Istun puistossa Lontoossa ja juon skumppaa tölkistä
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä puisto? Mä kävin aiemmin päivällä lenkillä Kensington Gardensissa nyt kotona valmistelemassa huomista pääsiäislounasta. Upea ilma.
Aiemmalle kyselijälle narsissit on kukkineet jo monta viikkoa, samoin mangoliat ja kirsikkapuut. Itse lenkkeilin tänään ekaa kertaa tänä vuonna topissa ja shorteissa
Ja silti sinulla on aikaa ja intoa kirjoitella tänne Vauva-sivustolle! Ihgua!
Kas kun ei ole soome keeli unohtuna. Vaimitesesanottiinsuomex?
Siis miksi se nyt teistä on niin ihmeellistä että ulkomailla asuvakin ehtii kirjoitella vauva-palstalle? Luuletteko jotenkin että elämä muualla kuin Suomessa on niin ihmeellistä ettei ehdi keskustelupalstoilla käymään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä puisto? Mä kävin aiemmin päivällä lenkillä Kensington Gardensissa nyt kotona valmistelemassa huomista pääsiäislounasta. Upea ilma.
Aiemmalle kyselijälle narsissit on kukkineet jo monta viikkoa, samoin mangoliat ja kirsikkapuut. Itse lenkkeilin tänään ekaa kertaa tänä vuonna topissa ja shorteissa
Siis miksi se nyt teistä on niin ihmeellistä että ulkomailla asuvakin ehtii kirjoitella vauva-palstalle? Luuletteko jotenkin että elämä muualla kuin Suomessa on niin ihmeellistä ettei ehdi keskustelupalstoilla käymään?
Siis kyllä se on vähän outoa kirjoitella tyhjänpäiväisyyksiä tänne jostain Lontoosta puiston penkiltä.
Joko reissu on todella tylsä tai napanuora Suomeen on jäänyt katkaisematta.
Mutta onhan noita puolison perässä maailmalle muuttaneita kotirouvia, jotka eivät kuitenkaan sopeudu uuteen maahan eikä siellä ole mitään muuta kuin puoliso ja koti, ja sitten haikaillaan kotimaahan kirjoittelemalla vauva-palstoille.
Ja ei se elämä etenkään työtä tekevälle ole missään niin ihmeellistä, mutta kyllä ne mielenkiinnon kohteet vaihtuvat enempi sinne paikallisiin asioihin, ja joku Suomen vauva-palsta on viimeisin mieleentuleva asia, jos on oikeasti elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllä se on vähän outoa kirjoitella tyhjänpäiväisyyksiä tänne jostain Lontoosta puiston penkiltä.
Mutta onhan noita puolison perässä maailmalle muuttaneita kotirouvia, jotka eivät kuitenkaan sopeudu uuteen maahan eikä siellä ole mitään muuta kuin puoliso ja koti, ja sitten haikaillaan kotimaahan kirjoittelemalla vauva-palstoille.
Ja ei se elämä etenkään työtä tekevälle ole missään niin ihmeellistä, mutta kyllä ne mielenkiinnon kohteet vaihtuvat enempi sinne paikallisiin asioihin, ja joku Suomen vauva-palsta on viimeisin mieleentuleva asia, jos on oikeasti elämää.
Miten joku voi olla näin kateellinen?
Ihanaa, olisinpa mäkin. Tosin mielummin olisin Dublinissa puistossa juomassa skumppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Lontoossa on niin vähän tekemistä, että on aikaa kirjoitella Suomen vauvapalstoille?
Olin jättänyt tän keskustelun puhelimen välilehteen auki ja hihittelin yöllä näilöentwidän kommenteille.
Sinusta en tiedä mutta mulla ainakin on luppoaikaa, jolloin teen jotain tyhjänpäiväistä, katson telkkaria, makoilen sohvalla, pelaan jotain idioottimaista peliä bussin jumittaessa ruuhkassa tai hengailen vaikka täällä vauvapalstalla. Varmasti hirveän raskasta jos koko ajan pitää suorittaa, vaikka näköjään siellä Suomessa on niin vähän tekemistä että on pakko hengailla vauvapalstalla.
Vaikka Lontoossa asunkin niin en mä jaksa sähköjäniksenä juosta aamusta iltaan, käydä jokaisella vähänkin kiinnostavalla keikalla, tavata ystäviä minuuttiaikataululla, kiertää jo miljoona kertaa näkemiäni nähtävyyksiä, shoppailla asioita joita en tarvitse ja juosta Harry Potterin jalanjälkiä lasten kanssa. Joskus (ja mielellään usein) on ihan kiva vaan chillata.
Kun vastasin alunperin tähän viestiin odottelin seuraavan päivän pääsiäislounaan jälkiruokaa uunista. Tokihan olisin senkin ajan varmaan voinut tehdä jotain Lontoolaista, kuten vaikka ihastella meidän sash-ikkunoita tai jutella naapurin kanssa säästä. Vai olisiko ollut hyväksyttävämpää jos olisin vaikka kuvannut talomme edessä kukkivaa mangoliaa ja postannut siitä kuvia instaan voidakseni todistaa jollekin ventovieraalle että elämä täällä on pelkää pinkkiä ihkua, eikä ihan tavallista arkea?
