Lapsi ei halua kouluun koska hänelle tulee olo että oksentaa. Fyysiset seikat on suljettu lääkärissä pois, nyt käy juttelemassa kulukuraattorin kanssa mutta
Silti aamut ovat itkuisia tappeluita kun ei tahdo lähteä. Meneekin aina myöhässä. Häntä ei varmasti kiusata, olen sen verran monta kertaa kysynyt ja opettajakin on. Luulen että yksi syy on paha kännykkäriippuvuus, hänellä on adhd ja addi-ihmisethän tuppaavat addiktoitumaan pahasti. Haluaisi vain olla kotona ja pidellä rakasta puhelintaan.
Voitte uskoa mikä huuto ja tavaroiden heittely meillä on, kun se se kahden tunnin peliaika minkä saa koulun jälkeen loppuu ja puhelin pitäisi antaa minulle.
Kommentit (37)
Minuakin oksetti aina ennen kouluun menoa ja huono olo jatkui koko koulupäivän. Syynä sosiaalisten tilanteiden pelko ja ahdistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä koulussa välttämättä mitään olekaan. Minä oksentelin ja karkailin koska olin stressaantunut. Vihasin koulussa olemista. Päiväkodista olin pystynyt kieltäytymään ja sain perhepäivähoitaja. Päiväkerhosta karkasin niin monta kertaa että sinne ei pakotettu. Olin todella onnellinen kun minua ei pakotettu ip kerhoon ja siis koko ikäni olen vain inhonnut ihmismassoja ja monia ihmisiä samassa paikassa. Nyt tk eläkkeellä saan olla yksin niin paljon kuin sielu sietää ja vihdoinkin voin sanoa olevani tyytyväinen elämääni.
Ymmärrät ehkä kuitenkin että kukaan vanhempi ei toivo lapselleen tuollaista elämää vaan tekee mitä tahansa, että lapsesta ei kasvaisi syrjäytynyt varhaiseläkeläinen.
Ei toivo, mutta minun tyyppiset ihmiset kärsii ihmisistä. Kannattaa päästää irti siitä omasta hyvän elämän käsityksestä kun toisille se on pelkkää kärsimystä. Olisi hyvä ehkä ap:n lapsen tapauksessa kartoittaa autisminkirjon mahdollisuutta lapsella.
Sisäilmaongelma voi olla vain esim. yhdessä kohdassa huonetta.. jos istuu vaikka ikkunan vieressä homepesäkkeen lähellä, niin voi olla todella huono olo. Kokemusta on. Ja täysin mitattavissa oleva asia.
Kuulostaa tutulta. Minun lapsella on joka kouluaamu jotain oiretta, jotka vaihtelee yskää, nuhaa, pääkipua, mahakipua. Illalla ja lomilla ei mitään. Opettaja sanoo, että on kavereita, mutta lapsi on eri mieltä. Hän haluaisi jonkun parhaan kaverin. Harrastuksiakaan ei ole kodin ulkopuolella. Kuraattorille on ollut aikoja, mutta lapsi on aina sairaana, kun sinne pitäisi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin oksetti aina ennen kouluun menoa ja huono olo jatkui koko koulupäivän. Syynä sosiaalisten tilanteiden pelko ja ahdistus.
Tämä. Itsellä oli sama ongelma vielä opiskelujen alussa, joten tunnistan tilanteen hyvin. Kuraattorin ja koulun terveydenhoitajan kanssa kannattaa sopia tapaaminen ja lähteä perkaamaan asiaa siitä käsin.
On kiusattu, ei kerro koska pelkää ja ei luota.
