Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin niin kovasti opiskella avoimessa yliopistossa, mutta juuri nyt ei ole varaa

Opiskeluintoa
16.04.2022 |

Mua kiinnostavat perusopinnot maksaisi 375€. Nyt ei ole ylimääräistä edes sen vertaa, että voisi tehdä vaikka yhden kurssin.

Pitää vain yrittää säästää rahaa ja tehdä enemmän töitä jos vaikka syksyllä saisi aloitettua perusopinnot.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän alapeukuttamista tässäkin aloituksessa oli jonkun mielestä?

Vierailija
2/10 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Jos yhtään lohduttaa, niin voin kertoa että itselläni on huonoja(kin) kokemuksia avoimesta yliopistosta. Esim. joillakin kursseilla oli aivan hirveät opettajat. Parhaimmillaan avoimessa opiskelu on kyllä ollut todella kivaa, mutta voi se olla kauheaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä varmaan mahdollista ottaa pienempi jakso kerralla, niin ei tule heti paljon maksettavaa.

Vierailija
4/10 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärsin että työttömälle ei maksa mitään. oletko ap työsuhteessa?

Vierailija
5/10 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin juuri tänään samaa, että jos saisin jostakin ylimääräisen tonnin vaikka, tekisi mieli opiskella kaikenlaista kiinnostavaa avoimessa yliopistossa. Pitää katsoa, jos sittenkin...

Vierailija
6/10 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston luennoille voi mennä ilmaiseksi kuuntelemaan kuka tahansa, vaikka kursseja ei voi tietenkään suorittaa jos ei ole kirjoilla yliopistossa. Avoimen yliopiston luennot eivät ole kaikille avoimia, joten niille ei periaatteessa saa mennä ulkopuolisena, mutta itse olen ollut niitäkin joskus kuuntelemassa, vaikka en ollutkaan ilmoittautunut ko. kurssille.

Vierailija
7/10 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopiston luennoille voi mennä ilmaiseksi kuuntelemaan kuka tahansa, vaikka kursseja ei voi tietenkään suorittaa jos ei ole kirjoilla yliopistossa. Avoimen yliopiston luennot eivät ole kaikille avoimia, joten niille ei periaatteessa saa mennä ulkopuolisena, mutta itse olen ollut niitäkin joskus kuuntelemassa, vaikka en ollutkaan ilmoittautunut ko. kurssille.

Kannattaa varmaan vähän katsoa, mille luennolle menee kuokkimaan. Jos on joku pieni ryhmä kyseessä, niin ulkopuoliset "opiskelijat" jäävät kyllä kiinni.

Vierailija
8/10 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Jos yhtään lohduttaa, niin voin kertoa että itselläni on huonoja(kin) kokemuksia avoimesta yliopistosta. Esim. joillakin kursseilla oli aivan hirveät opettajat. Parhaimmillaan avoimessa opiskelu on kyllä ollut todella kivaa, mutta voi se olla kauheaakin.

Mulla taas on hyviä kokemuksia.

Opettajat olivat samoja kuin sitten myöhemmin yliopistossakin. Yleensä ovat hyviä tyyppejä. Ainahan joukkoon voi sattua hankaliakin persoonia, kuten missä tahansa.

Avoimessa sain tehtyä perusopinnot useammassa aineessa, myös myöhemmässä pääaineessani. Muut suoritukset sopivat sivuainesuorituksiksi. Opiskelin aina työn ohella.

Suosittelen todella panostamaan, koska jos päättää jatkaa opintoja, ja pääsee opiskelemaan pääsykokeiden tai avoimen väylän kautta, on helppo jatkaa siiitä, mihin on jo päässyt.

Vierailija
9/10 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ymmärsin että työttömälle ei maksa mitään. oletko ap työsuhteessa?

Näin oli pitkään koronan vuoksi, mutta ainakin Helsingin yliopistolla käytäntö muuttui vuodenvaihteessa.

Vierailija
10/10 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä ilmaisiakin kursseja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan