikan veisi joku somali tai karvakäsi.
Kyllä siellä voisi olla lautapelejä ja muuta, joka varmasti auttaa mielenterveyteen. Kirjoja, lehtiä.... Ajavietettä, joka saa ajatuksen pois raakuuksista
Vierailija kirjoitti:
Väestönsuojille on säädetty 3 päivän varautumisaika, jolloin väestönsuojista vastaavien pitää saattaa ne asuttavaan kuntoon. Kannetaan ulos urheiluvarusteet ym muu ylimääräinen tavara. Väestönsuojissa ei kuitenkaan ole ensiaputarvikkeita lukuunottamatta kulutustavaraa, esim vessapaperia eikä ruokaa, joten niitä pitää ottaa itse mukaan. Kannatan itse varautumiskassia vaihtovaatteineen ja eväineen vaikka kasseja on palstalla pilkattukin.
3 päivää? Kerkeää aika monta pommia osua ennenkuin pääsee väestönsuojaan. Entä jos ydinpommi räjähtää keskustassa ja itse asuu kaupungin laitamilla? Odottele kolme päivää niin pääset suojaan..
Vierailija kirjoitti:
Riisiä kuivattuja hedelmiä, nuudelia
Missään suojassa ei ehkä ole missä keittää mitään mutta ulkona grillissä voi keittää ellei se ole kielletty ja vain purkki hernekeitto papupurkki ananas ja tonnikala lihapulla käy syödä kylmänä ja tarvit messuja savetteja ja jos pääsee ulos voi onkia kalaa paistella nuotiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vielä puuttuisi kun oman pommisuoja paikan veisi joku somali tai karvakäsi.
Välttyykö nuo miehet Suomen puolustukselta? Ei kai niitä suojiin laiteta naisten ja lasten kanssa?
Yhden vanhan kerrostalon pommari remontoitii. Ei ollut häkkivarasto vaan portaat alas ja kaksi huonetta. Siella oli vesiallas ja hana.
Meillä on sopimus Voltin kanssa. Kantavat hampurilaisia ja Cokista tauotta heti kun hälytys tulee.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin maanalainen kaupunki
Kerrotko näitä mahdollisille rikollisille ääriuskonnolle ja venäläisille.
Imatran Omakoti alueen suojia tuskin on ja valtion hotelli on täynnä venäläisiä ne pitää kuljettaa Venäjälle sinne Suomesta varastettuun svetogorskiin ja heitä asuu paljon alueella. Suomalaiset on syrjityin kansanosa omassa maassaan.
Joku joukko Suomessa oikein jakeli rahaa Venäjälle saako heidät maksamaan ne takaisin omistaan nämä jakelijat?
Joo pakastettua vettå kutsutaan nimellä "jää". Se säilyy parhaimmillaan vuosimiljoonia.