Psk homma koska lapsi voidaan nykyään ottaa huostaan sen takia, että on kiusattu ja lintsaa siksi koulusta
Minusta kuulostaa ahdistukselta. Tunnistan niin itseni tuosta. Pahoinvointi on minullakin tärkein ahdistuksen oire. Olo on kuin olisi oksennustauti. Keskimäärin ahdistushäiriöt alkavat lapsuudessa. Siltikin olen ihan pärjännyt elämässä, pystynyt opiskelemaan, asunut ulkomaillakin ja nyt olen työelämässä, vaikka vaikeita vuosia on ollut paljon ja lapsena olin todella arka eikä ollut yhtään kaveria. Tosi tärkeää olisi, että lapsi saa nyt paljon apua ja tukea eri tahoilta. Vaikka tuntuu, ettei edistystä tapahdu, niin voin luvata, että hyvä tuki nyt tulee säästämään vuosien vaikeudet tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt se puhelin kokonaan pois jos se aiheuttaa noin pahoja oireita, vaikka taustalla on varmasti jotain muutakin. Missä on adhd:n hoito? Saisiko sieltä jotain apua tilanteeseen?
Onpa hyvä ohje. Mieti jos sinua ahdistaisi niin että voit pahoin, ja ainoa asia joka auttaa sinua kestämään otettaisiin pois? Olet pöljä. Eivät asiat ole noin yksinkertaisia kuin sinä olet.
Mulla oli usein varsinkin aamuisin oksettava olo kun jännitin koulussa olemista niin paljon. Tämä oli kun olin 4.luokalla. Jäi sitten jossain vaiheessa ihan itsestään pois. Edelleen jännitän ja ahdistun helposti, se on vain mun ominaisuus.
Ihan tyypillinen ahdistus ja stressioire. Pahoinvointi häviää, kun korvien väli on saatu kuntoon ja on löytynyt sopiva konsti oireiden lieventämiseen.
ADHD/ADD kuormittuu usein koulupäivän aikana todella voimakkaasti.
Jaksuhalit. Mä en lukisi fyysisiä juttuja pois ellei ole käynyt kokovartalomagneetissa. Näin se vaan on, että lääkärillä käynti ja pari verikoetta ei välttämättä kerro kaikkea.
Nyt kouluun paluu lähestyy. Miten AP:n lapsen kesä on mennyt?
Täällä myös yksi, jota oksetti koulussa oleminen. Tilanne meni siihen pisteeseen, että en mennyt pariin viikkoon ollenkaan kouluun, kunnes jostain syystä olo helpotti ja sain käytyä kuudennen luokan loppuun.
Koulussa siis tuli tunne, että oksennus tulee, mutta kun pääsi lähtemään kotiin, olo helpotti. Minua ei kiusattu, oli paljon kavereita jne. En osaa sanoa mikä oli syynä oireiluuni. Koti on kyllä aina ollut turvapaikkani.
Tapahtui 90- luvun lopussa ja jatkui 2000- luvun alkuun, joten minun kohdallani ei ollut kyse puhelinriippuvuudesta.
Ihan sama oli meillä. Lapsi tuli tosi huonovointiseksi koulussa. Ei löytynyt mitään fyysistä syytä. Mutta kun jäi kokonaan pois koulusta ja alettiin tietoisesti välttää mahdollisia homepaikkoja, huonot olot jäivät pois. Tietysti meidät, lapsi ja myös äiti, leimattiin koulun puolelta psyykkisesti oireileviksi, mutta nyt muutaman vuoden jälkeen asia tuntuu ihan selvältä. Edelleen joissain paikoissa lapsi tulee huonovointiseksi, mutta tunnistaa sen ja tietää, että huono olo häviää vuorokauden sisällä, kun poistuu kyseisestä paikasta.
Tämä niille, jotka ovat kokeneet samaa. Ap n lapsen mahdollisesta puhelinriippuvuudesta en osaa sanoa mitään. Jostain se fyysinen pahoinvointi tulee kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Sisäilmaongelmat aiheuttaa joillekkin huonovointisuutta.
Kyllä tuo on varmasti ihan vaan psykosomaattista.
Meillä oli tätä aiemmin. Nyt pienryhmässä ja voi paremmin. Siellä on aina avustaja ja ohjaaja, oppilaita 8. Joten on aikaa lapsille. Harvassa luokassa huomataan heti jos joku kiusaa ja siihen vielä pystytään puuttumaan samantien tai oppilas vaan tarvitsee apua enemmän...