Sitäpaitsi av palsta on helppo keino pysyä kärryillä aiheista jotka Suomessa ovat pinnalla, siitä on hyötyä joka toinen sunnuntai kun juttelen yhdeksänkymppisen mummoni kanssa puhelimessa. Lisäksi en usko että kerran viikossa Suomeen puhutut puhelut pitäisivät kielitaidon kovin vetreänä jos en ikinä muuten käyttäisi suomea joten siksikin tykkään joskus kirjoitella tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just siksi ei ole unohtunut kun kirjoittelen tänne.
Kommentin kirjoittamiseen meni noin 30 sekuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis AP oli ilmeisesti yksin reissussa (tai haaveili olevansa) ja ehkä vähän tylsistynyt ja yksinäinen.
Mutta ulkomailla pysyvästi asuva voi hyvin olla täysin integroitunut uuteen asuinmaahansa ja silti kiinnostunut myös siitä mitä Suomessa tapahtuu, sitäpaitsi kuten aiemminkin on mainittu tämä on tosi helppo tapa ylläpitää kielitaitoa.
Kyllä mulle henkilökohtaisesti esim joku neulontasivusto olisi vihoviimeinen mieleen tuleva paikka jossa hengailla. Täällä sentään puhutaan kaikenlaista ja joskus saa nauraa vedet silmissä.
Missä hitossa myydään tölkkiskumppaa. No ei missään kun eihän tölkki kestä painetta.
Vierailija kirjoitti:
Säälittävää.
Siis mikä on säälittävää? Täällä palstalla olo? Säälitkö siis itseäsikin?
Elän yksin, reissaan yksin ja palstailen missä vaan olenkin.
Saa edes virtuaalista kosketusta muihin.
T. Erakko
Vierailija kirjoitti:
Missä hitossa myydään tölkkiskumppaa. No ei missään kun eihän tölkki kestä painetta.
No vaikka täällä
https://www.fortnumandmason.com/the-uncommon-wine-of-england-eleanor-sp…
Tai vaikka täällä
https://www.sainsburys.co.uk/gol-ui/product/pinotpinot-pinot-grigio-fiz…
Tai ihan missä tahansa perus supermarketissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka täällä
https://www.fortnumandmason.com/the-uncommon-wine-of-england-eleanor-sp…
Tai vaikka täällä
https://www.sainsburys.co.uk/gol-ui/product/pinotpinot-pinot-grigio-fiz…Tai ihan missä tahansa perus supermarketissa.
Aaaa, tölkki. Niinkun kaljatölkki, ei niinkuin viinitölkki. Heh.
Mua ihan oikeasti kiinnostaa millaiseksi ihmiset ulkomailla asumisen kuvittelee?
Meistä ulkosuomalaisista suurin osa on ihan töissäkäyviä taviksia.
Esim oma päiväni näyttää tänään tältä:
Herätys klo 6:30 suihku, meikki, vaatteet, aamupala itselle ja esikoisella. Mies vie koiran ulos.
7:35 lapset skooteille ja itse kävelen reippaasti vieressä 25 minuutin matkan koululle.
Kuopus breakfast clubiin ja esikoinen futistreeneihin.
Sitten suuntaan töihin jonne olen matkalla juuri nyt, juna on myöhässä joten myöhästyn taas.
9-17:30 töitä, ruokatunnilla teen ruokakaupan tilauksen ja käyn ostamassa esikoiselle uudet shortsit koulupukuun.
17:30-20 työhön liittyvä tapahtuma. Kotona noi. Klo 21. Suukottelen lapset, tsekkaan että läksyt on tehty ja huomisen vaatteet valmiina. Vien koiran iltapisulle.
22:30 nukkumaan
Ja joku kertoili taas ihanneaikataulun tuikinormaalin perheenäidin päivästä. Tekikö lapset muuten itsenäisesti läksyt.
Ajatella sitä on ihmisiä, jotka tarvitsevat ehkä hieman opastusta mitä se normielämä on. Se on heräämisiä, aamu- ja iltapaloja, työhön kulkemista ja koiran lenkittämistä ja lapset nukkumaan ysiltä.
Ihan herkistyin melkein.
Ei se sen kummempaa, ja jotkut ei silti tee noin. Höh.
Eipäs eletä pilvilinnoissa kirjoitti:
Ja joku kertoili taas ihanneaikataulun tuikinormaalin perheenäidin päivästä. Tekikö lapset muuten itsenäisesti läksyt.
Ajatella sitä on ihmisiä, jotka tarvitsevat ehkä hieman opastusta mitä se normielämä on. Se on heräämisiä, aamu- ja iltapaloja, työhön kulkemista ja koiran lenkittämistä ja lapset nukkumaan ysiltä.
Ihan herkistyin melkein.
Ei se sen kummempaa, ja jotkut ei silti tee noin. Höh.
En tiedä tekeekö koska tämä päivä ei ole vielä ohi.
Ei ainakaan mun ihanneaikataulu ole se että että lähden kotoa aamuseiskan jälkeen ja palaan takaisin ysiltä. Mutta ehkä jonkun mielestä on.
Mä asun kans Lontoossa ja kyllä mä ainakin käyn joka päivä pubissa, museossa, iltapäiväteellä, teatterissa ja shoppailemassa, asun Oxford streetillä ja kierrän myös kaikki nähtävyydet vähintään kerran viikossa.
Nauti olostasi. Nyt on kevät ja luonto parhaimmillaan eikä vielä huhtikuussa ole liikaa turisteja.
No miksi ei olisi aikaa? Joo, jos siellä käy jollain päivän reissulla niin en ehkä palstailuun tuhlaisi aikaa, mutta jos siellä asuu niin ihan yhtä lailla on aikaa kuin vaikka Helsingissä asuessa.