Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~~JOULUISTEN VIIKONLOPPUPULINAT (PE-SU)~~~~

06.10.2006 |

Kasaan mars!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisiä lääkärineuvolakuulumisia:

rv29+0

paino +600g/viikko

sf:26cm

sykkeet: 150

verenpaine: 70/110

hb: 115. laskenut vaikkakin pari viikkoa rautaa oon ottanu.

Kohdunsuun tilanne sama kuin 1.neuvolakäynnillä, kanavaakin vielä 3,5cm jäljellä. Hyvin mielin saa odotella joulua ja vauvan syntymää.

Ekat lahjat on muuten hankittu jo. Meillä onkin marraskuussa tytöillä syntämäpäivät ja sitten isäinpäivä. ja vielä ennen joulua pappa täyttää vuosia. Paljon juhlia tiedossa, ja tyttöjen serkun ristiäiset on kaiketi kuukauden sisällä , päivästä ei vielä tietoa.

Mulle on alkanu tulemaan poikaolo, en tiedä mistä johtuu mut sellanen on olo, ehkä siitä kun tämä kolmas on paljon riehakkaampi kuin tytöt aikoinaan.. Nähtäväksi jää millainen paketti sieltä tupsahtaa meidän ihmeteltäväksi...

tintti 29+1

Vierailija
2/24 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin kertoa omista kokemuksista ja lyödä vettämyllyyn teille jotka miettivät tyttö vai poika :)

itse olen huomannut että poika POTKI masussa ja tämä ultrattu tyttö

ns. muljahtelee :) potkuja tietty myös mutta vähemmän.

pojasta minulle ei tullut viivaa mahaan.mikäs sen hieno nimi nyt olikaan?

nyt kulkee himmeä viiva navasta ylospäin :) sykkeet olleet samat kummallakin.

olipas nopeaa toimintaa kelalta kun äitiyspakkaus oli tullut jo postiin, ma käyn hakemassa jotta pääsee hypistelemään ;)

nyt jännätään enään sairauskassasta äitiysraha päätöstä.

eilen tuli samassa postissa aika tayssiin :( " varaa aikaa tutkimuksiin 4 tuntia" ohhoo..meinaskohan ne että synnytän samalla reissulla :/

gallupit: asutaan n.80neliön rivitaloa..tarkoituksena asua vielä 2v!

miehen kanssa tavattiin tekstikanavan chatissä..kauko rakkautta ensisilmäyksellä, välimatkaa 700km..alamäkeä ja ylämäkeä, mutta rakkausvoittanut jo 7v :)

uusi galluppi synytyksistä?

minulla yksi synnytys, käynnistettiin tableteilla rv38, nopea 3h40min..toivotaan että toinenkin tulee yhtä nopsasti.

nyt muihin hommiin, viikonloppuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinille kovasti tsemppiä tähän saikku-elämän totutteluun. Ja toki muillekkin tasapuolisesti! Meitähän alkaa jo olla aika liuta. Itsellä on myös tällä hetkellä se vaihe, ettei paljon enää liikuskella pysty ilman suppareita. Onneksi lapset ja mies ovat ymmärtäväisiä, auttavat minkä ehtivät ja pystyvät kotihommissa.

Aikaa olen " tappanut" nimikirjoja selaillen. Meillä kun ei ole minkäänlaista nimiehdotusta tulevalle lapselle. Iski jo stressi... Siinähän on Gallupin ainesta; eli joko on nimiehdotus valmiina tulevalle perheenlisälle?

Jostain syystä minullekkin on iskenyt se armoton suklaanhimo (kenellä se nyt myös olikaan?). Ei vaan auttas pahemmin syödä makeaa. Maanantainahan tuon kuulee missä mennään kun on se toka sok.ras.

Nyt satsumien syöntiin suunta hän...

Jouluodotus 29+1 olikohan näin...

Vierailija
4/24 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia pikaisesti & galluppivastausta.

Muutamme viikon päästä, ensi viikolla kova urakka edessä. Ostimme ensimmäisen oman asunnon, ison kolmion. Lapset saavat muutaman vuoden asustaa samaa huonetta. Huone on kyllä niin iso (19 m2), että sen saa tarvittaessa jaettua... Tytön ensimmäiset viisi vuotta asuimme kaksiossa enkä siihen enää haluaisi palata!

Meidän tyttö syntyi tastan laskettuna päivänä, synnytys alkoi spontaanisti. Menin aluksi sairaalaan, koska neuvolassa epäiltiin, että lapsivettä pulpahtelee. Sinne sitten jäin, kun supistukset alkoivat siellä :) .

Sairaslomalainen olen minäkin, tervetuloa joukkoon uudet pinolaiset ja lomalaiset!! Onneksi ei minulla oleliikkumiskieltoa, vaikkakin supistukset pitävät huolta siitä, että kovin paljon en viitsi liikkua. Tavaroiden pakkaaminen on ensi viikon hupi, jota en kamalasti odota. Mutta toisaalta on ihana päästä muuttamaan!! Siellä sitten laitan vauvan tavarat, hoitopöydän ja pinnasängyn jne. Vaatteet pesen ja silitän laatikoihin, hommaan vaippoja, rasvaa jne. Ihanaa!

Painosta. Raskausajan diabeteksen ruokavalion vuoksi painoni on pudonnut viimeisen kuukauden aikana 2-3 kg. Painan nyt saman kuin ensimmäisellä neuvolakäynilläni. Olen tosi tyytyväinen, koska kiloja on ennestäänkin ihan liikaa.

Aion hakea virkaa ensi viikolla. En varmasti paikkaa saa, mutta tuntuu hyvältä kun voi ainakin hakea. Työ olisi aika nappi minulle. Ei mikään ainutlaatuinen mahdollisuus, mutta olisihan se kiva olla kotona kun tietäisi että olisi paikka johon mennä sen jälkeen. Olen siis pappi.

Voikaa kaikki hyvin, t. Maituliini 31+6

Vierailija
5/24 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle nyt kaksi lääkäriä antoi luvan normaaliin elämään supisteluista huolimatta eli töihin vaan ja kolme " ässää" sallittua ;)) On se kumma miten erilaisia lääkärit on näinkin pienessä maassa kun mein lintukoto on. Ja outoa tästä tekee sen että edellisessä raskaudessa supisteli vkolta 17 lähtien ja vauvat sitten syntyivätkin jo vkolla 24. Ei kuulemma vaikutusta tähän uuteen raskauteen vaikka taipumusta ennenaikaisuuteen onkin :o.

Siinäpä tulikin jo vastaus yhteen galluppiin eli kaksosraskaus päättyi kiireelliseen sectioon koska oli niin aikaista ja vauvojen henkiinjäänti haluttiin varmistaa mahdollisimman nopealla maailmaan tulolla. Esikoisesta lapsivedet meni aamulla seitsemältä ja poika oli maailmassa klo 13.21 :)) eli minusta aikas nopeaa toimintaa. Hänkin muuten syntyi vkolla 38+2 eli en ole vielä kokenut viikkoja 40 +.

Sitten taisi olla juttua tulevan nimiehdotuksista. Meillä on nimi valmiina ja toivon että hän on nimensä näköinen sillä niin kaunis nimi hänelle on valittuna. Meillä esikoisen nimi on Seitsemästä veljeksestä, seuraavan on Kalevalasta ja tämä tuleva on myös vanhoja suomalaisia nimiä (eräs taiteilija sekä Ahon kirjoissa esiintynyt). Taidetaan olla vanhanaikaisia :))

Jahas... pitää lähteä sukimaan tätä kiharapehkoa jonkinlaiseen kuosiin kun lasten koulussa on kodin ja koulun yhteistyöpäivä. Muksut sinne jo meni klo 9 ja raahaudutaan tässä perästä päin..

Mukavaa päivää kaikille!

RauPotar ja toukka 31+0 <- jee, taas uusi viikko :))

Vierailija
6/24 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen tuli eilen kipeäksi. Flunssaa, kuumetta ja ääni käheänä. :( Toivottavasti paranee pian, on niin surkeaa kun pientä ihmistä ei voi parantaa vaikka kuinka haluaisikin.

Eilen illalla huomasin aivan järkyttävät turvotukset nilkoissa. Hieman kun painoi sormella nilkkaan niin jäi kunnon kuopat. Nyt päivällä turvotusta ei kuitenkaan ole. Olen alkanut juomaan kunnolla vettä päivän mittaan, saa nähdä helpottaako.. Ainakin vessassa saa juosta tiheämmin. ;) Onkos teillä muilla nukkuminen osottautunut jo vaikeaksi? Itse en tahdo löytää öisin hyvää asentoa ja turhautuu kun ei saa unen päästä kiinni.

Gallupeita..

