Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISMASUT perjantaihin :)

06.10.2006 |

MUkavaa viikonlopun alkua kaikille! Täällä pojat, molemmat, flunssassa. Kitisevät ja itkeskelevät, huoh. Raskasta. Mutta tässä tämä aloitus, tulen myöhemmin tarinoimaan, paremmalla ajalla.

Caius ja ilona 18+4

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että kävin jo aiemmin vilkasemassa muttei pinoa näkyny..

RIMMA;

Jostain syystä ihmiset tuntuu ajattelevan ettei nyt AJOKOIRA tarvi mitään manttelia talvella..sehän on SUOMEN ajokoira, ja kestää tietysti mitä vaan..onhan noita ulkokoirinakin..pah sanon minä. Meidän jätkä ainakin on niin herkkis kylmälle ettei ole tosikaan - -15 asteessa ei enää metsälle lähdetä, eikä yli -30 lähetä lenkillekään. Tollahan on tosi minimaalinen karvakerros, eikä minkäänlaista pohjavillaa - kainaloistakin nahka vaan loistaa..että ei ihme jos palelee kylmällä.

Toivottavasti närästyksestä kärsivät pääsee vaivastaan eroon, mulla ei ole sellasta ole, eikä ole koskaan ollutkaan..voin vaan kuvitella miten ikävää se on..yäk!

(.) oma napa on ihan kunnossa :) eilinen paskanmättö ei saanu aikaan suppareita eikä mitään muutakaan - mahtavaa! Tänä aamunakin lapioin ihan vanhaan malliin eikä ainakaan vielä tunnu mitään erikoista. Näyttää menevän ihan hyvin, kunhan vaan muistaa välillä rauhottua ja vaikka istahtaa alaskin..oon tehny kyllä tosi rauhallisesti ja lepäilly super-paljon - ja kotona pääosin vaan lojunu ja vähän siivoillu Oon ottanu tavaks mennä lojumaan iltapvällä sänkyyn about tunniks (jos vaan on aikaa), ja se näyttää helpottaneen kummasti :)

Vaan eipä täällä mitään erityistä, taidan lähtee viipaloimaan hirvipaistia että saa tehtyä täyterullia illalla (anoppilasta lähetettiin näät eilen hirvipaistipala)..ajattelin täyttää rullat herkkutatti-sipuli-muhennoksella ja hauduttaa sitten uunissa kypsiks jossain liemessä..saa nähdä onnistuuko..nyt pitäs mennä aki vähän marinoimaan niitä lihoja ja nuijimaan ohuiks.

Koiratkin sai oman osuutensa ja jäystävät tarhassa isoja hirven koipiluita..senkun kuisti tärisee kun ajuri murskaa luuta :)

Mut nyt sinne hommiin....

Tappert ja Puksu 17+5

Vierailija
2/15 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään ihmeellistä. Samanlainen harmaus jatkuu ulkona ja väsyttää... Tosin se ei välttämättä johdu säästä, vaan siitä kun olen herännyt jo seitsemältä. En vaan saanut enää unta. Pojan sain taas jo ekoile päiviksille, niin voisin itsekin jatkaa vähän unia.

Meidän viikonloppureissu peruuntui!! Anoppi on sen verran huonos kunnos, ettei ole esikoisen hoitajaksi. Nyt inhottaa, kun luotin siihen enkä kysynyt omaa äitiäni pojan hoitajaksi! Opin sen ettei hänen varaansa voi laskea mitään. Kyllä mä sen ymmärrän, että olo voi heikentyä päivässä. Mua ärsyttää ihan kunnolla, että hän vielä pimitti asioita: Hänellä piti olla eilen ihan normaali kontrollilääkäri ja pari verikoetta. Se olikin pitkä päivä, kun häneltä etsittiin tukoksia ja otettiin kaikenlaisia koepaloja ym., jotka voisivat aiheuttaa sen sydänvian ja rinnan ahdistuksen... Ja sen takia hänen kuntonsa heikentyi. Mutta eipä voinut sanoa sitä alkuviikosta, kun kysyttiin häntä hoitajaksi. Hän aivan varmasti tiesi, mitä eilen oli edessä. Hänen pitää vaan näytellä vahvempaa, mitä todellisuudessa onkaan!! Mua niin ahdistaa... Tämä on hiukan itsekästä, tiedän. Olisin vaan niin tarvinnut mieheni kanssa ihan kahdenkeskistä aikaa. Toivottavasti ymmärrätte??!

