Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko auton pitäminen maksaa kuussa?

Vierailija
14.04.2022 |

Jos esim.ostaa jonkun bensiinikäyttöisen muutaman tonnin auton, josta ei jää velkaa. Paljonko kaikki vakuutukset ja bensat jne tekevät teillä kuussa?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat auton kuuhun?

Vierailija
2/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laskenut, että 200 kuussa. On kaskot ja täydet bonukset. Auto on maksettu, eikä sisälly tuohon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laskenut, että 200 kuussa. On kaskot ja täydet bonukset. Auto on maksettu, eikä sisälly tuohon.

Jatkan:

Ei tuohon summaan bensoja sisälly, vaan kulut, uudet renkaat, huollot, katsastukset, trafit, vakuutukset.

Vierailija
4/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Ruotsissa ja totean että ihan liian kallista ,jos ei ole pakollinen työn takia. Kynsin hampain kamppailen että on vara pitää. Kaikki on kallistunut auton suhteen,kiittäkää vihreitä siitä  .

Ja äänestäkä oikeen sseuraavissa vaaleissa. 

Auto on joka miehen oikeus ja vapaus! Emme saa antaa periksi.

Vierailija
5/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksan 1100 kruunua että saan parkeerata auton kadulle, josta jo maksan veroa  joten tuplaverotus Ruotsissa. 

Vierailija
6/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jaa. Minulla maksaa n. 70e kk sis. Vakuutukset,ajoneuvovero ja katsastus. bensat ja mahdolliset korjaukset sekä huollot tuohon päälle.ja renkaat

Vierailija
7/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä se muskikin autoilee.. mikäli uskotaan satua jonka mukaan ampui miljardilla dollarilla teslan avaruuteen..

Vierailija
8/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun en aja tonnin tai parin pa*koilla.

Vierailija
9/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan 1100 kruunua että saan parkeerata auton kadulle, josta jo maksan veroa  joten tuplaverotus Ruotsissa. 

Niin meilläkin maksaa, jos asuu Hgin keskustassa.

Vierailija
10/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennevakuutus on pakollinen. Määräytyy Monen seikan mukaan, voit käydä vakuutusyhtiön sivulla laskuria kokeilemassa.

Itsellä max bonuksilla liikennevakuutus on jotain 600e/v

Autovero 120e/v

Bensa 5-7L/100km jos pieniruokainen auto

Sitten renkaat 2-3v välein. (Sekä talvi, että kesä)

Rengassarja maksaa jotain 250-500e riippuen renkaista

Itse ostellut torista tosin 100-150e sarjoja jolla ajaa vuoden tai 2 jos oikein rauhallisesti.

Katsastus 50e/v

Tommosessa parin tonnin autossa on aina jotain laitettavaa, mutta jos nyt perustyökalut pysyy kädessä, niin jotain voi toki itsekin tehdä varaosien hinnalla.

Vierailija
11/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verot 250/v.

Vakuutus 200/v.

Katsastus 50/v.

Varaosat+renkaat (omaa korjaan itse, ostan renkaat käytettynä ja tilaan tarvittavat osat ulkomailta)

150/v.

Auton arvo n. 1000 euroa, joten jos jotain fataalia tapahtuu, kone kilahtaa totaalisesti ym., jätän auton siihen ja soitan romufirman hakemaan paalattavaksi ja hommaan uuden.

Nykyisellä ajellut viitisen vuotta ilman suurempia ongelmia.

Vierailija
12/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei max bonuksilla liikennevakuutus ole kuin 200-300e. Sulla on tuossa kasko mukana

Vierailija
13/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verot 250/v.

Vakuutus 200/v.

Katsastus 50/v.

Varaosat+renkaat (omaa korjaan itse, ostan renkaat käytettynä ja tilaan tarvittavat osat ulkomailta)

150/v.

Auton arvo n. 1000 euroa, joten jos jotain fataalia tapahtuu, kone kilahtaa totaalisesti ym., jätän auton siihen ja soitan romufirman hakemaan paalattavaksi ja hommaan uuden.

Nykyisellä ajellut viitisen vuotta ilman suurempia ongelmia.

Edullinen liikennevakuutus sulla vuodessa. Itse teen tismalleen samaa, että muutaman vuoden välein ostan uuden pommin ja soitan romufirman hakemaan vanhan kun menee rikki.

Silti täysillä bonuksilla liikennevakuutus yli 500e, eikä oo mikään teinibemari kyseessä

Vierailija
14/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei max bonuksilla liikennevakuutus ole kuin 200-300e. Sulla on tuossa kasko mukana

Totta. Osakasko on 120e/v. Eli tämä hirvi, palo, Varkaus ilkivalta.

Vierailija
15/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin autossa

-vakuutus 20e/kk, saisi halvemmankin, tässä on osakasko (palo, hirvi, ilkivalta, varkaus)

-verot 21e/kk

-katsastus sen 4-5e laskettuna kuukaudelle

-bensa 90e tankillinen

Renkaat on koolta pienet, eli halvat uutenakin. Jos oikein vähän ajaa, voi kysyä myös vähän käytettyjä rengassettejä jostain (ei ketju)liikkeestä. On aina tarvittaessa löytynyt ja halvalla, eikä ole tarvinnut mitään halvimpia (huonoja) kiinarenkaita ostaa.

Pieniä korjauksia ei ole tarvinnut, isoja ei kannata tehdä.

Vierailija
16/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Summa riippuu myös kotipaikkakunnasta, iästä, autosta, vakuutusyhtiöstä ym, joten pelkkä liikennevakuutus voi olla myös sen 600eur

Vierailija
17/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on liikennevakuutus+osakasko 238e vuosi.

Vierailija
18/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari vuotta vanha täyssähkö. Vakuutus (liikenne+täyskasko) 700 e/vuosi täysillä bonuksilla. Huolto 150e/vuosi. Sähköä kuluu noin 30-40 eurolla kuukaudessa (tämä riippuu toki km-määrästä. Renkaita ei ole tarvinut vielä uusia, mutta ne maksaa saman minkä bensa-autoonkin. Takuuta on vielä jäljellä vaikka kuinka monta vuotta (ajoakulla muistaakseni 15 vuotta) joten korjauskuluja ei pitäisi olla hetkeen tiedossa vaikka jotain menisi rikki.

Vierailija
19/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä paikkakunnilla on noin pienet liikennevakuutukset? Helsingissä ei kyllä saa edes ford ka.han vakuutuksia max bonuksilla noilla summilla.

Vierailija
20/56 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pari vuotta vanha täyssähkö. Vakuutus (liikenne+täyskasko) 700 e/vuosi täysillä bonuksilla. Huolto 150e/vuosi. Sähköä kuluu noin 30-40 eurolla kuukaudessa (tämä riippuu toki km-määrästä. Renkaita ei ole tarvinut vielä uusia, mutta ne maksaa saman minkä bensa-autoonkin. Takuuta on vielä jäljellä vaikka kuinka monta vuotta (ajoakulla muistaakseni 15 vuotta) joten korjauskuluja ei pitäisi olla hetkeen tiedossa vaikka jotain menisi rikki.

Ihanko muutamalla tonnilla sen ostit??

Tässä ei nyt kysytty uudesta tai edes lähes uudesta sähköautosta... 🙈

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän