Singapore, Hong Kong, Japani, Taiwan, Etelä-Korea. Mihin näistä maista muuttaisit mieluiten?
Ja miksi? Taiwan on varmaan aika monipuolinen ja sieltä löytyy kaunista luontoa, hyvää ruokaa, uutta ja vanhaa ja merenrantaa. On myös turvallinen ja demokraattinen maa jossa hyvä infra. Kaikissa tosiaan on.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
En mihinkään koko Aasiassa, ei yhtään mua varten.
Oot käyny kaikissa Aasian maissa ja vihannut niistä jokaista?
Suomi on r a s i s t i s i n maa Euroopassa. Se on häpeällistä.
EU-tutkimuksen mukaan erityisesti Afrikasta EU-maihin tulevat tuntevat eniten ahdistelua Suomessa. Syrjintää koetaan muun muassa asunnon ja työpaikan hankinnassa sekä arkielämässä.
Somekeskusteluissa käy hyvin ilmi, kuinka erityisesti valkoinen heteromies pelkää oman asemansa puolesta ja on valmis puolustamaan ahdasta maailmankuvaansa. R a s i s t i s e s t i käyttäytyvien mielestä puhe syrjinnästä on turhaa, jopa valetta. Puolustamalla r a s i s t i s t a käytöstä on itse osa ongelmaa.
Rotusyrjintä vähenee ainoastaan hankkimalla tietoa, puhumalla ja muutamalla omia asenteita.
Voisin mennä mihin vain periaatteessa. Ehkä menisin mieluiten Japaniin koska osaan kieltä.
Taiwaniin haluaisin myös mutta erityisesti nykyään Kiinan touhut herättävät epävarmuutta. Hong Kong olisi kiva myös jos Kiina antaisi sen vain olla.
Näistä vaihtoehdoista muuttaisin ”Easy Asiaan” eli Singaporeen. Englanti yksi maan virallisista kielistä, puhdasta ja turvallista.
Vierailija kirjoitti:
EU-tutkimuksen mukaan erityisesti Afrikasta EU-maihin tulevat tuntevat eniten ahdistelua Suomessa. Syrjintää koetaan muun muassa asunnon ja työpaikan hankinnassa sekä arkielämässä.
Somekeskusteluissa käy hyvin ilmi, kuinka erityisesti valkoinen heteromies pelkää oman asemansa puolesta ja on valmis puolustamaan ahdasta maailmankuvaansa. R a s i s t i s e s t i käyttäytyvien mielestä puhe syrjinnästä on turhaa, jopa valetta. Puolustamalla r a s i s t i s t a käytöstä on itse osa ongelmaa.
Rotusyrjintä vähenee ainoastaan hankkimalla tietoa, puhumalla ja muutamalla omia asenteita.
Afrikkalaisten pieni lukumäärä vs heidän moninkertainen yliedustuksensa rikostilastoissa kantaväestön miehiin nähden. Suomeen tulee lähinnä noiden maiden rapa, lahjakkaat saavat ongelmitta työluvan Australiaan, Usahan, Kanadaan missä asiat hoidetaan järjellä eikä vihervasurien ideologioiden mukaan.
Singapore. Siellä oli niin paljon erilaisia kulttuureja, että kukaan tuskin katsoisi pitkään. Siisteys oli minulle sopivaa tasoa, ruoka myös kadulla hyvää, Singaporessa on myös entisiä naispuolisia työkavereita useita, joten he auttaisivat sopeutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko Japani tai Etelä-Korea. Missään nimessä ei Singapore tai Hong Kong - Hong Kongia olisi voinut harkita silloin, kun se vielä oli brittihallinnassa. Taiwan on sotilaallisesti liian suuri riski, etenkin nyt.
Ihan mielenkiinnosta, miksi ei Singapore?
Se on kyllä vähän liian totalitaristinen maa minun makuuni, lisäksi minua haittaa ulkomaalaisten orjatyöläisten kohtelu. Otetaan nyt vaikka koronaepidemia: Singaporessa saatiin tapaukset nollaan ja "kaikki" maan kansalaiset rokotettua mutta autuaasti unohdettiin, että myös ne ulkomaiset halpatyöläiset on ihmisiä - heille ei järjestetty hoitoa eikä etenkään rokotuksia, ja kenenhän kodeissa ne kotiapulaisina häärii? Niinpä, yht'äkkiä koko maa sukelsi syvälle ja vasta siinä vaiheessa tajuttiin, että ne siirtotyöläisetkin olisi pitänyt rokottaa... Toi on vaan yksi esimerkki. Onhan se rikkaalle länsimaalaiselle aivan unelmapaikka, mut nää unelmien takana olevat asiat on ikäviä. Etelä-Koreassa ja Japanissa ei hirveästi ulkomaalaisia orjatyöläisiä ole, niin sen suhteen on vähän parempi. Etelä-Korealla nyt sattuu olemaan yksi maailman surkeimmista naapureista, se on negatiivinen puoli.
Vierailija kirjoitti:
Taiwan demokraattinen? Sehän on käytännössä Kiinan osavaltio.
Urpo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko Japani tai Etelä-Korea. Missään nimessä ei Singapore tai Hong Kong - Hong Kongia olisi voinut harkita silloin, kun se vielä oli brittihallinnassa. Taiwan on sotilaallisesti liian suuri riski, etenkin nyt.
Ihan mielenkiinnosta, miksi ei Singapore?