(.) ei mitään muutoksia. Ensi viikolla olisi neuvola! Jippii!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Olen pahoillani, et tuli vähän valitettua. :)

Hanna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin äsken työnantajalle olevani raskaana, ja se rupes heti puhuun mulle siitä erityiäitiys vapaasta, vai mikä se nyt on?

Onko kukaan muu jäänyt tuollaiselle vapalle?

On ihan sellainen puulla päähän lyöty-fiilis. En tiedä mitä mun pitäis nyt tehdä tai siis, mitä?????

Voisiko joku viisaampi auttaa kun en tiedä nyt mis mennään?!

Vierailija
4/15 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkaapa www.kela.fi, siellä on hyvin tietoa erityisäitiysvapaasta. Käsittääkseni sitä saa jos työ näin vaatii, altistuu esim. tupakansavulle, vaaralllisille kemikaaleille tms.

Kannattaa ottaa selvää jos siihen on kerran mahdollisuus :)

Omaa napaa sen verran, että massu pullolla ja tiitiäinen kasvaa, supistelee välillä tosi napakasti ja närästää. Mutta onneksi ainakin närästykseen on olemassa apua.

Onko kenelläkään ollut kovin päänsärkyä? Minulla jomottaa päätä tuon tuostakin, verenpainetta tarkkaillaan mutta se on ok. En oikeastaan itse keksi muuta kuin stressin. Voiko se aiheuttaa moista? Enkä ole mitenkään mukavaa seuraa kun jomottaa lähes jatkuvasti :(

Ensi viikolla on rakenneultra, sitä odottelen kovasti. Ja lomakin alkaa pian, enää 6,5 viikkoa. Pidän vuosilomat ennen äitiyslomaa (ja senkin otan varnennettuna). Ihanaa :)

Zeldatar 19+0 (ja taas paukkuu viikot)

Vierailija
5/15 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hias osallistujakin kirjoittaa nyt vaihteeksi jotain... :)

Tuo Tappertin hirvipaistirullahomma kuulosti mielettömän hyvälle!! Meillä mies ei pääse tänä vuonne metsälle (muutettiin uudelle paikkakunnalle työnperässä, ja metsästysmaat kaukanakauna) :( Joten vähiin jää meidän hirviruuat ensi vuonna. Jospa sitä sitten vuoden päästä uudestaan!!! Ja tuollaisia rullia voisin kyllä sitten tehdä. :) Mies teki yks päivä tomaattista palapaistia, sekin oli hyvää, nam! :)

Mulla näkyy tämä maha jo kilometrin päähän... Tuntuu, että se on kasvanut silmissä viimeisen viikon tai kahden aikana. Pelottaa ihan, miten on tullut painoa lisää. Huh!! Viikon päästä neuvola, sittenhän se selviää. Muuten elämä ihan ok: suurin piirtein jaksaa pysyä hereillä täällä töissä. :)

terkuin Utukka 17+4

Vierailija
6/15 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin eilisen kurssilla ja vatsassa möyrittiin koko päivän. oli hiukan tuskallista istua paikallaan ja yrittää keskittyä opetettuun asiaan... :-)

muuten masussa tuntuu kaikki olevan ok. keskiviikkona on seuraava neuvola. saa nähdä onko mun painoni nyt noussut liikaa. vatsa ainakin on jo niin selvä, että ei tartte kenenkään enää miettiä ja arvailla.

väsymys on melkoisen hurjaa. eli onneksi on jo perjantai ja viikonloppu edessä.

talviloman pitämistä tässä jo suunnittelen. meinaan ko. viikon pitää tämän vuoden puolella. katkaisee hyvin tämän pitkän ja pimeän sateisen syksyn. (syksy ei siis todellakaan ole mun vuodenaikani.)

mukavaa viikonloppua kaikille!

ruusunpiikki rv 18+3

Vierailija
7/15 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime raskaudessa jäin heti työnantajalle kerrottuani erityisäitiysvapaalla noin rv 14. Syynä ravintolan tupakansavu.

