Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 40+ nainen laittaa kesän rippijuhliin hihattoman mekon kanssa neulotun boleron?

Vierailija
14.04.2022 |

Bolero olisi ns pitsineuletta eli vähän "juhlavampi" kuin perusbolerot

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä mielessä oli, että onko 40 vuotias liian vanha laittamaan boleron, onko se nuorten vaate...

Häh? Mulla oli eilen(kin) ylläni mekko ja bolero. Olen 44-vuotias. En ole koskaan ajatellut, että missään vaatekappaleessa olisi ikärajaa. Jopa kurahousuja ja bodyja myydään aikuisillekin.

Vierailija
22/26 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko syy, että ei voi, se, että on 40? Vai se, että on rippijuhla? Vai hihaton? Vai että bolero on neulottu? Olisiko toisenlainen bolero jotenkin parempi?

Vai pitäisikö sen naisen iästä riippumatta katsoa peiliin ja miettiä mikä tuntuu itsestä hyvältä ja on mukava olla ja sopii tilaisuuteen?  Jos nämä määreet ei riitä, ei riitä aloituksenkaan. Ei kaikille 40-vuotiaille todellakaan sovi hihaton mekko ja bolero. Minkä värinen ja pituinen mekko? Minkä pituinen ja muotoinen nainen?

Suosittelen sitä omaa arviota kuitenkin.

Minun mielestä kyllä jokaiselle naiselle sopii hihaton mekko ja bolero, kunhan ovat oikeaa kokoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska muka viimeksi olet nähnyt nuoren päällä boleron? Sehän on ihan tätityyliä.

Viime syksynä. Nyt on vielä liian kylmä liikkua ilman takkia joten ei tietenkään ole näkynyt.

Vierailija
24/26 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että onko liian tätimäinen? En itse laittaisi boleroa, koska ainakin nimenä kuulostaa vanhojen naisten vaatteelta. Mutta toki lyhyitä jakkuja on monenlaisia. Laittaisin itse varmaan lyhyen farkkutakkityyppisen jakun mekon kanssa kirkkoon. Juhlassa sitten voi toki olla olkapäät paljainakin, jos tarkenee. Niin, ja olen 42-v. 

Vierailija
25/26 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. 

Minäkin tilasin tollasen neuleboleron hihattoman tunikan päälle, pitkät housut oli kyllä jalassa. En ole ikänäni pitänyt boleroa mutta paljaat käsivarret ei minusta sovi mihinkään tollasiin kristillisiin juhliin. Itse olin ristiäisissä. 

Se bolero oli kyllä minun päällä  huvittavan näköinen, kuvista näki jälkikäteen. Mutta parempi niin kuin paljaat lauantaimakkarapötköt esillä. Minulla ei ollut mitään hyvää juhliin sopivaa lyhythihaista tai pitkähihaista paitaa. Oon kullä jo 50+.

Vierailija
26/26 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko, että onko liian tätimäinen? En itse laittaisi boleroa, koska ainakin nimenä kuulostaa vanhojen naisten vaatteelta. Mutta toki lyhyitä jakkuja on monenlaisia. Laittaisin itse varmaan lyhyen farkkutakkityyppisen jakun mekon kanssa kirkkoon. Juhlassa sitten voi toki olla olkapäät paljainakin, jos tarkenee. Niin, ja olen 42-v. 

Lyhyt farkkutakki vasta tätimäiseltä kuulostaa. Enää puuttuu pinkki tai violetti raita pottatukasta.