Koronassa ja silti suku painostaa yömessuun
Eilen testi positiivinen, mutta paine kova lähteä messuun ja aamuyön aterialle. Kuumetta on, mutta pysyy hallinnassa lääkkeellä. Muut sanovat että ”tavallinen flunssa”. Pitäisikö mennä?
Kommentit (36)
Korona on jumalan lähettämä tauti joka ei tartu pyhällä maalla.
HEI MYÖS : Luterilaisessa kirkossa on yömessu!
Naapuri kunnassa on 23:00
Oletko Anon sukua? Mene ihmeessä messuun ja ilman maskia. Aivastelet ympäriinsä, kun menet ehtoolliselle, jotta aerosolit leviää ympäri kirkkokansaa. Ruokailussa kiität huomaavaista sukua, kun sairaskin otettiin mukaan!
Olen menossa yömessuun ja älkää kiitos tulko kipeinä sinne. Siellä on iäkkäämpää porukkaa.
Jos olet ikaalilainen niin aivan mainijosti voit kyllä mennä. Ei ole niin nuukaa siellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen menossa yömessuun ja älkää kiitos tulko kipeinä sinne. Siellä on iäkkäämpää porukkaa.
Ketään ei testata enää, ainakaan Keski-Suomessa. On aivan varma, että tuollaisessa ryysiksessä on korona-positiivisia. Vastuu on valitettavasti nyt niillä (vanhuksilla ja muilla) jotka osallistuvat.
Sanot "en voi lähteä, koska minulla on korona". Vai oletko joku vässykkä, joka hyppää kaivoon, jos joku käskee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei testata enää, ainakaan Keski-Suomessa. On aivan varma, että tuollaisessa ryysiksessä on korona-positiivisia. Vastuu on valitettavasti nyt niillä (vanhuksilla ja muilla) jotka osallistuvat.
Vastuu on ihan jokaisella! Vain idiootti lähtee sairaana kirkkoon!!
Vierailija kirjoitti:
Juo hopeavettä ja rukoile. Kyllä se siitä parantuu messuun mennessä. Kaikkihan me kuollaan joskus ja jos muutama mummu ja pappa kuoleekin koronaan, kun pärskit kirkossa, niin mitä sitten.
Toisaalta ne mummut ja papat jotka on siinä kunnossa että jaksavat mennä messuun, on niin hyväkuntoisia että saavat vain lievän taudin. Jos ovat rokotettuja siis. En tietenkään suosittele sun menevän kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuu on ihan jokaisella! Vain idiootti lähtee sairaana kirkkoon!!
Tuskin kukaan sinne ehdoin tahdoin kipeänä lähteekään, mutta koska ei testata, ja samalla on kaikkea pikkuflunssaa ja siitepölyaikakin kolkuttelee/katupöly, on aivan taattua, että korona noissa tilaisuuksissa leviää. Ihan vaikka kannetaan ”vastuuta”.
Vierailija kirjoitti:
Kristus hoitaa koronasi!
Jumala antoi vapaan tahdon niille, joilla on terve järki.
Koronassa hilluva tartuttaa sen valikoimatta myös niihin, joille tauti on hankala ja kohtalokas.
Mulla on nyt varmaan influenssa ja en tod. käy missään. Ei ole korona
En ole menossa messuun tai mihinkään muuallekaan, mutta fakta on se, että tautia liikkuu, ja tuollaisissa tapahtumissa se tarttuu. Ihan turha syyllistää ketään; jos haluaa osallistua, on otettava riski.
Veikkaan aloitusta keksityksi, mutta älä mene. Ei se ole raamatullista. Tee niinkuin itse haluaisit itsellesi tehtävän. Jo ennen 2020 olen vältellyt messuun sairaana menemistä, siellä käy kuitenkin vanhuksia ja heikkokuntoisiakin.
Niin ja oon muuten entinen kirkon työntekijä.
Kannattaa pohtia mikä on ollut käytäntö näinä aikoina seurakunnissa: on yritetty pitää turvavälejä, pitää maskeja, jne. Eli seurakunnat on pyrkineet siihen että kaikilla olis turvallista osallistua. Seurakuntien kanta/periaatw on turvallinen osallistuminen. Eikös tommonen painostaminen, eikös se ole ristiriidassa sen kanssa? Jos tartutat papin, ei ole hautajaisiin tai häihin pappia eikä diakoni voi tehdä työtään vähäosaisten parissa. Teet siis Jumalan työtä jo siinä kun jätät menemättä silloin, kun se voisi haitata seurakunnan toimintaa.
Vaikka ollaankin uskon asioiden äärellä niin seurakunnissa käytetään myös puhdasta järkeäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juo hopeavettä ja rukoile. Kyllä se siitä parantuu messuun mennessä. Kaikkihan me kuollaan joskus ja jos muutama mummu ja pappa kuoleekin koronaan, kun pärskit kirkossa, niin mitä sitten.
Toisaalta ne mummut ja papat jotka on siinä kunnossa että jaksavat mennä messuun, on niin hyväkuntoisia että saavat vain lievän taudin. Jos ovat rokotettuja siis. En tietenkään suosittele sun menevän kuitenkaan.
Työikäisten suht lieväkään tauti ei ole hyväksi kansantaloudelle.
Läheiseni perheessä siitä koitui kahdelle aikuiselle täysmittaista sairauspoissaoloa yhteensä 5 viikkoa ja sen jälkeen puolitehoista työntekoa toiselle (=osa-aikaa pystyi tekemään) 3 viikkoa.
Sivusta, mutta sen verran, että luterilaisilla on myös nykyisin yömessu ja aterioita. En huomannut ap:n mainitsevan ortodoksisuutta? Itse olen menossa Keski-Suomessa tänään luterilaiseen messuun klo 23.00. Tämän jälkeen syömme kotona juhla-aterian.