Miten aikuisella ihmisellä voi olla aina rahat loppu?
Täälläkin aina joku valittaa, ei niinku mene mun jakeluun?!
Kommentit (9)
auto on ja 2 lasta. Miehenkään tulot eivät ole kovin hyvät, mutta pärjäillään mukavasti eikä rahasta ole pulaa
Miehen kaveri asuu tyttöystävänsä kanssa samassa kämpässä. Ei tarvitse maksaa asumisesta mitään. Saa melkein saman verran palkkaa ku mieheni ja silti sillä ei ole koskaan rahaa.
Meillä on asuntolainaa, muita maksuja, 2 lasta yms yms. Ja meillä rahat riittävät. Ostetaan ruokaa, ilman että katsotaan hintoja, ostetaan vaatteita yms.
mulla ja miehellä on ainakin AINA rahat loppu. Kun on suuri perhe, asunto-ja opintolainaa, ja melko pienet palkat, niin ei vain mitään jää. Mukavaa kuitenkin, että joillakin on sitten parempi taloudellinen tilanne.
mutta ystävyys loppui, koska mua alkoi ahdistaa ystävän ainainen rahapula. Sovittiin esim. tapaaminen kahville. Ystävä valitti ettei sillä ole rahaa. Mä tarjosin kahvit. Sovittiin tapaaminen meille, mä tarjosin tottakai aina syötävät ja juotavat. Ystävä toi joskus jonkun keksipaketin tai sipsipussin, jotka myös vei mennessään, jos niitä oli sattunut jäämään. Noloo. Mä olin aina se antava osapuoli ja kaverini ottava. Niin monet kerrat.
Ei tässä mitään, mutta tällä tuttavalla oli tapana esitellä, kuinka se oli ostanut uuden hienon laukun, kengät ja takin. Joka hemmetin kerta oli jotain uutta ja kallista.
Tunsin itseni tyhmäksi, kun autoin rahatonta, köyhää reppanaa, niin monenmonta kertaa.
Tällä rahattomalla on omistusasunto, mökki, eikä yhtään lainaa. Huokaus. Pitäisköhän ottaa mallia.
ja saan kuussa sitten 1250e miinus verot... ja itseasiassa tämän kotiäitiyden jälkeen summa tuntuu hurjan isolta, mutta kun vähentää asumistuen ja lasten päivähoitomaksut niin käteen ei jää kyllä juuri yhtään sen enempää kun olisin kotona... ja nyt työmatkaankin menee rahaa=(
Tuloja vajaa 400e kotihoidontukea ja 200e lapsilisää..
Ei paljon juhlita, ei. Toki mies maksaa yhteiset jutut ym,mutta olis kiva kun olis omaakin rahaa pieniin ylellisyyksiin ( esim leffaan, kahville.. uusi paita ym..). Tollasiin tavallaan turhuuksiin en viitsi rahaa mieheltä pyydellä, vaan koitan esim myydä huutonetissä jotain, että saan itselleni hieman extraa.
että juu...mikä raha?? missä??
Vierailija:
Tuloja vajaa 400e kotihoidontukea ja 200e lapsilisää..
Ei paljon juhlita, ei. Toki mies maksaa yhteiset jutut ym,mutta olis kiva kun olis omaakin rahaa pieniin ylellisyyksiin ( esim leffaan, kahville.. uusi paita ym..). Tollasiin tavallaan turhuuksiin en viitsi rahaa mieheltä pyydellä, vaan koitan esim myydä huutonetissä jotain, että saan itselleni hieman extraa.
että juu...mikä raha?? missä??
Me ollaan ainakin niin kädestä suuhun -budjetilla, että kyllä on rahat vähän väliä loppu.
Nyt kun vien lapsen yksityiselle lääkärille niin se raha on pois sitten molempien vanhempien bussikortista. Pyöräilemme miehen kanssa kuukauden.