Me asumme paritalo kolmiossa, asuinpinta-ala 75m2 (siihen eivät kuulu wc, sauna eikä pesuhuone). Tilaa on meille aivan sopivasti ja alamme pikkuhiljaa " laajentamaan" , eli teemme autotalliin 1 makuuhuoneen lisää ja autotallin perähuoneeseen tulee kodinhoitohuone. Alustavasti rakennuslupa pitäisi olla ok. Mutta sopivan kokoinen koti meille, huoneet on järkevästi sijoitettu joten tilaa on tarpeeksi. :)

Synnytyksestä.. Esikoinen syntyi viikolla 38, sillä mulle pukkasi raskausmyrkytys ja synnytys käynnistettiin. Ekaksi aloitettiin tableteilla ja geeleillä, mutta vasta tippa pisti vauhtia. Eli 3 päivää siinä sitten yritettiin käynnistellä. Synnytys kesti reilut 7 tuntia ja sujui todella hyvin.

Nimistä.. Todellakin meillä on varsinainen pulma nimien suhteen.. Pojalle on jopa liikaakin vaihtoehtoja joista ei osata päättää ja tytölle ei ole vielä keksitty yhtäkään sopivaa. :) Esikoistytölle oli nimi valmiina jo ennenkuin tulin raskaaksi, olin päättänyt sen jo kun olin itse 12 vuotias ja miehelle se nimi sopi myös. Joten yhtä helposti ei ainakaan nimeä tällä kertaa keksitä kuten viimeksi..

Iloista päivän jatkoa kaikille!!!

Viuhti rv 31+2

Vierailija
7/24 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naureskelin vatsa vääränä tuota mun vastausta asuntogallupista kun ilmoitin että pinta-alaa on 75m2 ja ettei siihen kuulu wc jne.. Siis toivottavasti kukaan nyt ei käsittänyt ettei meillä muka olisi saunaa ja vessaa..:D Fiksumpana olisin ilmoittanut että 75m2+wc, sauna, pesuhuone.

Pikku asia mutta itseäni nauratti kovasti! :D

Vierailija
8/24 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tänään pääsin uudelle kymmenluvulle, rv 30+0 :) Etappi tämäkin.

Mummulassa oltiin pari yötä (nettipimennossa, no, ei tämä pari päivää mitään verrattuna muuton aikaiseen melkein kahteen viikkoon :D) ja nyt on kylässä kälyni, joten en kauheaa meganovellia kirjoita :)

NIMI. Esikoiselle oli nimi aivan valmiina reilusti ennen synnytystä, tällekin tulokkaalle vahvat ehdokkaat niin tyttö- kuin poikanimiä. Suomalainen kirjoitusasu, sukunimeen sopiva ja mielellään vielä esikoiseenkin rimmaava ;), vielä kun nimi " kertoisi" jotakin ts. sen etymologia sopisi elämänkatsomukseemme, niin sitä parempi :)

Vointeja kaikille saikkulaisille, flunssasesonki alkaa kohta olla parhaimmillaan joten eiköhän meidänkin perheeseen joku lentsu saada syyslomaksi... :( Viime vuonna tähän aikaan kärvistelin flunssan jäljiltä hirveässä poskiontelotulehduksessa, toivon mukaan tänä vuonna näin ei käy. Muutenkin alkaa olla tukalat paikat, happi loppuu ja pian ei pysty kengännauhoja itse solmimaan :D

Tinuri ja Itu rv 30+0

Vierailija
9/24 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin pitkät tarinat edellisestä synnytyksestä, uusista vaunuista ja seikkaperäisen sepostuksen ummetuksestani ja nyt se viesti otti ja katosi! No nouseepahan pino ylemmäs...

Kirsikka ja aarre 28+1

Vierailija
10/24 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee niin nopeasti kun on jotain tekemistä.. No, eilen oli ne ukon juhlat (siis työpaikan) oli niin ihanaa: ruoka oli herkullista (harmittaa kun ei voinut viiniä nauttia sen kanssa), musiikkia, tanssia... ja sit sai vielä seuraavana aamuna kölliä ukon kanssa pitkään sängyssä kun lapset olivat fammulla yö kylässä. Kaikesta siitä tassimisesta + Turhamaiset korkeat korot aiheuttivat tietysti kipeät pohkeet joita ihana mies sit aamulla vielä hieroskeli ennen kuin meni keittämään meille kahvit.

Sillä aikaa meidän pinot olivat kasvaneet valtaviksi, niissä kuluu jo hetki lukiessa.