Se on kyllä vähän liian totalitaristinen maa minun makuuni, lisäksi minua haittaa ulkomaalaisten orjatyöläisten kohtelu. Otetaan nyt vaikka koronaepidemia: Singaporessa saatiin tapaukset nollaan ja "kaikki" maan kansalaiset rokotettua mutta autuaasti unohdettiin, että myös ne ulkomaiset halpatyöläiset on ihmisiä - heille ei järjestetty hoitoa eikä etenkään rokotuksia, ja kenenhän kodeissa ne kotiapulaisina häärii? Niinpä, yht'äkkiä koko maa sukelsi syvälle ja vasta siinä vaiheessa tajuttiin, että ne siirtotyöläisetkin olisi pitänyt rokottaa... Toi on vaan yksi esimerkki. Onhan se rikkaalle länsimaalaiselle aivan unelmapaikka, mut nää unelmien takana olevat asiat on ikäviä. Etelä-Koreassa ja Japanissa ei hirveästi ulkomaalaisia orjatyöläisiä ole, niin sen suhteen on vähän parempi. Etelä-Korealla nyt sattuu olemaan yksi maailman surkeimmista naapureista, se on negatiivinen puoli.
Japanissakin on kyllä melko runsaastikin siirtotyöläisiä, jotka elävät aika kurjissa olosuhteissa, ja Ylellä asti on ollut artikkeleita mm. filippiiniläisistä ompelijoista, joiden työolosuhteet muistuttavat ihmiskauppaa, ei olla maksettu luvattuja palkkoja ym. Japanin väestö ikääntyy hyvää tahtia ja siellä tarvitaan halpaa työvoimaa tekemään p*askaduuneja siinä missä muuallakin, tämä työvoima tulee pääasiassa Aasian köyhemmistä maista. Myös korealaisia saatetaan edelleen kohdella aika huonosti ja lisäksi on vielä burakulaiset, eli vähän niin kuin japanin "kastittomat". Tähän liittyy siis historiallisiin puhtaussääntöihin perustuvaa syrjintää, joka kohdistuu tässä tapauksessa ihmisiin, jotka tekevät "likaiset" työt, mm. teurastajat ja hautausurakoitsijat.
Singapore: ei maanjäristyksiä eikä tsunamivaaraa. Kansainvälinen paikka, jossa pärjää englannilla joka paikassa. Ihanan lämmin läpi vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän lienee afrikkalaistaustaustaisten osuus Suomen seksuaali-,väkivalta- ja huumerikoksissa? Lähes viikoittain on ko. maanosan edustajien nimiä uutisoinnissa heidän pienestä lukumäärästään huolimatta eli rikollisuusaste on moninkertainen kantaväestön miehiin verrattuna, tämän todisti jo kahdeksan vuotta sitten Poliisiammattikorkeakoulussa tehty lopputyö. Pääkaupunkiseudun huumeiden katukauppa on lähes kokonaan länsiafrikkalaisten käsissä uutisoi Hgin Sanomat pari vuotta sitten.
Singaporessa voisin käydä. Japani tuntuu liian vaikealta. Muut ei kiinnosta ollenkaan.
Noista Taiwan ja Japani käymättä.
Singaporeen varmasti, siisti ja toimiva
Singaporessa olen käynyt, mielestäni plussaa se, että virallinen kieli on englanti, todella siisti maa (ei roskia missään), lämmin ilma.
Vierailija kirjoitti:
E-Korea käsittääkseni aika länsimaalainen ja englannilla pärjäisi, jos nyt ei Hong Kongiin halua Kiinan takia. Onneksi ei tarvitse lähteä mihinkään, ei todellakaan kiinnostaisi.
Etelä-Koreassa puhutaan häkellyttävän huonosti englantia ottaen huomioon, kuinka paljon siellä on kansainvälisesti merkittäviä vientiyrityksiä. Myönnän heti alkuun, että en ole itse maassa käynyt. Tunnen kuitenkin useita ihmisiä täällä Aasiassa, jotka ovat siellä vierailleet tai työskennelleet. Kaikki ovat sanoneet, kuinka hankalaa siellä on kielimuurin takia hotellien tai turistipaikkojen ulkopuolella.
Vastaus itse kysymykseen: Singapore. Siisti ja rikas maa, jossa asiat toimivat ja väestö puhuu englantia. Lisäksi rakastan lämpöä.
Japania ja sen kulttuuria arvostan suuresti, mutta en usko, että haluaisin asua siellä pitkäaikaisesti. Taiwan on kiehtova ja yllättävän kansainvälinen Myös luonto siellä on upea. Kiinan aiheuttama jännite kuitenkin jarruttaa muuttohaluja. Kiinan keskuskomitea on suurelta osin pilannut Hong Kongin. Korea, itselleni hieman kolea tavisin.
Singaporeen. Siellä on huvituksia ja ravintolatarjontaa moneen makuu, eli ei tule tylsää. Lisäksi on englanninkielinen maa, eli kielivaikeuksia ei tule.
Isosti plussaa myös turvallisuudesta ja rikollisuuden vähyydestä, kiitos ankarien rangaistusten. Pakaroiden kepitys ja rikollisten häpäiseminen julkaisemalla heidän nimensä ja kasvonsa lehtien sivuilla (näin kunnon kansalaiset osaisivat myös väistellä ja halveksia heitä) on jotain sellaista, mistä ainakin kannattaisi muuallakin ottaa mallia.
Tiedättekö te noista muista maista mitään kun väitätte Japania rasistisimmaksi?
Etelä-Korea on paljon pahempi ja korealaiset myös ovat suorempia puheissaan kuin japanilaiset jotka lähinnä huolehtivat omista asioistaan. Silti kummassakin maassa valkoinen kohdataan yleensä ihan positiivisesti, muita ei välttämättä. Koskee myös muita aasialaisia.