Ketoilijat, auttakaa...
Mitat 162/88 ja järkytyin aamulla vaakalukemiani... Sairastan autoimmuunitautia ja siihen menee kortisonia. Lihon aina kortisonia käytettäessä ja nykyiset lukemat ovat ennätys. Paino, jossa olen ollut tyytyväinen aikuisiällä, on 62kg tietämillä. Voin todella huonosti henkisesti ja fyysisesti ja haluan tähän muutosta. En jaksa kantaa ylipainoa kipeällä keholla enää, plus mieliala on niin alhaalla. Olen joskus onnistunut pudottamaan painoa karppauksella ja tiedän että vähähiilarinen sopii minun keholleni. Nyt kortisoni on suurin haaste, koska se laittaa himoitsemaan hiilareita ja koko ajan on muka nälkä. Minun pitäisi ohittaa nämä tuntemukset, mutta se on haastavaa, koska kehoni on päivittäin kipeä sairauden takia ja siksi sorrun liian usein hakemaan hetken lohtua hiilareista. Ja lopputulos on nyt nähtävissä vaakalukemista... Pyydänkin vinkkejä, tsemppejä, että onnistun pudottamaan painoa ja voimaan paremmin.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Itsellänikin hiilarihimo on ollut aivan hirveä. Leipäsyöppö olen ollut. Nyt on kolmas Ketoviikko ja mielihalut on väistyneet. Syön kolme kertaa päivässä kunnolla. Käytän kermaa, syön tomaatteja, joten hiilihydraatit on reilu 20 g päivä. Tiukempaan en pysty, kun haluan hyvää ruokaa. Paino on pudonnut 2,5 viikon aikana 5kg. Pöhötys kadonnut. Kasvot näyttää jo kapeammikta ja vatsa on pienempi. Lähtömitat 161/82. Tavoitteeni on 70 kg. Tuosta hoikempana näytän kamalalta, kun kasvot mene liian kapeiksi.
Tietoa ja reseptejä on hurjasti ja korvikkeita leipomiseen ym on keksitty. Itse teen makeanhimoon fatbombseja. Ovat tosi kaloripitoisia, mutta makeutetaan stevialla niin ei tule hiilihydraatteja kuin tummasta kaakaosta.
Tsemppiä. Tulokset näkyy usein nopeasti, joten se motivoi. Itsellä odottaa kaapissa useampi kiva tavoitevaate.
Jatkan vielä tekstiä. Kävin ottaan mitat. Navan kohdalta lähtenyt 10 cm ja lantiolta 3 cm vajaassa kolmessa viikossa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellänikin hiilarihimo on ollut aivan hirveä. Leipäsyöppö olen ollut. Nyt on kolmas Ketoviikko ja mielihalut on väistyneet. Syön kolme kertaa päivässä kunnolla. Käytän kermaa, syön tomaatteja, joten hiilihydraatit on reilu 20 g päivä. Tiukempaan en pysty, kun haluan hyvää ruokaa. Paino on pudonnut 2,5 viikon aikana 5kg. Pöhötys kadonnut. Kasvot näyttää jo kapeammikta ja vatsa on pienempi. Lähtömitat 161/82. Tavoitteeni on 70 kg. Tuosta hoikempana näytän kamalalta, kun kasvot mene liian kapeiksi.
Tietoa ja reseptejä on hurjasti ja korvikkeita leipomiseen ym on keksitty. Itse teen makeanhimoon fatbombseja. Ovat tosi kaloripitoisia, mutta makeutetaan stevialla niin ei tule hiilihydraatteja kuin tummasta kaakaosta.
Tsemppiä. Tulokset näkyy usein nopeasti, joten se motivoi. Itsellä odottaa kaapissa useampi kiva tavoitevaate.
Jatkan vielä tekstiä. Kävin ottaan mitat. Navan kohdalta lähtenyt 10 cm ja lantiolta 3 cm vajaassa kolmessa viikossa!
Vau, hieno alku sinulla! Mulla on sama juttu että jos laihdun liikaa, näytän kasvoista kuivan kesän oravalta. Mulle 62kg on alin paino. Mulla on motivaatiovaatteita myös, mutta niihin mahtuminen tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta. Yritän visualisoida koko ajan mielessäni miltä tuntuu olla kevyempi, kuin silloin ennen.