USAmama: Ensimmäiset kokeilut kasvimaalla olivat:Peruna(tietysti) porkkana(joka epäonnistui) sipuli, yrttejä, papu, kurpitsa(juuri se jenkki kurpitsa), mansikka(yllätys) Herne.. olikohan siinä kaikki.. perin turvalli sesti aloitin, talvella vois vähän peretyä aiheeseen lisää ja entistä viisaanpana sit ens kesänä uusi yritys. Päästään sit ens syksynä vertailemaan satoa :o)

Puhetta on ollut noita tuntemuksista poika/tyttö saralla: itsella omat tuntemukset on mennyt kohdalleen molempien kanssa. Myös vatsan muoto on stemmannut molemmissa. Poika viiva oli kyl tytöllä. Sykkeissä on ollut myös tytöllä korkeammat.

Sit toisemmoista asiaa vielä päivän päätteeksi, meidän neidillä heiluu eka hammas.. kovin oli järkyttynyt aluksi asiasta. Juteltiin pitkä tovi ja näytin hänelle kipsivaluja muiden lasten hampaista ja illalla oli jo parempi mieli.

Öitä tähtöset

nefili

Vierailija
11/24 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin kun sais nukkua, niin sitä herää turhankin aikaisin ja sitten, kun on pakko herätä, ni ei millään jaksais nousta. Mulla on nämä heräämiset (ainakin viikonloppuisin) muutenkin aikaistuneet. Lapset oli jo kyl hereillä, mut ne katsoi olkkarissa Disney Chaneliä niin hiljaa, etten ensin tiennyt edes, että ovat heränneet.

Oma vointi: Alkaa olla jo jonkin verran tukala olo ison vatsan takia. Hengästyn aika helposti ja pukeminenkin tuntuu jo raskaalta varsinkin sukkien pukeminen ja kengän nauhojen sitominen. Vaikea löytää hyvää nukkumaasentoa illalla, vaikka onneksi nukunkin yöllä suht hyvin, jos ei oteta mukaan eilisiä yöllisiä suonenvetoja, joita esiintyy joskus, mutta harvakseltaan kuitenkin =(

Sitten Galluppeihin...

Asuminen: Aun toistaiseksi kolmistaan kahden lapseni kanssa pienkerrostalo kolmiossa (68 m2). Lapsilla on yhteinen tilava oma huone ja mulla pienempi luukku, johon just mahtuu sänky, tietokonepöytä ja vielä pinnasänky. Suunnitelmissa olisi vuoden tai kahden sisään ostaa rivariasunto. Aikaisemmin asuin 120 m2 omakotitalossa, mutta eron jälkeen sitten sain tämän asunnon ja jahka ositus on talosta tehty, ni olis varaa ostaa sitten se rivariasunto.

Tyttö-poikaolo: Mulla on kahden aikaisemman kanssa ollut alusta alkaen ihan poikaolo. Kummassakaan niistä ei ollut minkäänlaista pahaa oloa, ei edes etovaa oloa, kummassakin tuli ns. poikaviiva eli linea negra, iho oli tosi hyvässä kunnossa, maha oli eteenpäin työntyvä ja sykkeet matalat. Nyt tässä raskaudessa mulla on tyttöfiilis eli raskauden alussa oli huono olo 24 h, rinnat kasvoivat heti yhden kuppikoon (aikaisemmissa vasta, kun maito nousi rintoihin), olen levinnyt muuallekin (pakarat ja vyötärö), toistaiseksi ei ole minkäänlaista linea negraa, sykkeet on korkeat, ihoon tulee ehkä helpommin finnejä (voi kyllä johtua mun mielettömästä suklaan himostakin =)). Karvojen kasvu kummassakin raskaudessa on tyrehtynyt aina lähes kokonaan.

Aikaisemmat synnytykset: Mulla on molemmat lähtenyt käyntiin supistuksilla. Eka syntyi viikoilla 41+0 kestäen 11 h ja toinen syntyi 42+1 kestäen 7 h. Molemmat sujuivat suht hyvin oppikirjan mukaan. Ekan synnytyksen jälkeen olin tosin pari kuukautta aika huonossa kunnossa. Menetin verta pari litraa, en pystynyt istumaan repeytymien takia pitkiin aikoihin, en kävelemään kuin pieniä matkoja ja olin muutenkin erittäin väsynyt. Toisesta taas jo kahden viikon kuluessa olo oli kuin ei ikinä olisi synnyttänytkään.

Nimiehdotukset: Etunimi olisi jo valmiina sekä tytölle että pojalle. Toista ja mahdollista kolmatta nimeäkin ollaan jo mietitty ainakin tytölle.

