Länsi-Tampereella asuvat, huhuu!
Meillä on edessä muutto Länsi-Treelle. Mies on jo ennestään siellä töissä ja minäkin sain nyt sieltä työpaikan kun palaan kotoo töihin. Olemme ostamassa samaan syssyyn tilavampaa asuntoa. Mietimme vain kumpi puoli Vaasan tietä olisi mukavampi alue asua, Lielehden puoli vai Tesoman puoli? Kertokaa alueella asuvat käytännön asioista.
kiitos
Kommentit (13)
Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa. Kulkeminen omalla autolla ja julkisilla on Lielahteen inansa nopeampaa. Kauppatarjonta on myös ihan toista luokka kuin Tesoman puolella.
Ikurissa kivaa oli vanha puutalomiljöö, paremmat uimarannat ja enemmän metsää. Tesomalla on lisäksi hieno ja viihtyisä uimahalli, jossa tulee vierailtua tosi usein.
Kummassakin on kiva asua, mutta isolla perheellä ottaisin lielahden. Mielummin pohtolan puolen, mikä on todella kaunista seutua. Asuntoalue on upea. Ruuhka kaupoissa on tietenkin se normaali jos menee suoraan töistä kauppaan, mutta niin se on joka kaupassa :)
Lielahdessa on enemmän palveluja lähellä. Lentävänniemessä on kiva ranta, ja mukavia kävelyteitä.
On tesomallakin vihreitä alueita,jäähalli ja uimahallikin löytyy. Mutta paikkana en lähtisi sille puolelle. Palvelutkin pakottaa jo takaisin lielahteen. :)
Onnea Tampereelle muuttoon :D
Tälleeluelle on jäänyt vain hirveä maine, mutta muuten täällä on samanlaista kuin muuallakin! Esim hervanta, atala ja linnainmaa ovat laskussa paikkoina
Itse asutaan kalkussa ja ei mitään suunnitelmia muuttaa pois, niin hyvin viihdytään!!
ja samaa mieltä tuosta, että kyllä se on vain huono maine mikä tällä paikalla on joidenkin silmissä, niinkuin kai hervannallakin, mutta eipä näissä paikoissa taida mitään vikaa olla!
Hyvätmetsämaastot, ja kauppapaikat! Suosittelen ehdottomasti!
mutta kun uusi ohitustie valmistuu ja ehkä levennys rantatielle, niin ruuhkat kadonnee sillä. Joku Lentävänniemen alue on kerrassaan yhtä Tampereen kauneimmista alueista järven läheisyyden takia. Arvostettuja omakotitaloalueita on juuri Ryydynpohja, Niemi, Reuharinniemi jne. Tesoman alue on minulle vieraampi, vaikka muutammekin sinne pian eli tullee tutuksi sitten.
Lamminpää, Lintuviita ja Tohloppi esim. ovat minusta kivoja alueita, samoin Vuorentausta ja Vihattula Ylöjärven puolella (parissa näistä olen myös asunut, eli kokemusta on).
Samoin vielä Epilä, Haapalinnankylä, Hyhky.
niin lielahti, mutta kaiken kaikkiaan aivan peestä kyllä suurin osa sen puolen lähiöistä, slummeja...
Me olemme olleet todella tyytyväisiä tähän aluevalintaan. Ruuhkat eivät ole meidän mielestä sen kummemmat kuin esim. Hervannan valtaväylällä tai keskustassa (joka paikassa on 4-ruuhka!) Palvelut ovat todella lähellä eli Lielahden " ostosparatiisi" on mutaman hassun kilometrin päässä, keskustassa ei tarvitse käydä jos ei välttämättä halua. Kouluja löytyy lapsille kuten myös päiväkoteja. Emme ole kertaakaan kokeneet asuinaluettamme slummiksi, tosin tähän voi myös vaikuttaa se että asuimme ennen tänne muuttoa Hervannassa VTS:n raggaritalossa...
Luontoa on todella mukavasti lähellä ja koiraa (joo-joo tiedetään että ei saisi) voi ulkoiluttaa ilman remmiä Lentävänniemen kiertävällä lenkkipolulla. Ihmiset ovat ystävällisiä ja (juu olen hieman rasisti) maahanmuuttajia ei täällä päin asu kovinkaan paljon. Totta kai lähellä olevan osatarin pubit saavat pro-ihmiset liikkeelle mutta näitä ihmisiä taitaa olla joka paikassa missä on vuokra-asuntoja.
Eli itse valitisisin Lielahden ja vielä jos mahdollista niin Lentävänniemen :)
tesoman kerrostalo-alueet oikeesti aikas slummimaisia.
Näsijärven läheisyys todella näkyy esim. asuntojen hinnoissa ja arvostettua aluettahan koko Lielahti on.
Me muutimme muutama vuosi sitten tänne " pakon edessä" . Olin aika kauhuissani kun olin kuullut juuri tuota mollausta. Nyt en lähtisi pois enään kulumallakaan.
Asun itse Lielahden Pohtolassa ja viihdyn tosi hyvin. Seutu on kaunista ja rauhallista, Näsijärvi vieressä on aivan ihana ja lisää viihtyisyyttä vielä entisestään. Lielahden ostosparatiisi tosiaan kilsan-parin päässä. En muuttaisi pois.
Ruuhkat ainoastaan ärsyttävät.
Siis Tesoman takaa.
Asuttu hetki. Ihan jees. Tesomalla on tota vihreetä mukavasti. Taitaa olla 3 rantaa? Tesomalla on yks isompi k-kauppa. Se Cittarista pienempi. Mutta pari muutakin on " ostoskeskuksena" ja kiskaa löytyy.
Lietsussa on KAAMEE ruuhka! Ja tehdas haisee välillä..
Sinne pääsee Tesomalta autolla 5 minuutissa. En kyllä muuttaisi sinne asumaan.
Itse olen asunut Hervannassa ja se on musta enempi Slummi, mukava paikka asua! En mää lukisi muutamaa kerrostaloa sielä täälä slummiksi! :D
Tesomalta pääsee myös Nokian ohitustielle ja toisaalle 3. tielle.
Busseja liikkuu Tesomalta tosi mukavasti ja kun ne nousee pyynikille niin ruuhka ei haittaa koska sielä menee bussi ja taksi- kaista, toisin kuin Lietsussa. Istut bussissa kunnes jono loppuu - ja se jono kestää koko Rantatien.. ;)
Eli Tesoma! Jaa, lastenhoitopaikka saattaa olla hankala ongelma täälä suunnassa. En tiedä onko Lietsussa paremmin asian suhteen? Täälä on huutava hoitopaikkapula.