Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko auton pitäminen maksaa kuussa?

Vierailija
14.04.2022 |

Jos esim.ostaa jonkun bensiinikäyttöisen muutaman tonnin auton, josta ei jää velkaa. Paljonko kaikki vakuutukset ja bensat jne tekevät teillä kuussa?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän se kuussa kuuauto on parkissa vissiin tänäkin päivänä, ei kai sen seisotus siellä mitään maksa.

Vierailija
22/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellähän se kuussa kuuauto on parkissa vissiin tänäkin päivänä, ei kai sen seisotus siellä mitään maksa.

Ihan hiton hauska juttu. Taputappa itseäsi nyt selkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikennevakuutus on pakollinen. Määräytyy Monen seikan mukaan, voit käydä vakuutusyhtiön sivulla laskuria kokeilemassa.

Itsellä max bonuksilla liikennevakuutus on jotain 600e/v

...

On kyllä tosiaan isoja eroja. Mulla toisessa autossa max bonuksilla liikennevakuutus+superkasko 640e/ vuosi.

Vierailija
24/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laskenut, että 200 kuussa. On kaskot ja täydet bonukset. Auto on maksettu, eikä sisälly tuohon.

Maksan 1100 kruunua että saan parkeerata auton kadulle, josta jo maksan veroa  joten tuplaverotus Ruotsissa. 

Niin meilläkin maksaa, jos asuu Hgin keskustassa.

Se on OK mutta se ikuinen siirtely siivousöinä. Kun  ei ole tarpeeksi p paikkoja. Autotalli maksaa 500 euroa kuussa minun alueella. 

Vierailija
25/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verot 250/v.

Vakuutus 200/v.

Katsastus 50/v.

Varaosat+renkaat (omaa korjaan itse, ostan renkaat käytettynä ja tilaan tarvittavat osat ulkomailta)

150/v.

Auton arvo n. 1000 euroa, joten jos jotain fataalia tapahtuu, kone kilahtaa totaalisesti ym., jätän auton siihen ja soitan romufirman hakemaan paalattavaksi ja hommaan uuden.

Nykyisellä ajellut viitisen vuotta ilman suurempia ongelmia.

Edullinen liikennevakuutus sulla vuodessa. Itse teen tismalleen samaa, että muutaman vuoden välein ostan uuden pommin ja soitan romufirman hakemaan vanhan kun menee rikki.

Silti täysillä bonuksilla liikennevakuutus yli 500e, eikä oo mikään teinibemari kyseessä

Kilpailuta vakuutukset netissä, eli käytä yhtiöiden laskureita.

Eroja huomattavasti.

Kokemukseni mukaan halvimmat OP vakuutus tai Fennia, riippuen vähän autosta.

Vierailija
26/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain isältä teslan ja firman bensa kortin ku täytin 18. Ihan ilmasta tää on.

Vierailija
27/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä paikkakunnilla on noin pienet liikennevakuutukset? Helsingissä ei kyllä saa edes ford ka.han vakuutuksia max bonuksilla noilla summilla.

Jyväskylässä tuo liikenne+osakasko 238.

Vierailija
28/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä firman bensakortilla teet jos sulla on Tesla?

Vierailija
29/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuun tariffeista.

Vierailija
30/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintoja omasta parin tonnin arvoisesta autosta:

-Liikennevakuutus 160e/v täysillä bonuksilla

-Ilmastovero 330e/v ("ajoneuvovero")

-Katsastus 60-70e/v

-Rengassatsi noin 350-400e tarpeen mukaan

-Huolto 50-300e/v riippuen ihan mitä pitää huoltaa ja tekeekö itse vai korjaamolla

-Korjaukset täysin yksilöstä kiinni, omaan om viimeisen vuoden aikan uusittu esim takaiskarit ja vakaajan osia taakse noin 300e

-bensa riippuu ihan ajomäärästä ja auton kulutuksesta

Vierailija
31/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sniffaa vähemmän sitä bensaa, niin ehkä saat jotain järkeä noihin juttuihis 🤣

Tesla ja bensakortti. Ei tää toiminu ees trollina.

Vierailija
32/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon siitä kuinka paljon ajaa.

Minulla kulut menee aikalailla näin

200e/kk bensat.

200e/vuosi liikennevakuutus.

400e/vuosi perus kasko.

400e/vuosi käyttövoimavero.

Tuohon päälle sitten katsastukset,huollot ja renkaiden ostot joiden hintaa on vaikea arvioida.

Huollot on yleensä 100e ylöspäin aina johonkin 500e asti ja auto käy huollossa noin 2 vuoden välein.

Uudet renkaat autoon pitää ostaa noin 2 vuoden välein ja hinnat on 200e ylöspäin aina noin 500e asti.

Keskimäärin auton pitäminen maksaa minulle noin 300e/kk-350e/kk.

M31

Vierailija
33/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laskenut, että 200 kuussa. On kaskot ja täydet bonukset. Auto on maksettu, eikä sisälly tuohon.

Jatkan:

Ei tuohon summaan bensoja sisälly, vaan kulut, uudet renkaat, huollot, katsastukset, trafit, vakuutukset.

Vaihdatko joka kuukausi uudet renkaat ja kannattaisiko miettiä parempaa autoa jos joka kuukausi joutuu huoltamaan? Katsastus on kerran vuodessa

Vierailija
34/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni spridare rikki minun Ford Transitissa.1000 euroa jo toiseen kertaan. 

Vierailija
35/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat volkkarin, audin tai bemarin varaa rahaa myös vaihteisto ja moottoriremppaan. Siksi osta japsi tai Volvo.

Vierailija
36/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennevauutus 245e+ vakuutuus ja kasko 540e katsastu 65= 850e vuodessa ja lisäksi renkaat aina välillä uusia .Bensa nyt n 2,30e litra ja kuluttaa 7-8l sadalla km:llä.

Elikä jos ajan 40km pv, tekee se kuukaudessa n 1000km . Laskeppa siitä bensaan menee hurjasti rahaa.

Kyllä halvankin oman auton käyttö tulee kalliksi. Kannattaa ajaa fillarilla ja kulkea kuukausikortilla jos vain mahdollista.

Vakuutukset pitää kilpailuttaa joka vuosi.

Vierailija
37/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ilmastoystävälliset ihmiset liikumme polkupyörillä,julkisilla ja sähköautoilla joten miksi te ette?

Vierailija
38/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ilmastoystävälliset ihmiset liikumme polkupyörillä,julkisilla ja sähköautoilla joten miksi te ette?

Koska en ole ilmastoystävällinen.

suomen teot on maailman mittakaavassa todellakin vain pisara meressä

Vierailija
39/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jos mitää noista vaihtoehdoista onnistu? Ei se aina 1+1 ole elämä. Täysin turha kommentti joka ei liittyny ap:n kysymykseen.

Vierailija
40/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysytään muutaman tonnin BENSA-auton kuukausikuluista, niin miksi vastaatte dieselautojen tai uusien sähköautojen kuluja??

Ja sinä ympäristöystävällinen et ymmärrä näköjään luettua ollenkaan. Pyöräilet... Voi v*ttu.

Ja kyllä, omat kuluni avasin jo. Sen noin 135e/kk sis. bensat, verot, vakuutukset, katsastus.

Tästä puuttuu renkaat, jotka mun ajolla uusitaan muutaman vuoden välein käytettynä.

En myöskään maksa esim. pysäköinnistä tai pesuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi