Onko kukaan saanut opiskella ansiosidonnaisella?
Kuinka helposti saa tuon päätöksen? Olen ollut viimeiset 5 vuotta pätkätöissä, yhteensä vajaat 2 vuotta. Eli enemmän olen työtön ollut. Pari kurssia käynyt myös työkkärin kautta. Kuitenkin on vain tämä yksi ammatti opiskeltu. Olen kyllä työkkäristä jo alustavasti kysynyt ja yhteishaussa hain opiskelemaan. Toinen koulutuksista on kokonaan uusi ala ja toinen liittyy nykyiseen alaan, on AMK koulutus, nyt olen työntekijä puolella.
Kommentit (24)
Jos teet töitä samaan aikaan, voit saada soviteltua päivärahaa, jos työ ei ole kokoaikaista. Et tietenkään sekä palkkaa että täyttä tukea. Jos työ on kokoaikainen, ei ansiosidonnaista saa ollenkaan eli sitten opiskelet ihan omaehtoisesti omalla rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla aloittaa opiskeluja.
TE-toimiston "asiantuntijat" tulkitsevat kaikki negaation kautta.
Tulkinta on sen mukaan mistä tuulee.
Luottamus siihen firmaan on mennyt täysin.Montako kertaa olet ollut yhteydessä sinne ja kysynyt opiskeluista? Aivan. Et ole. Montako kertaa olet etsinyt opiskelupaikkoja? Aivan. Et ole.
Tiedän omat kokemukseni paremmin kuin sinä.
Joten hae lisää kahvia.
Ei sinulla ole kokemusta muusta kuin turhasta valittamisesta. Lopeta kitinä.
Minä vaihdoin alaa ja uuden tutkinnon opiskelin ansiosidonnaisella päivärahalla. Työkkäri ehdotti sitä mulle.
Millään perus opintotuella en olisi voinutkaan perheellisenä opsiskella.
No kyllä se vaan sanoi, että silloin saa myös töitä tehdä eikä ole tulorajaa. Ei se minun ongelma ole, jos oli väärässä. Siksi nyt täällä kysynkin kun kuulostaa uskomattomalta. Ja selvitän muutenkin kyllä tuon ihan virallisesti vielä.