MariJo ja Omppu rv 29+2

Vierailija
12/24 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa eilen illalla mahtavaa: käytiin ukon kanssa saunassa ja sen jälkeen hän hieroi jalkoihini rasvaa. Minulla kun on ollut tuota iskias -tyyppistä riipimistä tuonne vasempaan pakaraan niin ukko hieroi pikkuvarpaaseen sekä siihen viereiseen (nimetön??) oikein kunnolla painamalla ja varpaiden välit kans... ai että lähti semmoset sähköiskut ensin pakaraan ja pitkin kinttua kunnes alkoi helpottamaan. Summa summarum: kipu pakarasta hävisi!! Vinkkinä vaan kaikille, auttoi valtavasti. Yöllä sai nukuttua asennossa kun asennossa :))

Muuten viikonloppu on ollut aikas raskas: jouduimme antamaan esikoiselle 10v arestia ja xbox -pelikiellon tekemättömien matikan läksyjen vuoksi (sain rehtorilta kirjeen) ja hän on koko ajan natisemassa ettei ole mitään tekemistä kun ei saa mennä kavereillekaan - - huoh! Tyttö taas meni kielloista huolimatta syömään suklaata ennen ruokaa ja hänellä taas karkkikielto - - ja meillä vkonloppuisin mutustellaan namia aina ruokailun jälkeen... ääks!!

Äitiyden ihanuutta kaikille...

Palaillaan: RauPotar ja toukka 31+1

Vierailija
13/24 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vain kaikille!

Viikkoja kasassa 30+1. Perjantaina oli ultra supistusten ja sen takia kun neuvolatäti epäili vauvan isoa kokoa. Noh, supistukset ei ole saaneet mitään aikaseks. vauva oli vatsan kohdalta kolme viikkoa edellä, siis vastas viikkoja 33. Tästä ultraaja sit riemastu ja alko pajattamaan että pitää ruveta kattomaan syömisiään ja välttää sokeria ja rasvaa ja noudattaa raskausdiabeetikon ruokavaliota, vaikka sokerikokeissa ei ollu mitään ongelmaa ja tietty määräs seuraavalla neuvolakerralle uuden sokeritestin. :P :P Ja neljän viikon päähän uuden ultran, kattovat taas sitä kokoa ja onko vauva silloinkin vielä poikittain (kuten nyt oli), jos on niin varaavat ajan kääntöön. Tätäkään en ihan allekirjottas, edellinenki vauveli oli poikittain 1½kk ennen syntymää ja älys ite kääntyä oikeinpäin. Että näin...pikkusen tympii siis...

Asumisgalluppia: asutaan vuokralla vanhassa rivarissa, 3h+k ja tilaa 77m2, eiköhän tässä toistaseks mahduta olemaan, opiskelujen takia ei ole vara vielä omasta haaveilla.

tyttö-poikaolo: vähän vaikea kommentoida, ultrassa 10-12 viikolla sanovat että ois poika, ei olla saatu tarkennusta asialle muissa ultrissa. Masu on todellakin vain eteenpäin oleva rantapallo..en sitten oikein osaa sanoa muidenkaan merkkien perusteella että mitä tulee, kahden edellisen aikana oli poikaolo ja tuli tyttö molemmista :).

aikaisemmat synnytykset: eka käynnistettiin viikolla 39+3 raskausmyrkytysepäilyjen takia ja hyvä olikin kun käynnistivät, sillä lapsivesi oli vihreetä. Synnytys kesti 8h 10 min josta 52 min ponnistukseen :P. Toinen vauhditettiin tipalla ja kalvojen puhkasulla rv 40. synnytys oli kivuttomampi, koska epiduraali toimi (ekassa ei toiminu) ja kesti kaikkiaan vähän yli 9 h, josta vain 9 min ponnistukseen.

nimiehdotukset: pojan nimi on ollu pitkään valmiina ja vihdoin keksittiin rimmaava tytön nimikin, tosin se on vielä epävarma...

Nefilille: Meilläkin esikoisella heilu keskiviikosta lähtien eka hammas (alahammas) (ikä 5v 4kk) ja nyt eilen se sit lähti, tosi helposti. Huomasin vain että se on hiukan koholla verraten muihin hampaisiin, kysäsin tytöltä että " joko se lähtee?" tää tökkäs sormen hampaaseen ja alko pyörittää päätään että ei...ja se hammas irtoski samalla :).

Nyt selittää innossaan että eka lähtee maitohampaat ja tilalle tulee rautahampaat ja sit tulee tekohampaat ;D ;D.

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!!