Rahaa saat kotona ollessasi saman verran kuin tulevaa äitiysrahaakin eli sen noin 70% palkasta. Erityisäitiysvapaa päättyy kun äippäloma alkaa 30 päivää ( ei lasketa sunnuntaita) ennen laskettua aikaa.

Tässä raskaudessa olen loppuun asti hommissa ( ei savua)

Aia rv 17

Vierailija
8/15 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin sikiöntutkimusyksikköön, kun vastauksia ei vieläkään ole kuulunut, ja siellä ystävällinen hoitaja kertoi lapsellamme olevan terveen lapsen kromosomit, eli nyt ollaan samalla viivalla, eli no worries-ei ainakaan nyt !!! Olen maailman onnellisin juuri nyt, tuntuu, että voisi huutaa, laulaa tai mitä tahansa-ei väliä. Lapsen sukupuolta ei kuulemma kirjeessä ole ilmoitettu, emmekä haluakkaan tietää, kumpi tahansa tulee, otamme ILOmielin vastaan !!!

Itkuhan siinä tuli, kun hoitajan kanssa juttelin, mutta ei sille voi mitään, tämä odottaminen on ollut helvetillistä !!!!

Tämä nyt oli tätä omaa napaa, mutta palailen illalla kirjottamaan lisää.

t. emmi rv-15+

Vierailija
9/15 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.)Ei uutta.Kanakeittoa teen=)

L+5+sissi rv16

Vierailija
10/15 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on ihan takuulla helpottunut. Voin vain kuvitella!

Tänne ei ihmeitä kuulu. Olkaa onnellisia te, jotka voitte oikaista päivän aikana itseänne. Meillä poika pitää sen verran vauhtia yllä, ettei loikoilemaan jouda. Tällä hetkellä nukkuu vain yhdet päiväunet ja niiden aikana on pakko tyhjentää tai täyttää astianpesukone, viikata vaatteet kaappiit ym. sellaista, jota on tosi rasittavaa tehdä pojan ollessa hereillä. Onneksi ei ole ollut kipuja eikä väsymystä. Että nyt pärjää ilman makoilujakin (vielä). Kuinka rentoa olikaan odottaa esikoista... vaikka olinkin töissä.

Mutta vintiön perään on taas mentävä.

rimma 17+2

Vierailija
11/15 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtavia uutisia!! Ei voi kuin hymyillä kun ajattelee miten suuri helpotus tämä teille oli..tosi hieno juttu!

Tää väsäs niitä pirun masutuubeja joutessaan...prkle..miks ei kukaan muistuttanu et resorin ompeleminen on yhtä TUSKAA..aina kiertää ja vääntää ja vängertää jonnekin suuntaan. Lisäks en ole varma kannattaako tehdä suora putki kuminauha-yläsaumalla vai tehdä lisäksi vähän muoto-ommelta kaventamaan putkea ylä- ja alaosasta..miten te muut ootte tehny??

Tappeli ja Pukkeli..kuumeisesti odottavat ens keskiviikon ultraa..

Vierailija
12/15 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi: Onnea hyvistä uutisista!!

Hanna_N: harmi että teidän viikonloppusuunnitelmat meni mönkään! Jospa saisitte jonkun ystävistänne katsomaan lasta vaikka la-illaksi niin pääsisitte miehen kanssa jonnekin kahdestaan... Tietysti nyt on jo perjantai ja monella viikonloppu lyöty lukkoon.

