Jos saisit mahdollisuuden matkustaa ajassa, mihin aikaan menisit?
Ei väliä, menisitkö menneisyyteen vai tulevaisuuteen.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1948 Kaliforniaan. 30 vuotta maailmanhistorian parasta vapaata elämää tavikselle hyväpalkkaisissa töissä joihin pääsee kuka tahansa työhaluinen. Perustaisin oikein stereotyyppisen lähiöperheen siellä.
Ok, mutta lääketiede huonoissa kantimissa silloin. Syöpä oli kuolemantuomio. Ei ollut kunnon hammashuoltoa tms. Rasismia.
No syöpähoito oli paljon huonompaa kuin nyt mutta hammashoito kunnossa USA:ssa, kuten lähes kaikki muukin tuolloin. Rasismi ei kosketa minua millään tavalla.
Jos virheensä saisi korjata, menisin siihen aikaan, kun tapasin mieheni. Enkä lähtisi siihen hommaan mukaan.
Mä menisin tulevaisuuteen, vaikka 200 vuoden päähän. Olen sen verran utelias tietämään mitä tapahtuu, menneisyyshän tunnetaan kuitenkin jo kutakuinkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä menisin tulevaisuuteen, vaikka 200 vuoden päähän. Olen sen verran utelias tietämään mitä tapahtuu, menneisyyshän tunnetaan kuitenkin jo kutakuinkin.
Todennäköisesti kuolet siellä melko nopeasti ja yksin säteilymyrkytykseen.
Jonnekin Hitlerin aikaan, tällä kertaa hoidettaisiin homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuuteen, jossa ei olisi sotia ja syöpään ja alzheimerin tautiin, sekä muihin vakaviin sairauksiin olisi keksitty hoitokeinot. Sellaiseen utopistiseen tulevaisuuteen, jossa maailmassa olisi rauha ja kaikilla olisi ruokaa, eikä kenenkään tarvitsisi kärsiä nälästä. Kaikilla olisi hyvä olla, niin ihmisillä kuin eläimillä.
Sori peak humanity oli 2019.
Ei ole tulossa mitään parannuksia syöpiin tai alzheimeriin.
Tottakai on. Tutkimus on jo pitkällä. Tulevaisuudessa ihmetellään, kun meidän aikakautemme ihmiset kuolivat syöpiin/ alzheimerintautiin. Samoin kuin nyt ihmetellään, miten ihmiset kuolivat ennen antibiootteja tulehduksiin. 1900- luvun alussa pieni haavakin oli kohtalokas. Hammastulehdus vei hautaan. Angiina tappoi miljoonia, ennen antibiootteja. Tuberkuloosista, poliosta puhumattakaan. Lääketiede kehittyy koko ajan. Jonain päivänä syöpä on hoidettavissa oleva sairaus, samoin alzheimer.
Leonardo da vincin aikaan. Auttaisin sitä saamaan keksintönsä toimimaan. Mailmasta tulisi ihan erillainen mitä se nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Menisin 1950-luvulle.
Hill Valley-nimiseen kaupunkiin?
80-luvulle jos voisin ottaa perheeni mukaan.
Menisin varmasti johonkin 1800-luvulle. Tekisin siellä niitä normaaleja asioita mitä ei nykymaailmassa oikein voi tehdä eli hankkisin naisen, perustaisin perheen johon kuuluu 3 lasta, asuttaisi jossain 1800-luvun maatilalla ja minä atleettina sitten viljesin maata siellä ja voisi aina tulla torppaan missä kaunis nainen on tehnyt jonkun pettuleivän kaltaisen ruuan perheelle.
Nyt elämä on tylsää ja parisuhde ei oikein kiinnostele eikä lapsia tälläsee yhteiskuntaa ole intoa hankkia ja asun hikisessä kerrostalokämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Jos virheensä saisi korjata, menisin siihen aikaan, kun tapasin mieheni. Enkä lähtisi siihen hommaan mukaan.
Sama täällä. Se kun mieheni pakkasi matkalaukkunsa ja löi oven kiinni perässään. Olimme kihloissa. 5 min päästä soitti ovikelloa ja pyysi päästä takaisin sisään. Miksi mä hölmö avasin oven.
Siis jo silloin kontrolloi ihan kaiken, pyykinpesusta pyykin ripustamiseen. Huumorintajuton, huonolla itsetunnolla varustettu ns. naistenmies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuuteen, jossa ei olisi sotia ja syöpään ja alzheimerin tautiin, sekä muihin vakaviin sairauksiin olisi keksitty hoitokeinot. Sellaiseen utopistiseen tulevaisuuteen, jossa maailmassa olisi rauha ja kaikilla olisi ruokaa, eikä kenenkään tarvitsisi kärsiä nälästä. Kaikilla olisi hyvä olla, niin ihmisillä kuin eläimillä.
Sori peak humanity oli 2019.
Ei ole tulossa mitään parannuksia syöpiin tai alzheimeriin.
Tottakai on. Tutkimus on jo pitkällä. Tulevaisuudessa ihmetellään, kun meidän aikakautemme ihmiset kuolivat syöpiin/ alzheimerintautiin. Samoin kuin nyt ihmetellään, miten ihmiset kuolivat ennen antibiootteja tulehduksiin. 1900- luvun alussa pieni haavakin oli kohtalokas. Hammastulehdus vei hautaan. Angiina tappoi miljoonia, ennen antibiootteja. Tuberkuloosista, poliosta puhumattakaan. Lääketiede kehittyy koko ajan. Jonain päivänä syöpä on hoidettavissa oleva sairaus, samoin alzheimer.
Kunhan nato ensin hoitaa kaunansa Venäjän kanssa, niin planeetan seuraavat omistajat voivat laskea sormillansa uuden lukujärjestelmän ja aloittaa tieteen uudestaan.
Menisin vuoteen 2020 koska haluan kaipaan koronasulkuja
Menisin keskiajan Turkuun, 1400-luvun tienoille
Vierailija kirjoitti:
Otat todella suuren riskin... 200 vuoden päästä ainakin länsimaat ovat romahtaneet ja voi olla hyvin että ydinsota on tuhonnu maapallon.
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko jonkun päättää, että pysy kotonasi. Eikö onnistu ilman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko jonkun päättää, että pysy kotonasi. Eikö onnistu ilman?
Kaikkien pitäisi pysyä kotona koska ihmiset saa vain paskaa aikaiseksi kun ne poistuvat kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1948 Kaliforniaan. 30 vuotta maailmanhistorian parasta vapaata elämää tavikselle hyväpalkkaisissa töissä joihin pääsee kuka tahansa työhaluinen. Perustaisin oikein stereotyyppisen lähiöperheen siellä.
Ok, mutta lääketiede huonoissa kantimissa silloin. Syöpä oli kuolemantuomio. Ei ollut kunnon hammashuoltoa tms. Rasismia.
Etkö tajunnut, että tuo edellinen tykkää just tuollaisesta ajasta? Etenkin viimeiseksi mainitsemasi asia miellyttää häntä.
1400 luvulle. Hämeen Linna loistossaan ja Mustasta Surmasta on päästy jo.