HSL:län maskiedellytys, vaikka THL:län maskisuosituksesta on luovuttu
Ärsyttää vieläkin ne kuulutukset, jossa toistetaan että maskin käyttöä edellytetään.
Kommentit (26)
HSL fiksumpi. KOrona leviää aerosoleina ja bussit/metrot ovat ahtaita ja niissä paljon ihmisiä.
Korona aiheuttaa aivovaurioita. Miksi ihmeessä ainutkaan järkevä luopuis maskista tietäessään riskit?
Vierailija kirjoitti:
Nyt eivät ainakaan voi väittää seuraavansa terveysviranomaisten ohjeita. Vaan toimivat juuri vastoin niitä.
Kyllä seuraavat. WHO:n suosituksia. THL valehtelee ja haluaa koronan leviävän koska tekevät tutkimuksia aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
HSL fiksumpi. KOrona leviää aerosoleina ja bussit/metrot ovat ahtaita ja niissä paljon ihmisiä.
Korona aiheuttaa aivovaurioita. Miksi ihmeessä ainutkaan järkevä luopuis maskista tietäessään riskit?
Ja kirurgiset maskitko niiltä aerosoleilta suojaa? Lue maskipakkauksen sivusta teksti.
HSL voisi kyllä jakaa ilmaiseksi ffp2-maskeja jos aidosti ovat huolissaan.
Kuljettajilla on oikeus pysyä terveinä.
Todella moni heistä on sairastunut kaltaistesi ääliöiden vuoksi.
Kävele, niin saat yskiä ja pärskiä ihan vapaasti ja kuntosi paranee.
Vierailija kirjoitti:
Kuljettajat ovat pleksin takana, maski omilla kasvoillaan. Täällä ei myöskään suurin osa julkisten matkustajista ole metrienkään päässä kuskista.
Hankalaa tässä on nyt se että pääkaupunkiseudulla maskisuositus on edelleen voimassa alueellisesti. HSL toimii sen mukaan.
Eihän se THL;n suositus koskenut ylipäätään pääkaupunkiseutua!
Vierailija kirjoitti:
Sinulla varmaan on jo aivovaurio.
Vierailija kirjoitti:
Harvalla kuskilla edes näkyy maskia naamalla. Itse en ole yskinyt korona-aikana julkisessa liikenteessä kertaakaan, mutta olen kyllä todistanut monia kuivia köhimisiä maskiin. (Itsekin käytin maskia tunnollisesti 1,5 vuotta, mutta nyt en enää aio. Olen rokotukseni ottanut, eikä korona ole menossa minnekään. En aio loppu elämääni kulkea maski naamalla.)
Eivätkös kaikki halukkaat käytä niitä oikeasti suojaavia ffp-maskeja, eikä heidän tarvitse huolehtia maskittomista?
Ei ole pakko pitää maskia HSL:n kulkuvälineissä, koska se on vain suositus ollut aina.
Itse en ole koskaan käyttänyt maskia liikkuessani bussilla tai lähijunalla, eikä ketään ole kiinnostanut yhtään. Rauhassa olen saanut olla (keski-ikäinen nainen olen). Noin puolella kuljettajista ei myöskään ole maskia, eivätkä kaikissa busseissa ole täysin pleksin suojissa. Kuka muka suojelee ja ketä?
Maskilla voi pyyhkiä voi pyyhkiä takamuksensa, siihen se ehkä on kelvollinen tuote. Tosin varmaan tulee jtn ihottumaa, kun on tehty jossain kiinalaisen hikipajan lattialla.
Maskisuositus purettiin muualta paitsi pääkaupunkiseudulta, Etelä-Savosta ja mikähän se kolmas alue oli?
Näin hyvin me ymmärretään kuultua, ap. Tai mä unohdin siksi kun en noissa asu. Sinä et edes kuunnellut kun olet TYHMÄ.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko pitää maskia HSL:n kulkuvälineissä, koska se on vain suositus ollut aina.
Itse en ole koskaan käyttänyt maskia liikkuessani bussilla tai lähijunalla, eikä ketään ole kiinnostanut yhtään. Rauhassa olen saanut olla (keski-ikäinen nainen olen). Noin puolella kuljettajista ei myöskään ole maskia, eivätkä kaikissa busseissa ole täysin pleksin suojissa. Kuka muka suojelee ja ketä?
Maskilla voi pyyhkiä voi pyyhkiä takamuksensa, siihen se ehkä on kelvollinen tuote. Tosin varmaan tulee jtn ihottumaa, kun on tehty jossain kiinalaisen hikipajan lattialla.
Turtiainenko näin mainosti? Mies, joka ei edes omatekoisiin maskeihin koske, kun ei muka henki kulje.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkös kaikki halukkaat käytä niitä oikeasti suojaavia ffp-maskeja, eikä heidän tarvitse huolehtia maskittomista?
Pienikasvoisten on mahdotonta löytää tiiviisti istuvaa hengityssuojainta.
Thl suositteli julkisissa sisätiloissa maskin käyttöä. Poimit sanan sieltä ja toisen täältä ja kuvittelet lopun.
THL päättää vain yleisestä koko maata koskevasta maskisuosituksesta. Jokaisella sairaanhoitopiirillä on oma maskisuosituksensa.
En ikinä opi ymmärtämään näitä joille pelkkä suositus on kuin kivi kengässä.
Luulisi, että elämässä olisi suurempiakin haasteita, mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienikasvoisten on mahdotonta löytää tiiviisti istuvaa hengityssuojainta.
Ja senkö takkia kaikkien muiden pitäisi käyttää maskeja täältä ikuisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
En ikinä opi ymmärtämään näitä joille pelkkä suositus on kuin kivi kengässä.
Luulisi, että elämässä olisi suurempiakin haasteita, mutta ei.
Itätrolleille suomalaisten terveenä pysyminen ei ole tavoiteltavaa.
Nyt eivät ainakaan voi väittää seuraavansa terveysviranomaisten ohjeita. Vaan toimivat juuri vastoin niitä.