Voin hyvin huonosti enkä saa apua
Olo on kokonaisvaltaisesti hyvin huono.
Välillä todella järkyttävä olo.
Tähän oloon liittyy kovat kivut ja jännitystila ja siihenkään en ole löytänyt apua.
Tuntuu joka päivä etten jaksa enää.
Kommentit (17)
Lääkärille?
Päivystykseen?
Itse kävin yksin lääkärillä vaikeassa masennuksessa...
Pilleriä pilleriä... ei auttanut yhtään.
Puoliso tuli mukaan ja selitti lääkärille vaikeat oireet. Tämä auttoi.
Sairaala, hoito yms. Nyt voin hyvin.
Jälkeenpäin kannasta luin miten homma eteni, maininta: puoliso erittäin huolissaan
esim laihtumisestani oli kirjattu. Itse kun olin puhunut asiasta jo usein...
Vierailija kirjoitti:
Lääkärille?
Päivystykseen?Itse kävin yksin lääkärillä vaikeassa masennuksessa...
Pilleriä pilleriä... ei auttanut yhtään.
Puoliso tuli mukaan ja selitti lääkärille vaikeat oireet. Tämä auttoi.
Sairaala, hoito yms. Nyt voin hyvin.Jälkeenpäin kannasta luin miten homma eteni, maininta: puoliso erittäin huolissaan
esim laihtumisestani oli kirjattu. Itse kun olin puhunut asiasta jo usein...
Täällä pienessä kylässä ei ole päivystystä.
Tarkoitin yleensä tätä aikaa, kai mä just tän vkln pärjään.
Tämä olo on jatkunut kauan.
Olen kipeä ihan fyysisellä tasolla mikä on se pahin juttu.
Tarkoitatko ahdistusta sodasta ja koronasta? Sitä on varmaan monella. Auttaisiko se, että lukisit vähemmän uutisia ja ottaisit jonkun hyvää mieltä tuovan projektin? Vaikka hyötykasvien viljely? Lukisit paljon siitä aiheesta ja istuttaisit taimia ja kasvattaisit kukkia siemenistä jne? Ja/tai kuntoiluprojekti tyyliin Kesäksi Kuntoon?
Tänään voisit lisäksi ottaa sellaisen itseä hemmottelevan hyvinvointiviikonloppu-projektin! Googlaa esim rentoutusharjoitusohje/meditointiohje ja kokeile sitä. Venyttele rauhassa koko keho läpi. Köy kävelyllä aurinhonvalossa. Tee kasvohoito ja manikyyri ja pedikyyri. Illalla, jos sulla on Netflix tai videoita, katso joku romanttinen hömppäelokuva.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko ahdistusta sodasta ja koronasta? Sitä on varmaan monella. Auttaisiko se, että lukisit vähemmän uutisia ja ottaisit jonkun hyvää mieltä tuovan projektin? Vaikka hyötykasvien viljely? Lukisit paljon siitä aiheesta ja istuttaisit taimia ja kasvattaisit kukkia siemenistä jne? Ja/tai kuntoiluprojekti tyyliin Kesäksi Kuntoon?
Ei. K ei kosketa mua lainkaan.
Kärsin vakavan väkivallan oireista ja se on raskasta. Kaikki on kropassa ja mielessä.
Oletko yrittänyt päästä terapiaan? Onko sulla PTSD- diagnoosi?
Vierailija kirjoitti:
Oletko yrittänyt päästä terapiaan? Onko sulla PTSD- diagnoosi?
Kävin aikoinaan, silloin en ollut niin huonona kuin nyt.
Ei taida olla tuota diagnoosia, vielä.
Odotan kuolemaa. On niin paha olo etten selviä.
Kaikki ei ole aina fyysistä vaivaa vaan voi olla psykosomaattista. Onko sinulla mielenterveyden kanssa ongelmia?
Kokeile energiahoitoa, unohda ihmisten ennakkoluulot sitä kohtaan. Moni on löytynyt avun muustakin kuin länsimaisesta lääketieteestä.
Mihinkään energiahoitoihin ja hinduismin joogiin ei kannata hurahtaa. Ennemmin terve maalaisjärki avuksi. Itse menen 10 kilometrin kävelylle, jos ahdistaa. Liikunta ja ulkoilma tuovat luonnollisen väsymisen. Elämään kuuluu sen tarkoituksen pohdinta ja elämäntuska, ahdistus. Eläimet eivät pohdi sitä, miksi ne elävät ja mikä on elämän tarkoitus. Usko Jumalaan on lahja, eikä sitä voi tyrkyttää. Rukous auttaa, jos hyväksyy saamansa vastauksen. Fyysiseen ahdistustuskaan auttavat myös tp-käytössä lääkkeet, niitä voi toki käyttää. Ei kannata kiduttaa itseään kivulla.
Jos olisit tarpeeksi kipeä, menisit päivystykseen vaikka ambulanssilla.
Täältä ei kyllä kannata pyytää apua ja tukea heikkona hetkenä, kuten tästäkin ketjusta näkyy. Täällä pyörii liikaa sairaita jonneja, jotka nauttivat ihmisten kiusaamisesta, todennäköisesti siksi koska voivat itsekin pahoin.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile energiahoitoa, unohda ihmisten ennakkoluulot sitä kohtaan. Moni on löytynyt avun muustakin kuin länsimaisesta lääketieteestä.
Tiedän.
Olo. Tunne. Niistähän ihminen tunnetaan.