Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olet yksityislääkäreistä, jotka ilmoittavat profiilissaan etteivät hoida

Vierailija
14.04.2022 |

Maksusitoumusasiakkaita. Tämähän siis meinaa usein juurikin julkisen puolen maksusitoumuspotilaita ja työnantajan maksusitoumuksella asioivia. Mp?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että mikä järki? Onko se maksusitoumusraha jotenkin huonompaa, köyhän saastuttamaa rahaa?

Vierailija
2/7 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tulee kaikenlasta ikävää byrokratiaa, paperityötä ja selvityksiä ja jos potilaalle jää jotain omavastuuosuutta, niin varmasti jättää senkin maksamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kattavat usein vain lyhyen käynnin tai hyvin vähän tutkimuksia. Resurssivajeen vuoksi lääkärille ohjautuu potilaita, joiden vaiva ei sovellu kerralla hoidettavaksi, mihin palvelusetelit on kai tarkoitettu. Kun tarvittaisiin lisää tutkimuksia, ei voikaan tehdä mitään. Potilaat jäävät siis herkästi hoitamatta eikä mikään resurssi säästynyt.

Vierailija
4/7 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä maksusitoumuksissa on usein erilaisia rajoituksia ja lääkäri esim. ei jaksa miettiä niitä tai laskuttaa korkeampia hintoja.

Vierailija
5/7 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hippokrateen vala velvoittaa kyllä hoitamaan kaikkia.

Vierailija
6/7 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asioinut Mehiläisessä sekä omin varoin että palvelusetelillä julkisen kautta. Kyllä jäi kahden kerroksen fiilis.

Täysin yksityinen yksityinen voi toki hinnoitella itse itsensä, ja silloin ei välttämättä julkisen puolen tariffilla päästä edes alkuun.

Ei ole moralismista mielipidettä. Ehkäpä noin ilmoittava lääkäri tekee myös vuoroa julkisella puolella palkansaajana. Moni kirurgi tekee näin.

Vierailija
7/7 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asioinut Mehiläisessä sekä omin varoin että palvelusetelillä julkisen kautta. Kyllä jäi kahden kerroksen fiilis.

Täysin yksityinen yksityinen voi toki hinnoitella itse itsensä, ja silloin ei välttämättä julkisen puolen tariffilla päästä edes alkuun.

Ei ole moralismista mielipidettä. Ehkäpä noin ilmoittava lääkäri tekee myös vuoroa julkisella puolella palkansaajana. Moni kirurgi tekee näin.

*moralistista

Autocorrect