Miksi pommisuojiin ei jo valmiiksi laiteta vettä ja puuroa. Yms
Kommentit (39)
Virallinen selitys on varmaan että ei ole tarkoituskaan viettää pitkiä aikoja niissä.
Oikeasti se on varmaan rahasta kiinni.
Luulin, että niissä asutaan sodan ajan. Kyllähän niitä ainakin kalustaa silti voisi.
Tä? Eikö teillä oo muka?
Meillä on laaja valikoima aikalailla kaikkea mahdollista. Ja ensimmäisessä laatikossa on kuivattu Hans Välimäki joka tietysti vesilasillisella heti alkutöikseen virvoitetaan kokkailemaan.
Viihtyisiä pommitushetkiä odotellessa
Mikä estää sua laittamasta? Minä voin viedä vaikka heti omaan häkkikellariin muovilootia lattiasta kattoon, täytettynä elintarvikkeilla.
Minä olen ajatellut siivoavan häkkivarastoni siihen kuntoon, että voisin siellä olla.
Makuupaikalta ämpäreitä ja muovipusseja ämpäreihin ( arvaatte varmaan miksi).
Vesi astioita, kuivaruokaa kannelliseen ämpäriin ( keksiä, myslijä, suklaata,) jotain mikä ei vaadi keittämistä.
Mutta rukoilen, että en koskaan joutuisi näkemään silmästä silmään sotaa.
Kumpa maailman johtajat tulisivat järkiinsä .
Luksusbunkkerit. Rikkailla on. Niillä on uima-altaat, saunat. Siellä telkat biljardipöydät yms. Jos me tehtäis samoin pienemmällä rahalla. Oluet kylmään jääkaappiin yms.
Voiko vettä pakastaa? Tosin siellä kuumuus nousee kovaksi, niin ei saa olla lämpöä tuottavia laitteita
PK-seudulla on ainakin se että "vähemmistöt" pöllisivät nekin..ei täällä voi pitää mitään varalla minkä voi pölliä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää sua laittamasta? Minä voin viedä vaikka heti omaan häkkikellariin muovilootia lattiasta kattoon, täytettynä elintarvikkeilla.
Laitatko valkoisia muovilootia?
Meidän talon väestösuojassa on valmiit voileivät pöydällä odottamassa ja kuumaa kahvia.
Kaikille ei riittäisi pommisuojapaikkoja. Eivätkä kaikkialla edes hälytyssireenit toimi, kuten todettiin tämän talven testissä. Mutta ei hätää: sisäministeriö varmaan kuumeisesti korjaa tilannetta...?
Vierailija kirjoitti:
Meidän talon väestösuojassa on valmiit voileivät pöydällä odottamassa ja kuumaa kahvia.
Onko kraavilohivoileipiä? Mitä kahvia?
Väestönsuojissa on oma suljettu vesi ja sähköjärjestelmänsä. Helsingin alle mahtuu monta sataa tuhatta ihmistä ja vettä siellä on valtavasti. Tampereella myös valtavan suuria väestönsuojia. Kerrostaloista löytyy kaviaari, panssariovi, ylipaineistusjärjestelmä ja hieman tarpeellisia varusteita. Mm veden säilytys tynnyreitä, mallia kokoontaitettava yms ja hätäpoistumistie.
Saathan sinä laittaa omaasi. Laki ei vaan pakota sellaiseen. Tyhjät vesisäiliöt pitää vissiin olla valmiiksi olemassa. Eihän niiden täyttö montaa minuuttia kestä. Tuskin se suuri hätä ja kriisi täysin yllättäen tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Luksusbunkkerit. Rikkailla on. Niillä on uima-altaat, saunat. Siellä telkat biljardipöydät yms. Jos me tehtäis samoin pienemmällä rahalla. Oluet kylmään jääkaappiin yms.
Sodassa ei ole sähköjä muuten kuin voit ostaa oman generaattorin 200€ ja ladata akkuja.Biljardi pöydän voit myös ostaa itse niitä on eri hintaisia 200€-1000€ ettet kuole tohon kateuteesi.
Riisiä kuivattuja hedelmiä, nuudelia