-skeddu-

Vierailija
14/24 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, tänään olin jo vähän enemmän jalkeilla, Eilenkin koitin varovasti liikkumista, kävin lääkärillä ja samalla reissulla poikkesin kauppaan. Tänään sit käytiin miehen kanssa MLL:n kirpparilla ja vein miehen lentokentälle.

Ens viikolla 4 eri lääkäriä tms. juttua!! Ohhoh, että on kertynytkin yhdelle viikolle, no ok yks niistä on Kättärin joku vapaaehtoinen synnytysvalmennusjuttu mut anyway, keeps me busy¿

Äsken lajittelin tuossa vauvanvaatteita, joita rupeaakin olemaan jo aika kasa (pakko myöntää, sitä se mieskin on hokenut jo pitkän aikaa). Järjestin ne koon mukaan pinoihin ja laitoin koneelle listaa mitä vaatteita on, niin siitä voi sitten katsoa mitä ehkä vielä puuttuu.

IITULI tsemppiä sairaslomalaiselle, varmaan tekee hyvää saada rauhoittua, kun sullakin ollut kaikenlaista kremppaa. Kyllä omasta mielestä tuntuisi nyt ihan ylitsepääsemättömältä lähteä töihin höyryämään, kun siellä sitä vauhtia on melkein mahdoton hidastaa. Puhelin vaan kiinni.. Niistä puhumis- ja esiintymisjutuista, joskus tuntuu että musta oils pitänyt tulla opettaja tai näyttelijä, tykkään puhua ja esiintyä ;-) työn kautta olen onneksi päässyt toteuttamaan tätäkin puolta, lähinnä koulutustilanteissa ja neuvotteluissa, kokouksissa ym. Kyllä ne esiintymistilanteet on haastavia, ja jännitys on vaan hyväksi, niin keskittyy kunnolla. Oikein jännässä paikassa on hupaisaa tarkkailla, kun oma jännityskäyrä nousee parin ekan minuutin aikana ihan huimasti, ja sitten se alkaa laskea, ja sitten tilanteesta rupeaa nauttimaan. Ihan kuin oppikirjoissa. Ihanaa kun on niin monipuolinen työ.

SONETTE voi vitsit kuulosti tutulta tuo huono olo kaupassa ja KIRSIKKKAlla nuo kauppareissun vastoinkäymiset sai mut miettimään uskallanko lähteä vielä ollenkaan kauppaan. No lauantaina rohkaistuin, mutta kyllä huvitti kun köpöttelin siellä kun joku tooooosi iäkäs mummeli ihan minimini askelin. Niin otti vatsasta että. Menin autolla ja ostin just sen verran kun uskalsin kantaa.

PIKKUSISKO osanottohalaus, on varmasti raskasta aikaa teille kaikille tuo ystävän menetteämisen suru. Toivottavasti miehesi uskaltaa antaa surun tulla ja käydä sen läpi.

JOULUODOTUS kiitos tsempistä, kauanko olet muuten ollut liikuntakiellossa? Nimikirjoja minänkin ajattelin kaapista kaivaa. Hauskaa on myös lueskella Vauva lehden Nimet palstaa, sieltä löytää miettimisen arvoisia, tuoreitakin ehdotuksia ?

JOULUNLAPSI varmaan vaikea pidättäytyä kovalta touhuamiselta, kun muutto on edessä ja siinä sitä tekemistä riittäisi. Varmaankaan et saa nostaa mitään painavaa! Pidetään peukkuja siihen pappisvirkaan, toivottavasti saat sen kuitenkin! Jos ei hae niin sitten ei ainakaan saa, vai mitä.

GALLUP:

Nimistä ollaan miehen kanssa puhuttu. Minä haluan kansainvälisen nimen, mies haluaa kotimaisia¿ Onneksi miehen sukupuusta löytyi yksi tosi kaunis nimi, joka annetaan toiseksi tai kolmanneksi nimeksi, ja se on kyllä kansainvälinen. Muutama yhteinen suosikki meillä on, mutta ei mitään yhtä ylitse muiden. Kolme nimeä haluan joka tapauksessa antaa, kuulemma euroopassa on ollut tapana ainakin kuninkaallisille antaa 3 nimeä niin kyllä meidänkin prinsessalle ?

Tulipas pitkät turinat, aika mennä hampaiden pesulle ja toivottaa hyvää yötä

Heini rv 28 ja aktiivinen minimönkijä ?

Vierailija
15/24 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elekää ihmetelkö kysymysmerkkejä, niissä piti olla hymyt tai sydämet..

Vierailija
16/24 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui hai, olihan lentävä aamu! Valvoin yöllä pari tuntia, kun vauvalla oli ensimmäinen hikka. Joka kesti kauan... sitten vielä vauvan piti möyriskellä tovi ennenkuin uni taas voitti. Tämä sillä seurauksella, etten ollut herännyt kellon soittoon ja heräsin klo 8.07, kun tytsyn piti olla koulun pihalla klo 8 valmiina lähtemään pyöräretkelle. Onneksi koulukäyntiavustaja odotti tytsyä ja hän pääsi retkeilemään. Kohtuullisen nopea suoritus, ottaen huomioon, että tyttö söi aamiaisen, pistettiin insuliinit ja tehtiin eväät!

Fiilis on onneksi vähän parempi kuin eilen. En tiedä mistä moinen alakuloni johtuu, virikkeiden puutetta vai syysmasennus? Tuntuu, että vauvakin oli eilen ihan hiljainen liikkeissään.

Joku galluppi oli asunnoista. Me asumme kaksikerroksisessa rivitalossa, 4h, k ja sauna, 90m2. Eli toistaiseksi mahdumme tähän mainiosti. Suunnitelmissa on oman rakennus jossain vaiheessa, mutta ehkä vuoden päästä olisi sen aika. Miehellä on kauhea talovimma jo nyt, mutta yritän vähän toppuutella, ei jaksaisi vielä aloittaa sitä paperisotaa ja armotonta suunnittelurumbaa, vaikka se tavallaan ihanaa onkin.

Tytsyllä on reilun viikon päästä 8v syntymäpäivät, ajattelin aloittaa leipomisurakan viikonlopun aikana. Meillä on iso suku, isomummotkin on vielä elossa ja virkeitä. Joten porukkaa niistä juhlissa riittää. tyttö on niin innoissaan juhlista, päivittäin mietitään leipomisjuttuja ja ohjelmaa...

Tsemppiä kaikille sängynpohjalaisille, vielä me täältä nousemme!!!

Kirsikka ja aarre rv 28+0

Vierailija
17/24 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä Kirsikka, niin me noustaan vielä täältä sängyistä, ei epäilystäkään.

Eilinen makailu meni kivuttomasti. Vauvan liikkeitä tunsin tosi tosi paljon. Onkohan niin että työpäivän aikana niitä ei tunne vai niitä ei ole niin paljon? Kiva oli kuulostella neidin möyryämistä. Yks ystävä toi ruokaa ja dvd ohjelmia. Katsoin Lost in translation leffan, se oli kyllä vähän outo ja pitkäveteinen, mutta menetteli. Ihme kyllä 2 pitkien päikkärien jälkeen nukuin tosi hyvin.

Tänään petasin sentään sängyn, tässä päiväpeitolla on vähän vähemmän potilasolo kuin vällyjen alla.

Mietin muuten että olis kiva printata nämä keskustelut, siitä saisi aikasta hyvän raskausjan päiväkirjan. Onko joku muu miettinyt samaa? Olisko hyvää vinkkiä miten senhelpoiten tekee. Nuo linkitykset auttaa tosi paljon viestien löytämiseksi.

Tsemppiä päivään sänkyjen pohjille ja töihin, palaillaan.

t. Heini rv 28

Vierailija
18/24 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia kaikille!

Hereillä ollaan oltu jo 7.00 asti, tosin uni olisi maistunut pidempäänkin, mutta lastenhuoneesta kuuluva, äitiiii, isiiii -huuto ei enää antanut armoa. :)

Neiti sieltä sitten keräsi tuttinsa ja riepunsa ja tallusti äidin ja isän väliin. Eipä siinä enää nukuta kun toinen kirkkaalla äänellä toistelee, että huomenta! ylösylös!

Hyvä niin, koska mun piti tänään taas kiikuttaa itteni labraan asti, viemään pissapurkkia, kun oli keskiviikkona virtsassa valkosoluja tai jotain... Ensi viikolla tulee sitten tulokset.

Asumisgalluppia: En muista olenko jo vastannut??? Eli asutaan kerrostalo kolmiossa, 2mh, olohuone, keittiö, vaatehuone, wc ja suihku tottakai, sekä parveke ja eteinen on onneksi SUURI, 77m2, mahdutaan ihan kivasti, koska lapset eivät ennen kouluikää tarvitse välttämättä omia huoneita. Tosin sauna meiltä puuttuu ja ollaankin aikeissa jossain vaiheessa laittaa tämä myyntiin ja katella joko rivaria tai omakotitaloa. Itse ei aleta rakentaa, joko valmispaketti tai jonkun rakennuttajan...

