Unohdetut perinneruuat
Mitä ruokia ei nykykodeissa enää tehdä? Tulee ensimmäisenä mieleen silakkapihvit.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Makaronivelli? Maitoperunat?
Tuli vielä yksi mieleen samaa sarjaa: verileipäkeitto.
Kyllä meillä silakkapihvejä tehdään. Silakkalaatikko,tilliliha,pinaattikeitto ja kanaviillokki,niitä en tee.
Mites maksakastike? Oli mun herkkua ala-asteella. Sitä oli siis koulussa, kotona ei tehty.
Vierailija kirjoitti:
Mites maksakastike? Oli mun herkkua ala-asteella. Sitä oli siis koulussa, kotona ei tehty.
Minä tykkään maksasta ja tilaan sitä usein ravintolassa, vaan kotona en ole koskaan tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään maksasta ja tilaan sitä usein ravintolassa, vaan kotona en ole koskaan tehnyt.
Millaisessa muodossa tilaat?
Kaalipataa . Kaalikeittoa lampaanlihalla ja savustetuilla luilla maustettuna.Äitini teki akanaan .Aivan ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisessa muodossa tilaat?
Maksapihvit?!
Vierailija kirjoitti:
onko maitoperunat sama kuin perunamaito? Meillä ainakin ihan vakio kesäruokia se. Uusista perunoista ja kesäsipulista. Herkkua! Samoin makaronivelliä syödään usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko maitoperunat sama kuin perunamaito? Meillä ainakin ihan vakio kesäruokia se. Uusista perunoista ja kesäsipulista. Herkkua! Samoin makaronivelliä syödään usein.
En tiedä. Maitoperunat on se, että keitetään perunalohkoja pienessä vesimäärässä ja lisätään lopuksi maito.
Silakkapihvit ovat kyllä loistavia. Valitettavan harvoin tulee syötyä/tehtyä niitä.
Mä oon varmaan tosi vanhanaikainen vaikka oon "vasta" 34 ku meillä syödään makaroonivelliä, helmipuuroo,maksaa ja muita täällä mainittuja useamman kerran kuukaudessa 😅 itsellä tulee mieleen vaan klimppisoppa ja pettuleipä
Silakka on vielä kohtuuhintaista kalaa, silakkapihvejä oli viime viikolla.
Lihapiirakka öljyssä paistettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Maitoperunat on se, että keitetään perunalohkoja pienessä vesimäärässä ja lisätään lopuksi maito.
meillä perunamaito on se jossa uudet perunat keitetään kypsiksi, vesi kaadetaan pois ja tilalle maitoa, voita ja sipulia. Eli keitto.
Meillä tehdään silakkapihvejä aika usein . Myös silakkalaatikkoa. Hyvää on.