Järkyttävä ikävä Etelä-Suomeen täältä pohjoisesta, mutta onko tässä maailmantilanteessa järkeä muuttaa takaisin?
Ikävä siis ihan PK-seudulle takaisin. Työt loppuu kohta ja olen ihan valmis paluumuuttoon. Toisaalta asun nyt ihan Ruotsin ja Norjan rajalla, joten jos joku konflikti tulee niin täällä on aika hyvin tallessa. Mitä tekisit, muuttaisitko vai jäisitkö?
Kommentit (15)
Tottakai. Ei se lappi ole sen turvallisempi sodan aikana. Ja ulkomaille ei pääse, jos olet 18-60-vuotias.
Kai tämä Pohjois-Karjala on etelää pohjoisesta Suomesta katsoen. Sen kun tulet vaan, tervetuloa, kyllä täällä sinustakin huolta pidetään.
Turha odotella jotain konfliktia. Tänne vaan.
Mihin muuttaisit? Helsinki on muuttunut viime vuosina niin paljon, että en enää viihtynyt siellä. Kaikki on siellä mennyt överiksi, niin rakentaminen, liikenneruuhkat, koulujen ja päiväkotien koot ja ongelmat, palveluiden puute, vaikea saada riittävästi alipalkattua työvoimaa, asumisen kalleus, kaikki.
Itse asiassa kannattaa varmaankin katsella uutta kotia tuolta keskemmältä, sinne on vaikeampi idästä päin rynniä järvien ja muun maaston takia. Helsinki ja pk-seutu taas on ensimmäisenä pommituksen alla ja Lappi myöskin herkullinen pala poimittavaksi luonnonvarojensa takia.
Muista sitten että pk-seudulla sinun pitää löytää duuni josta saat vähintään 4x bruttopalkkaa jotta elämälaatusi ei romahda nykyiseen verrattuna.
Ellei sitten "elämäsi' sisältö ole vetää kännejä eri baarissa joka ilta ja saada rasvassa uivaa noutomättöä kotiovelle toimitettuna.
Itse en muuttaisi pk seudulle. Olen itse juuri miettinyt täältä pohjoisempaan muuttoa. Ei siis pelkkä maailmantilanne vaan yleisesti ei kiva enää asua pk seudulla jossa aina asunut.
Tee lista plussat ja miinukset molemmissa ja tee oma päätös.
Tsemppiä😊👍
Paras pysytellä lähellä rajanylityspaikkaa kun ns pashka osuu ropelliin…
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Ei se lappi ole sen turvallisempi sodan aikana. Ja ulkomaille ei pääse, jos olet 18-60-vuotias.
Pääsee kyllä, ellet ole asevelvollinen. Älä levitä disinformaatiota. Valtio tietää kriisitilanteessa ison osan siviileistä poistuvan maasta ja se on täysin okei.
Jos annat pelon ohjailla ratkaisujasi, niin pelätä saat joka paikassa.
Miksi et muuta siitä rajan yli Norjaan tai Ruotsiin? Paremmat palkat ja parempi talous noissa maissa.
Muuta Tampereelle tai Lahden seudulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee kyllä, ellet ole asevelvollinen. Älä levitä disinformaatiota. Valtio tietää kriisitilanteessa ison osan siviileistä poistuvan maasta ja se on täysin okei.
Oletko kuullut maanpuolustusvelvollisuudesta?
Jot työt loppuu siellä ja saisit täältä etelästä töitä ja mieluisan asunnon, niin miksi ihmeessä et muuttaisi?