Tänään kävin Espoossa kauppakeskuksen Lidlissä ja siellä henkilökunta yritti ihmisiä saada käyttämään itsepalvelukassoja. Ykski otti oikein silmäkontaktia minuun mutta kattelin vaan muualle ja menin tavan kassalle.
Perä jälkeen tuli monta kertaa kuulutusta että itsepalvelukassallekin voi mennä mutta oikein kukaan ei mene sinne vaikka muilla kassoilla on jonoa. Ite en koskaa mene itsepalvelukassalle.
Kommentit (40)
Mikä ihmeen käsitys se on että kassaihmisillä ei ole kohta työtä?. Siellä itsepalvelukassoilla on myös ihmisiä opastamassa. Totta kai se on järkevää, että jos on muutaman ostos niin menee itsepalvelukassalle ja antaa niiden joilla on kärrykaupalla tavaraa mennä normikassalle. Kaupan ala muuttuu koko ajan ja nythän voi jo itse skannata tuotteet ja pakata vaikka omiin kasseihin ennen kassalle menoa. Ei ne työpaikat mihinkään katoa, koska ihmisiä tarvitaan opastamaan kuitenkin.
Myös muualla tarvitaan työntekijöitä kuin kassalla, ei se yksistään kassat ole jotka tekee työtä vaan esim. hyllyttämiseenkin tarvitaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttaja haluu lisää työttömiä Suomeen vai? ei jessus tätä maata. Suomalainen yhteishenki hast pska.
Ei. Alapeukuttaja todennäköisesti ymmärtää, että työnteon muodot muuntuvat. Vain asiaan vihkiytymätön väittää tekoälyn ja robotiikan aiheuttavan irtisanomisaallon.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on yksikin tölkki tai pullo jotain alkoholijuomaa niin et pysty maksamaan itsepalvelukassalla koska ne eivät hyväksy sitä.
Ok, nyt ymmärrän nuo kiihkeät argumentit palvelukassojen tärkeydestä. Jokapäiväinen keppanapakkaus velvoittaa. Onnea vaan!
Vierailija kirjoitti:
JOkainen kauppa ketju ITÄ HELSINKI : Lidi, S-ketju.K-ketju sama asia.Ei suinkaan yskin Lidi!Minä maksan käteisellä. Suomen Pankki ja Suomenperustus laki oikeuttaa käteismaksun koko Suomen maassa! Piste.
Saako nauraa........ maksan kaiken jopa ruokaostokset luottokortilla puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassalla ei kelpaa käteinen ainakaan toistaiseksi.
Yhdysvalloissa supermarketeissa löytyy itsepelvelukassoja missä voi maksaa käteisellä, täällä ei kannata sellaisia hommata sillä alle 5% maksaa käteisellä päivittäiset ostoksensa joten kalliimpien koneiden ostaminen lienee turhaa, jenkkilssä on paljon porukkaa millä ei ole edes pankkitiliä joten melko pakko olla tuollaisia itsepalvelukassoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on yksikin tölkki tai pullo jotain alkoholijuomaa niin et pysty maksamaan itsepalvelukassalla koska ne eivät hyväksy sitä.
Kyllä alkoholituotteitta voi maksaa myös itsepalvelukassalla. Näytölle tulee vain ilmoitus "Odotetaan myyjää" tms, jonka jälkeen myyjä tulee paikalle ja saattaa tarkistaa henkkarit, jos asiakas näyttää alle kolmekymppiseltä.
Mikä tässä nyt sitten oli se ongelma?
Siis muualla kuin sinun päässäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä alkoholituotteitta voi maksaa myös itsepalvelukassalla. Näytölle tulee vain ilmoitus "Odotetaan myyjää" tms, jonka jälkeen myyjä tulee paikalle ja saattaa tarkistaa henkkarit, jos asiakas näyttää alle kolmekymppiseltä.
Ihan oikein, että juopot jäävät ilman viinojaan.
Itsepalvelukassat on hyvä juttu ja samoin on perinteiset kassat. En oikein ymmärrä miksi tuokin on sellainen asia, että pitäisi olla vannoutunut jomman kumman käyttäjä ja ne toiset on sitten ääliöitä tms. Molempia kassoja on, ja kukin käyttää mitä haluaa ihan oman tarpeen ja mieltymyksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttaja haluu lisää työttömiä Suomeen vai? ei jessus tätä maata. Suomalainen yhteishenki hast pska.
Ei. Alapeukuttaja todennäköisesti ymmärtää, että työnteon muodot muuntuvat. Vain asiaan vihkiytymätön väittää tekoälyn ja robotiikan aiheuttavan irtisanomisaallon.
Et voi olla tosissasi? Totta kai ihmisten työt vähenee kun robotiikka ja keinoäly tulee käyttöön. Tästähän on puhuttu jo vuosikymmenet. ja todellisuus on että suomessa on helkkaristi työttömiä joilta on tulevaisuus pilattu vaikka jotkut poliitikkoidiootit väittää että päiväpuhdetyöt on kansan työllistämistä. tervetuloa 2020-luvulle.ei jessus tätä maata edelleen.
Työpaikat vähenee ja robotit ottavat yli.Seiskää vaan kassajonossa!
En oo ikinä saanu sitä Lidlin sovellusta luettua itsepalvelukassalla. Oon väännellyt ja käännellyt puhelinta siinä vaikka miten... Normikassalla toimii heti.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen käsitys se on että kassaihmisillä ei ole kohta työtä?. Siellä itsepalvelukassoilla on myös ihmisiä opastamassa. Totta kai se on järkevää, että jos on muutaman ostos niin menee itsepalvelukassalle ja antaa niiden joilla on kärrykaupalla tavaraa mennä normikassalle. Kaupan ala muuttuu koko ajan ja nythän voi jo itse skannata tuotteet ja pakata vaikka omiin kasseihin ennen kassalle menoa. Ei ne työpaikat mihinkään katoa, koska ihmisiä tarvitaan opastamaan kuitenkin.
Myös muualla tarvitaan työntekijöitä kuin kassalla, ei se yksistään kassat ole jotka tekee työtä vaan esim. hyllyttämiseenkin tarvitaan ihmisiä.
Öö..kassaihmisellä ei ole työtä jos tilalle otetaan joku toinen systeemi. Katso vaikka chaplinin leffa nykyaika 30-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Hei, mistä muuten olet kotoisin, ap?
Olen itse Espoosta kotoisin (ihan syntymästäni) ja en ole koskaan kuullut kenenkään syntyperäisen käyttävän sanaa "tavan". Olen törmännyt tuohon sanaan ainoastaan tällä palstalla.
Missä päin Suomea siis korvataan sana "tavallinen" sanalla "tavan"?
Ainakin savossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla tosissasi? Totta kai ihmisten työt vähenee kun robotiikka ja keinoäly tulee käyttöön. Tästähän on puhuttu jo vuosikymmenet. ja todellisuus on että suomessa on helkkaristi työttömiä joilta on tulevaisuus pilattu vaikka jotkut poliitikkoidiootit väittää että päiväpuhdetyöt on kansan työllistämistä. tervetuloa 2020-luvulle.ei jessus tätä maata edelleen.
No, sellainen se maailma nyt vain on, että kehityksen myötä tietyt työt katoavat kokonaan. Ennen oli jopa katulampunsytyttäjiä ja työntekijöiden herättäjiä – nyt harva on edes koskaan kuullut moisista ammateista. Toisaalta syntyy myös uusia työtehtäviä, mutta tietenkin monet niistä vaativat koulutuksen. Itse kannatan jonkinlaista perustuloratkaisua sen sijaan, että pidetään väkisin kiinni itseään toistavista työtehtävistä, jotka voisi automatisoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein, että juopot jäävät ilman viinojaan.
Ei kukaan ole jäämässä ilman viinoja.
Vierailija kirjoitti:
hahhaaa suomalaiset mökkiytyy erakoituu vihaa..ei enää mitään kontaktia toiseen ihmiseen ei NORMAALEJA parisuhteita ei palvelua..voi jessus tätä maata. One way ticket sivistyneeseen maailmaan kiitos.
No onpa omituinen kuvitelma että jos käyttää itsepalvelukassa niin sitten on täysin erakoitunut vihainen ihminen ilman mitään ihmissuhteita :D ja kuvitteletko että Suomi on ainoa sivistynyt maa jossa on käytössä esim. ne ip-kassat ja älykännykät? Ihan samalla tavalla tekniikka edistyy muissakin maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksutapa-alennus itsepalvelukassoja käyttäville olisi hyvä porkkana. En tee muiden hommia ilmaiseksi.
Ennemmin möllötät vartin jonossa sen sijaan että menisit ip-kassan kautta alle 5 minuutin? No, kukin tyylillään.....
Jos mä ostan kahdesti viikossa kerrallaan 50 - 100 €lla niin en ala sohlaan itsepalvelukassoilla ikinä. 1 - 3 ostoksen kanssa olis eri juttu, mutta en osta lähes koskaan niin vähän.
Kaupat. Laittakaa viiden euron kassamaksulisä. Itsepalvelukassat olisivat ilmaisia.
Käytän silloin kun jaksan, itsepalvelu kassoja. Koronan alkuaikoina käytin näitä 1 1/2 vuotta pelkästään. Nyt kun olen ollut väsynyt ja ostoksia on tosi paljon, menen palvelukassalle. Sieltä saa myös loton, mikä on minulle tärkeää. Kassat ovat niin nopeita ja kohteliaita, että juuri kassojen vuoksi käyn tietyissä kaupoissa. Niissä tulee hyvä mieli.