Hoitajien lakko ei tunnu kiinnostavan ketään?
Ei sovittelua, ei neuvottelua, ei uutisia. Ei mitään.
Ainoastaan siirrellään päivittäin tuhansien potilaiden toiminpide- ja tutkimusaikoja.
OYS ei kerkiä edes ilmoittelemaan potilaille aikojen peruutuksista.
Näinhän tästä hyvä tulee?
Kommentit (131)
Lakko on todistanut lähinnä hoitajien tilannetajun puutteen. Varmaan vinkuisivat ja valittaisivat ja jäisivät kotiinsa verkkokauppoja selaamaan vaikka sota syttyisi. Totaalisen onneton ammattikunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat saivat niin isot korona ylityö korvaukset niin että niilläkö on varaa lakkoilla. Saako ne lakkoilevat hoitajat palkkaa tai jotain korvauksia ja sitä ihmettelen että millä ne pärjäävät lakon aikoihin.
Noin lyhyellä koulutuksella sitten kaikkien pitäisi saada samat palkat. On hoitajiakin tärkeimpää ammattikuntaa kuten siivoojat joita ilman ei toimisi yhtään mikään.
Saavat 140e päivässä lakko tukea....
Ei ole verotonta. 16€ jälkeen menee veroa 45 %.
Vierailija kirjoitti:
Ei huolta med borgare. Rahaa ei tule teille eikä hoitajille mutta rahaa meillä riittää NATO pelleilyyn, sotateollisuuden ja maailman sosiaalipankkina toimimiseen.
Olet ihan vapaa lähtemään hoitajaksi Venäjälle, tervemenoa, harashoo.
Joo annetaan kaikille suomessa sandaalia ja kaikki hakee hiilikaivokseen ukrainassa hattu käessä.........saadaan suomi oy konkkaan ja kiina ostaa sen ja myy venäläisille. .......johtajat kukitetaan ja myönnetään valtion neroneuvos titteli ja 30 000e kk eläke.
Ei ole vaikuttanut minunkaan elämääni millään tavoin. Mutta tajuan kyllä, että jos sattuisin sairastumaan yllättäen, joutuisin tapaturmaan tai onnettomuuteen niin siinä vaiheessa vaikutukset näkyisivät minulle.
Ihan älytöntä tämä uhoaminen "en tarvitse hoitajia". Eihän meistä työikäisistä ja perusterveistä suurin osa tarvitsekaan. Mutta yhtäkkiä saatamme tarvita.
Kun kymmenen vuotta sitten olin onnettomuudessa ja jouduin leikkaukseen, todella tarvitsin hoitoa ja hoitajia siinä missä lääketiedettä ja lääkäreitäkin. Toivoisin, että meillä jatkossakin olisi terveydenhuolto, joka pystyy ihmisiä hädän hetkellä auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Läheisen hyvin käynnistyneet syöpähoidot keskeytettiin ja siirrettiin syksylle. Olen niin täynnä vihaa heitä kohtaan ettei sanat riitä kertomaan.
Kerätkää kolehti ja ostakaa yhteisvoimin hoito läheiselle dokrateesta. Se on halvempaa kuin nostaa hoitsulien palkkoja. Ehkä.
Mulle käy hyvin että kukaan ei tee yhtään mitään , nähdään kuka tulee saavutetuilla eduilla toimeen ja kuka osaa elämän perustoimet , töpselit irti heti.
Vaipanvaihtajat vaativat rahaa "vaativasta työstä". Tyypit syöttävät, pesevät ja suihkuttavat ihmisiä ja lopun aikaa istuvat läskiintyvillä perseillään "palavereissa" ja jakavat lääkkeitä, jotka joku fiksumpi on määrännyt. No ei todellakaan kiinnosta. 😆 Ja tiedän mistä puhun, olen nykyään sillä määräävällä puolella.