Tänne ei ihmeitä, liikkeistä ei edelleenkään mitään merkkiä. Olen nyt pari iltaa nauttinut yksinolosta kun mies reissussa ja jo alkaa riittään. Tänään menen moikkaamaan omia vanhempiani ja jään sinne yöksi. Huomenna onkin sitten yhden kaverin synttärit!

Vatsa on iltaisin melkoinen pallo, mutta häviää aina kummasti yön aikana! Nyt alkaa taas oleen sellainen olo että tulis jo se seuraava neuvola niin sais ' todisteita' siitä mitä vatsassa tapahtuu.

Mun tekis niin mieli varata liput oopperaan keväälle (olikohan se toukokuussa) mutta hiukan arveluttaa kun vauva on silloin niin pieni vasta että tuleeko sitten kuitenkaan lähdettyä... No, täytyy miettiä.

Hubaa viikonloppua kaikille Maalismasuille!

Despelote, rv 16+5

Vierailija
13/15 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästäaikaa....

Ensinnäkin paljon onnea Emmille ihanista uutisista!!! Voin vain kuvitella miten helpottunut ja onnellinen oletkaan! =) Nyt nautit vaan raskaudestasi täysin siemauksin!

Vettä sataa ja väsyttää... Täällä(kin) masu vaan kasvaa ja paino nousee (puolen kilon viikkovauhtia!). Vauvan liikkeetkin tuntuu päiväpäivältä yhä selvemmin. Tosin voi olla parikin päivää, ettei tunnu mitään, kunnes taas joku päivä pieniä potkuja satelee monta peräkkäin. Enää en pysty nukkumaan mahallani, vaan kylkiasento tuntuu jotenkin parhaimmalta nukkumisasennolta. Mites muilla?

Aika kuluu hurjaa vauhtia, raskauden puoliväli alkaa häämöttämään jo kaikilla meillä maalismasuilla, kukaan ei ole tainnut vielä ylittää sitä? (ei osaa laskea...)

Mutta sen ihmeemmittä höpinöittä toivottelen kaikille tasapuolisesti ihanaa ja rentouttava viikonloppua!! Nauttikaa kasvavista masuistanne ja rakkaistanne!

Ps. Mutta mitä kuuluu Evelle? olet ollut mielessäni... ne sun ikävät kokemukset siitä istukkabiopsiasta kosketti....

Minnis rv 17+2

Vierailija
14/15 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava kuulla hyviä uutisia, Emmi!

Omassa olossa ei uutta, eilen oli neuvola ja sydänäänet kuunneltiin tietty ja painot, paineet ja hemoglobinit mittailtiin. HB oli 116 eli laskenut jo jonkin verran, painoa ei ollut tullut juurikaan..

Ääh, nyt pitääkin jo lopetella...

Sinna rv18

Vierailija
15/15 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Emmi! Ihania uutisia. Nyt sitten nauttimaan loppuodotuksesta.

Tappert: Mä sain palan valmiiksi laitettua hirvipaistia ja meinaan tänään väsätä miehelle paistivoileipiä (piparjuuricremeä, salaattia ja tomaattia), kun hän tulee sieltä pohjoisen perukoilta.

(.) Ei uutta. Ei liikkeitä, alkaa oikeesti jännittää. Mäkään en ole pitkään aikaan voinut nukkua mahallani, kyljellään on paras. Nyt jo töissä tulevat avoimesti juttelemaan raskaudesta, on kyllä sen verran pallokas tuo masu, ettei erhetymisen vaaraa enää ole.

Huomenna on sukulaisen 60-kymppiset ja pääsee ulos syömään, ihanaa.

Hanna(ko) valitti pilalle mennyttä vk-loppu suunnitelmaa. Meille on joskus käynyt samoin ja kyllä harmittaa. On niin kortilla nuo miehen kanssa kahden vietetyt illat.

Voi, joku pohti oopperaan menoa. Mä rakastan oopperaa, miehen kanssa olen muutaman kerran käynyt ja täysin hurahtanut. Mitäs suunnittelitte menevänne katsomaan/kuuntelemaan?

Hauskaa vk-loppua kaikille maaleille

-m- ja Hippu rv 18+4