Mutta hauskaa viikonloppua kaikille!

Me lähdetään sunnuntaina katsomaan pientä vauvaa, tyttäremme ensimmäistä serkkua ja meidän ensimmäistä kummityttöä. (mieheni sisko siis sai eilen tytön)

Niisku ja masuasukki rv 32 tai jotain...

Vierailija
19/24 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIRSIKKKA, harmi, että vetämätön olo vaivaa. Mullakin on välillä samaa tautia, eikä siihen yleensä makoilu auta. (Siksi tuo vuodelepo on mulle hirvitys.) Kun saa jotain järkevää tehdyksi on paljon energisempi olo. Äsken tein broilerilasagnen uuniin, nykyään tulee niin hyvä mieli jo pienistä aikaansaannoksista.

Eilen koitin käydä pikaisesti ruokakaupassa, piti ihan pari juttua hakea, mutta reissu jäi kesken. Verenpaineet meni liikkuessa vissiin niin alas, ettei touhusta tullu mitään. Tuli kyllä avuton olo, kun palasinkin kotiin lähes tyhjin käsin. No, onneksi pääsin kotiin - loppuilta menikin sitten sängyn pohjalla.

HEINI, sulla voi olla univelkaa, olethan touhunnut kovasti niin vapaa-ajalla kuin töissä, mutta hyvä, että uni maistuu nyt. Uni tekee hyvää sinulle ja vauvalle!

Meillä on suunnillee samanlaisia herätyksiä kuin teillä OUJH. Kun poju saa silmänsä auki se alkaa heti " äiti pois, isi pois, mennään pissalle" ja poju tietää, että kun sanoo mennään pissalle, nousee äiti varmasti;)

Mutta nyt siis lasagnelle....

t. päivikki 31+3

Vierailija
20/24 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli lääkäri, joka antoi/määräsi seuraavat kaksi viikkoa sairaslomaa. Supisteluja on tullut runsaasti, joten se oli suurin syy. Kohdunkaulaa oli vielä jäljellä, mutta kohdunsuu oli vähän pehmentynyt. Jos tarvetta on, sairasloma jatkuu sitten ä-loman alkuun saakka.

Tämä on jo kolmas sairaslomani. Edellisen ja tämän välillä menikin kolme viikkoa. Olen sinnitellyt töissä yhden palaverin takia. Eilen palaveri sitten oli, ja se sujui mainiosti. Jännitin kyllä sitä vähän etukäteen, sillä olin itse koolle kutsuja ja puheenjohtaja. Täytyy toivoa, että tuo esiintymisjännitys alkaa vähitellen helpottaa. Tai onhan se helpottanutkin jo, mutta lisääkin olisi varaa. Ihan kateellisena luin, kuinka Heini kertoi aiemmin, kuinka saa iiiison (200-päisen) yleisön nauramaan eikä hermoile. :-)

Suunnittelen nyt matkaa mummoloihin, jotka sijaitsevat toisella puolella Suomea. Ajattelin lähteä autolla sinne perheeni kanssa. Tarkistin lääkäriltäkin, mitä mieltä hän on tilanteessani pitkistä automatkoista. Ainoa riski kuulema on se, että selkä kipeytyy. Sen taas voi estää sillä, että jaloittelee usein eli pitää taukoja riittävästi. No, sehän kyllä järjestyy. On kyllä kiva päästä vaihtamaan maisemia välillä. Viimeksi olemmekin sukuloineet kesälomalla.

En muista, kuka kirjoitti siitä, että töissä ollessaan sitä haaveili vapaa-ajasta. Nyt, kun sitä sitten on, ei oikein tiedä, mille alkaisi. Ymmärrän yskän. :-) Mieli tekisi alkaa siivota, mutta taidanpa jättää väliin. Piparkakkujakaan ei arvaa vielä alkaa leipoa, kuten joku ahkera oli jo tehnyt. :-D

Asumisesta oli puhetta. Me asumme yksitasoisessa paritalokolmiossa. Vauvan synnyttyä tulee olemaan ahdasta, mutta pk-seudun asuntojen hinnat pistävät asuntovaihtohaaveet jäihin ainakin ä-loman ja lyhyen hoitovapaan ajaksi! Toisaalta eiköhän lapset vielä pieninä mahdu samaankin huoneeseen, vaikka eihän tuo lisätila olisi pahitteeksi. Siivouspäivinä en kyllä kadehdi niitä, joilla sitä tilaa on enemmän. :-)

Oikein hyvää viikonloppua!

Iituli rv 30+