Hassu ajatus; miltäköhän monen ihmisen kädet tai jalat näyttäisi, jos eivät ois päässeet murtumien jälkeen hoitoon
Juu eipä tosiaan kiinnosta. Nämä hoitajat äänestävät porukkaa jotka lahjoittavat suomalaisten rahoja ties minne ja nyt ovat kinuamassa itselle lisää rahaa????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat saivat niin isot korona ylityö korvaukset niin että niilläkö on varaa lakkoilla. Saako ne lakkoilevat hoitajat palkkaa tai jotain korvauksia ja sitä ihmettelen että millä ne pärjäävät lakon aikoihin.
Noin lyhyellä koulutuksella sitten kaikkien pitäisi saada samat palkat. On hoitajiakin tärkeimpää ammattikuntaa kuten siivoojat joita ilman ei toimisi yhtään mikään.
mä tienaan raksalla 102€/ pv ja sekin on bruttona.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaikuttanut minunkaan elämääni millään tavoin. Mutta tajuan kyllä, että jos sattuisin sairastumaan yllättäen, joutuisin tapaturmaan tai onnettomuuteen niin siinä vaiheessa vaikutukset näkyisivät minulle.
Ihan älytöntä tämä uhoaminen "en tarvitse hoitajia". Eihän meistä työikäisistä ja perusterveistä suurin osa tarvitsekaan. Mutta yhtäkkiä saatamme tarvita.
Kun kymmenen vuotta sitten olin onnettomuudessa ja jouduin leikkaukseen, todella tarvitsin hoitoa ja hoitajia siinä missä lääketiedettä ja lääkäreitäkin. Toivoisin, että meillä jatkossakin olisi terveydenhuolto, joka pystyy ihmisiä hädän hetkellä auttamaan.
emme tarvitse "kalliita suomalaisia hoitajia".
Kaikkein huonoin aines hakeutuu hoitajaksi joilla surkein koulumenestys ja nyt pitäisi saada noin lyhyellä koulutuksella muita parempi palkka vain tämän koronan takia kun joutui vähän venymään. Muuten ne ovat kaikkein laiskinta työryhmää ja siivoojat ansaitsisivat niitä ennemmin palkan korotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole verotonta. 16€ jälkeen menee veroa 45 %.
Silti jää käteen paljon enemmän kuin muilla aloilla toimiville amk koulutuksen saaneille. Sairaanhoitajien palkat jo lähtökohtaisesti älyttömän hyvät. Googlaa sairaanhoitaja palkka. Keskimäärin yli 3500e.
Vierailija kirjoitti:
Juu eipä tosiaan kiinnosta. Nämä hoitajat äänestävät porukkaa jotka lahjoittavat suomalaisten rahoja ties minne ja nyt ovat kinuamassa itselle lisää rahaa????
Ei nyt kuitenkaan yleistetä.
Vierailija kirjoitti:
Vaipanvaihtajat vaativat rahaa "vaativasta työstä". Tyypit syöttävät, pesevät ja suihkuttavat ihmisiä ja lopun aikaa istuvat läskiintyvillä perseillään "palavereissa" ja jakavat lääkkeitä, jotka joku fiksumpi on määrännyt. No ei todellakaan kiinnosta. 😆 Ja tiedän mistä puhun, olen nykyään sillä määräävällä puolella.
Toivottavasti et ole mutta jos olet niin mietipä hetki mistä sinulle maksetaan! Sen jälkeen mene viikoksi tutustumaan hoitotyöhön myös kotihoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Paperilakkolaisetkin on unohdettu jo aikapäivät sitten.
Ovatko nekin lakossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperilakkolaisetkin on unohdettu jo aikapäivät sitten.
Ovatko nekin lakossa?
Ollut jo pitkään.
Ei huolta med borgare. Rahaa ei tule teille eikä hoitajille mutta rahaa meillä riittää NATO pelleilyyn, sotateollisuuden ja maailman sosiaalipankkina toimimiseen.