Ovatko hiukseksi muuttaneet väriä ikääntyessäsi?
Omat hiukseni ovat hieman tummuneet sitten lapsuuteni, pellavanvaaleasta luonnonvaaleaan. Olen nyt hieman yli 30-vuotias. Mietin, muuttavatko hiukset luonnollisesti väriään vielä tästä edespäin? Harmaita tai värjättyjä kuontaloita ei lasketa. :) Millaisia kokemuksia teillä muilla on? Elääkö hiuksenne omaa elämäänsä?
Kommentit (16)
Mä en oikeen tiedä, värjäilen ja vaihdan hiusväriä niin usein
Minulla myös hiukset tummuivat aluksi sellaisesta pikkulapsiajan keskiruskeasta tummanruskean kautta lähes mustanruskeaksi, nyt ovat alkaneet pikku hiljaa harmaantua, mutta onneksi omaan makuun ihan hauskan näköisesti eli ei ole tarvetta värjätä, vaan saavat mennä omaa tahtiaan kohti harmaata.
Ovat tummentuneet selvästi sitten nuoruupäivien. Harmaantumista odottelen vielä (olen 55), kaikki eivät usko että olen oikeasti näin tummahiuksinen.
KYLLÄ: Luonnostaan punainen tukkani on ruvennut harmaanttumaan Jo oon 47- akka.
Omani taas ovat vaalentuneet todella tummasta ruskeasta tällaiseksi tylsäksi maantieksi. :(
Joo, lapsena/nuorena oli sellanen oljenvaalea tukka, nyt keski-ikäsenä muuttunut tummemmaksi, sellanen maantien värinen.
Harmaita ei ole ollenkaan, tykkäisin kyllä ja antaisin harmaantua.
Aina on ollut tummanruskea tukka, en oo huomannut mitään sävyerojakaan. Yksittäisiä harmaita hiuksia on alkanut ilmaantua nyt kun lähestyn neljääkymppiä. Pitänee alkaa värjätä, kun olen muutenkin rupsahtanut, niin ei hiukset sentään ole harmaat :'D
Vauvana ja pikkulapsena olin vaalea, kouluikään mennessä tummui maantienväriseksi, teininä keskiruskeaksi ja 30-40 ikävuoden välillä tummanruskeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Omani taas ovat vaalentuneet todella tummasta ruskeasta tällaiseksi tylsäksi maantieksi. :(
Mielenkiintoista, että näinkin päin! Lähes aina kuulee, että hiukset tummuu vanhetessa.
Lapsuudesta asti ovat olleet tummat, mutta nyt kuudenkympin jälkeen alkanut olla yhä enemmän harmaata.
Juu päättövärissä ollaan. Alkuun täysin vaaleat hiukset, tummuivat ja nyt ovat harmaantuneet kauttaaltaan.
Ei mitään hajua.
Olen värjännyt 15 vuotiaasta asti.
N41.
Punainen tukka on tummunut vuosien myötä. Pikkulapsena se oli vaalea ja oranssinsävyinen, nykyään se on enemmänkin tummanruskea eikä punainen väri ole niin hallitseva.
Lapsena oli täysin vaalea. Siitä sitten tummeni pikkuhiljaa. Nykyisin tumma vaalea, maantienvärinen, harmahtava, paitsi auringossa vaalenee. 45v alkaen vaalean jopa valkoisen harmaita hiuksia pikkuhiljaa. Voisi tulla nopeammin lisääkin, vaikuttavat upeilta!
Vierailija kirjoitti:
KYLLÄ: Luonnostaan punainen tukkani on ruvennut harmaanttumaan Jo oon 47- akka.
Se on kauhean näköinen. Punainen ja ruskea tukka joissa harmaa tyvi.
Omat vaaleat hiukset ovat myös tummentuneet maantienharmaaksi. Lapsena olivat todella vaaleat ja etenkin kesäisin aurinko vaalensi todella paljon. Niskahiukset oli teininäkin aina tummemmat, kun aurinko ei niitä vaalentanut.
Jonkin verran hiusten tummumiseen vaikuttanee se, että lapsena tuli oltua kesällä paljon ulkona ja ilman hattua. Aikuisena ei kesäpäiviä tule vietettyä samalla tavalla ulkona ja monesti päässä on hattu suojaamassa auringolta.
Olen saman ikäinen kuin sinä ja luulisin, ettei hiusten väri enää paljoa muutu ennen mahdollista harmaantumista.