kuinka voi nostaa painoa?
ei ole varaa ostaa salikorttia, kotona on kaksi viiden kilon painoa ja yksi kuuden kilon kahvakuula, voiko niillä kasvattaa lihasta niin että paino nousee? oon yrittänyt jonkinlaisia treenejä tehdä nyt koko vuoden ajan, mutta en huomaa minkäänlaista muutosta kropassa. olenko jumittunut tällaiseksi luikeroksi koko iäkseni? luulisi että neljän kuukauden aikana olisi jo jonkinlaista muutosta havaittavissa..
voiko syyllisenä olla ruokapuoli? miten oppisin syömään niin että syön terveellisesti mutta kuitenkin paino ei pääsisi putoamaan?
t. n20 ja 49 kiloa
Kommentit (7)
Ei mun tartte mittään tehdä, 82 kg. Normaalisti syön ja karkkia aika usein.
Seuraa kaloreita, sun pitäisi syödä hieman yli kulutuksen. Ja tehdä kovaa, kovaa treeniä nousujohteisesti palautuminen huomioiden. Noin pienet painot on melko turhat lihasmassan kasvatukseen.
syön tällähetkellä aika paljon, välillä myös epäterveellisesti (herkkuja paristi viikossa, leivon silloin tällöin yms). silti ei paino vaan nouse
eniten ärsyttää tämä ulkonäkö kun olen niin hoikka mutta omistan leveät hartiat joten haluaisin lihasta senkin takia. rasvaakaan ei kerry mutta sitä en mieluusti haluaisikaan
Sama vika. Liikkumattomuus ja jatkuva mussuttaminen ahdistaa, eikä silti paino nouse. Kai mulla on vääristynyt suhde "normaali" ruokailuun ja liikuntaan tai sitten ihmiset valehtelee siitä, mitä ne todellisuudessa syö/liikkuu...(?)
No jos syöt vaikka kilon voita niin paino nousee hetkellisesti kilon verran mutta seuraavassa hetkessä se voikin puota puolitoista, koska pahonvointi. Se on venkslaamista tuo painonhallinta
Monessa kaupungissa on ulkopunttisaleja. Kokeile niitä. Kotona voit punnertaa, tehdä erilaisia kyykkyjä sekä ojentajia. Tämän lisäksi keskivartaloa kehittäviä liikkeitä ja käsilläseisontaa seinää vasten. Selnä ja hauisten kehittäminen kotona haastavinta, mutta leuanvetotangolla pääset jo pitkälle.
Nosta jaloilla, älä selällä.