Mitä tää vois olla? Virtsaamisvaivat.
Minulla on tällaista oireilua:
Lievää virtsankirvelyä ja tuntuu että pitää käydä usein pissalla. Joskus kirvely on isompaakin. Tuntuu kuin olisi paineen tunnetta rakon kohdalla. On jotenkin epämukava olo. Aina välillä saattaa tulla ajanjakso, jolloin kokoajan on nää oireet päällä. Kestää jopa viikko ja kuukausikaupalla.. Oireet muistuttaa virtsatietulehdusta, ehkä hiukan lievempänä kun pahimmillaan tuossa oireet on pahempia. Sitten oireet menee ohi ja voi olla pitkään normaali olo ja taas ne alkaa.
Sukupuolitauteja ei ole, tutkittu on. Kun virtsanäytteen vie labraan, se on negatiivinen, ei todeta virtsatietulehdusta missään viljelyissä. Parhaimmillaan olen rampannut useissa testeissä ja aina negatiivista. Kotitestejä olen myös tehnyt. Niissä on joskus tullut löytönä esim. lievästi ihan vähän proteiinia virtsassa mutta sitten mennessä labratesteihin ne näyttää normaalia.
Syön lisäravinteena karpalokapseleita ja juon paljon nestettä, etenkin kun oireet päällä.
Onko kellään vastaavaa? Mitä tämä voisi olla?
Kommentit (9)
Paljon juot vettä? Jokapäivä aikuisen pitäisi juoda noin 2litraa.
Jotkut ruoka-aineet esim sitrushedelmät voi aiheuttaa tuota, ilmeisesti yliherkkyys niille...
Kasvain? Gynekologille tai urologille.
Vierailija kirjoitti:
Paljon juot vettä? Jokapäivä aikuisen pitäisi juoda noin 2litraa.
Tuon verran tulee juotua etenkin jos oireet päällä. Muuten saattaa mennä vähän vähemmän, mutta pyrin kyllä säännölliseen vedenjuontiin. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ruoka-aineet esim sitrushedelmät voi aiheuttaa tuota, ilmeisesti yliherkkyys niille...
Syön suht usein sitrushedelmiä kyllä ja appelsiinimehua miltei joka aamu. Voisin kokeilla vähentää. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Kasvain? Gynekologille tai urologille.
Huh, toivottavasti ei. Pitänee käydä. Ap
Istutko päivät? liikutko?ylipainoa?
Virtsarakon kipuoireyhtymä?