Asko Järvinen: Koronan sairastanut ei tarvitse maskia, eikä tartuta tautia enää 10 päivän jälkeen oireiden alkamisesta
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008743539.html
"Jos on sairastunut koronataudin, taudin levittäminen on Järvisen mukaan vähäistä viiden päivän jälkeen oireiden ilmaantumisesta. Joskin silloinkin taudin levittäminen on vielä mahdollista.
– Voi sanoa, että kymmenen päivän jälkeen ei tartuta lainkaan."
"Taudin sairastanut on saanut immuniteettia koronaa vastaan eikä hän tarvitse kasvomaskia omaksi suojakseen. Mahdollinen uusi tartunta olisi hyvin lievä."
Uskokaapa nyt kaikki zerocovidläiset ynnä muut koronahysteerikot, kun ylilääkäri noin sanoo ja lopettakaa se hysteerinen panikointi! Luuletteko te, tai oletteko te todellakin jo nämä 2 vuotta luulleet tietävänne asian paremmin, kuin lääketieteen ammattilaiset?
Kommentit (23)
No joo, joillakin on uusi korona ollut lievä, mutta ei Kaikilla, tiedän monta, jolla toinen korona on kaatanut pahemmin kuin eka. En keksi yhden yhtä syytä miksi haluaisin koronan uudelleen, joten käytän maskia. Olen sen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
No joo, joillakin on uusi korona ollut lievä, mutta ei Kaikilla, tiedän monta, jolla toinen korona on kaatanut pahemmin kuin eka. En keksi yhden yhtä syytä miksi haluaisin koronan uudelleen, joten käytän maskia. Olen sen arvoinen.
Kai se on vähintään FFP2? Sillä sitä pienempitehoiset eivät suojaa käytännössä lainkaan. Esim. kangasmaskin ja kirurginmaskin suoja käyttäjälleen on lähes olematon.
3 rokotusta ja omikron sairastettuna mutta käytän maskia kaupoissa ja julkisissa kulkuneuvoissa yhä. Ei mitään ongelmaa
Jutussa toistuu usein sanat: "Järvinen arvelee....."
Juttu alkaa varsinaisella neronleimauksella: "Koronan sairastaminen on kuin saisi ylimääräisen rokotuksen."
Semmoista tutkittua tietoa tällä kertaa.
Sairaaloissa silti yli 900 koronaa sairastavaa. Ja lakko vielä päällä. Hyvin menee, ei huolta.
Kolme rokotusta on alla ja juuri sairastettu korona. Töissä en tarvitse maskia, mutta kaupassa olen käyttänyt. Jatkan sen käyttöä jatkossa myös.
Hyviä puolia ovat: muiden tautien välttäminen, piiloutuminen muilta ihmisiltä.
Korruptoitunut järvisen asko voi mun puolesta painuu hittoon typerine lausuntoineen :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Samaisessa jutussa kyllä lukee että voi jälleen saada koronan parin kuukauden päästä edellisestä tartunnasta. Ehkä uuden tartunnan kohdalla tartuttaa vähemmän. On tämä täysin järjetöntä.
Ei anna immuniteettia eri varianttia vastaan omikron 1 jälkeen voi saada omikron 2 ja deltan sairastaminen ei estä sairastamasta omikronia, mutta sairastaminen antaa paremman suojan vakavaa tautimuotoa vastaan kuin rokote.
Vierailija kirjoitti:
3 rokotusta ja omikron sairastettuna mutta käytän maskia kaupoissa ja julkisissa kulkuneuvoissa yhä. Ei mitään ongelmaa
Paitsi jostain syystä joillain muilla on ongelma jos joku haluaa käyttää maskia.
Ei rokotuksia, yksi sairastettu korona. En ole sen jälkeen enää käyttänyt maskia muualla kuin töissä.
Asko Järvinen on kyllä ollut tumpeloimpia korona-arvelijoita mitä Suomesta löytyy, heti Salmisen perässä. Tuossakin puhuu ettei tarvita kasvomaskia omaksi suojakseen, kun tavallisia maskeja ei muutenkaan käytetä omaksi suojaksi ja tämän pitäisi kaikkien tietää. Hengityssuojain eri juttu. Muutenkin aika monta "varmaan"-sanaa ja kuten toinen kommentoija totesi, niin kovasti arveluita, jotka eivät juuri herätä luottamusta.
https://tekniikanmaailma.fi/korona-tuhoaa-aivoja-vuosilla-tutkijat-hava…
Jo kevyenä tai kohtalaisena sairastettu COVID-19-tauti jättää jälkensä ihmisen aivoihin, ilmenee tuoreesta brittitutkimuksesta.
Eihän se maski ole ikinä ollut omaksi suojaksi vaan muiden suojaksi. Koittakaa nyt pysyä siinä ohjelmassa mihin olette sitoutuneet.
Kansainvälisten tutkimusten mukaan voi tarttua toiseen 14 päivää.
Vierailija kirjoitti:
https://tekniikanmaailma.fi/korona-tuhoaa-aivoja-vuosilla-tutkijat-hava…
Jo kevyenä tai kohtalaisena sairastettu COVID-19-tauti jättää jälkensä ihmisen aivoihin, ilmenee tuoreesta brittitutkimuksesta.
Teollisen ruuan syömisestä jää muutokset aivoihin jo 4 viikon jälkeen joten miksi ihmeessä tuon pitäisi vaikuttaa mihinkään suuntaan? Minä olen eläkkeellä traumoista joita olen saanut elämäni ihmisiltä. Nekin jättää ihan vammauttavat jäljet aivoihin ihan työkyvyttömyyten asti. Silti ei ihmisiä saa vaan millään kiellettyä.
Toimittajat ovat laiskoja, koska useimmiten haastattelevat vain yhtä ja juttu on sitten vain hänen sanojensa kritiikitöntä toistamista, niin lehdissä kuin tv- tai radiouutisissa. Nytkin olisi voinut kuulla rinnalla myös esim. Eeva Ruotsalaista ja/tai Tuuli Lappalaista. Joskus tulee mieleen, että on vain tilattu joltain siihen hetkeen sopiva mielipide.
Milloin Suomessa tehdään samanlainen tutkimus koronan hoitamisesta kuin Ruotsissa? Ruotsin selvityksessä todettiin, että poliitikot antoivat liikaa valtaa "asiantuntijoille" (siis lähinnä Tegnellille) ja jopa suorastaan pimittivät tietoa ja valehtelivat kansalle: https://www.nature.com/articles/s41599-022-01097-5
3 rokotusta ja sairastettu korona. Lopetin maskin käytön nyt keväällä. Katotaan syksyllä taas uudestaan mikä on tilanne mutta kesällä en sitä käytä.
Ei yhtään koronaan tähtäävää piikkiä. Ei naamaria maaliskuusta. Ei koronaa. Ikäni 65 ja asun suuressa kaupungissa normaalisti eläen. Korona on vanhentunut aihe.
Samaisessa jutussa kyllä lukee että voi jälleen saada koronan parin kuukauden päästä edellisestä tartunnasta. Ehkä uuden tartunnan kohdalla tartuttaa vähemmän. On tämä täysin järjetöntä.