Mikä on vähimmäispituus matkalle, jonka kulkemiseksi valitset auton?
Minulla vähimmäispituus automatkalle on noin 15-20 km. En pysty perustelemaan itselleni, miksi kulkisin autolla tuota lyhyemmät matkat.
Kommentit (70)
Lähikauppaan on 1km ja sinne kävelen. Supermarket on 4km päässä ja sinne voi kesällä pyöräillä. Työmatkana voisin kävellä jotain 3km, pyörällä 6km. Lähimmälle julkisen pysäkille 1km ja ehkä voisin töihin/kouluun kulkea bussilla, jos sopivasti kulkisi aikataulut jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko ihmiset kulkevat jotain muutaman kilometrin matkoja autolla? Ja tämä koetaan ihan normaalina?
Mielestäni tämä kertoo ihmisten passivoitumisesta ja siitä, että autoilu on vieläkin aivan liian halpaa.
Ärsyttää kun stadissakin jotkut tulee pitkän matkan bussin kyytiin steissiltä ja jäävät pois jo oopperalla,, että riepoo! Siis päällepäin ihan terveen näköiset hyväjalkaisey tyypit, huoh!
Siis maakuntiin menevillä busseilla? En ole kyllä törmännyt tuohon ilmiöön, voiko lippua edes ostaa noin lyhyelle matkalle?!
Olen minä joskus kesäaikaan käynyt pyörällä lähikaupassa, mutta kyllä se on kömpelöä se pyöräilykyrpä päässä ja reppu selässä kaupassakäynti, hiki virtaa ja lemuaa siellä kaupassakin vielä kun on ensin ajanut pyörällä sinne. Sateella vielä sitäkin kömpelömpää sadetakkeineen.
Helteellä maito kerkeää lämmetä pyörämatkalla kotiin, jäätelöt sulaa velliksi, kylmäketjut katkeaa, sitten ripulissa sen takia...
Jos on kiire, painavia kantamuksia tai joku meno, mitä ennen en halua nuhjuuntua, niin valitsen julkisen liikenteen. Muuten kävellen muutaman kilsan matkat, vapaa-ajalla enemmän koiran kanssa.
Oma auto voisi olla kätsy, voisi kulkea pienetkin matkat. Vaikka olen ymmärtänyt bensahintojen olevan sikamaiset.
160 m, olen usein käynyt lähikaupassa autolla.
Asun pks, ja on hyvä julkinen liikenne ja mulla kk-lippu. Tulee mentyä julkisella lyhyitäkin matkoja, kun kerta olen maksanut siitä. Ei ehkä ihan yhden tai kahden pysäkin välin, mutta sitä pitempiä :D
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tyyppejä jotka ajaa vaikka 500m autolla eli siis kotoa autolla 500m päähän. Niitä ei näe ikinä kävelemässä pidempiä matkoja kuin parkkipaikalta kohteeseen ja takaisin.
Tai sähköpotkulaudalla kulkee🤭
Ilmankos autoilijat kitisee bensan hinnoista, kun sadan metrin matkatkin pitää mennä autolla.
Ihan kiinni siitä, miksi pitää lähteä liikkeelle. Kun aika on rahaa, niin se 300 m mennään autolla, juosten ei välttämättä ehdi ajoissa. Kaikki autoilu kun ei ole kaupassakäymistä.