Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä syötte tulevana pääsiäisenä?

Kokkikolmonen
12.04.2022 |

Ruokaideoita pääsäiseen: mitä teillä syödään lounaana tai päivällisenä?

Meillä ehkä lammasta, mutta en tiedä miten sen laittaisin. Joku vähän eksoottisempi kanaruoka olisi myös kiva.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina lammasta, lauantaina kalaa ja sunnuntaina fasaania.

Vierailija
22/32 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapaisti leivinuunissa naudan pashtopaistista, uunijuurekset ja karpalohyytelöä. Päälle kahvi ja leipäjuusto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin luomulampaan sisäfilettä, marinoin sitä punaviinissä ym.  kokkiystäväni vanhalla kunnon reseptillä. Sen kanssa varmaan ranskalaisia ja vihersalaattia, chilimajoa ja punkkua. Emme syö kovin usein lihaa, silloin luomua, joten tämä on pääsiäisen juhlaruoka.

Yksi ruoka on lohifile japanilaisittain, sen kylkeen riisiä, päälle japanikaupan maustetta, salaattia, alkuruuaksi misokeittoa pussista.

Mämmiä ja vaniljakastiketta, persikkarahkaa jälkkäriksi.

Joku ruoka voisi olla kasvisryynärit puolukkahillon kanssa. 

Yhtenä iltana menemme ulos syömään kalaravintolaan tai aasialaista fuusioruokaa tarjoavaan paikkaan.

Vierailija
24/32 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan viettänyt pääsiäistä ja valmistellut mitään erityistä ruokaa sen varalle. 

Vierailija
25/32 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä pääsiäinen ei merkitse minulle yhtikästä mitään enkä tee mitään erityisvalmisteluita sitä varten. 

Vierailija
26/32 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammasta (tai karitsaa) , ajattelin tehdä siitä marokkolaistyylistä taginea kun en oikein perinteisestä lammaspaistista välitä. Parsapiirakan aion leipoa ja muutenkin aterioiden kanssa herkutellaan paahdetulla tai keitetyllä parsalla. Herkuiksi riittää suklaamunat. Joku päivä sitrusmarinoitua lohta. Ehkäpä voisi tehdä myös  täytettyjä kananmunanpuolikkaita joku päivä alkupaloiksi. 

Vierailija
27/32 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädenlämpöistä kaalimehua ja hyvin vatkattua munatotia koko pääsiäinen!

Vierailija
28/32 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä pääsiäinen ei merkitse minulle yhtikästä mitään enkä tee mitään erityisvalmisteluita sitä varten. 

Mulle se on kevään alkamisen juhla! Kaupoista saa kaikkea ihanaa vihreää, varhaiskaalia ja parsaa, niillä herkutellaan. 

Vierailija
29/32 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen mitä on varaa, eli saa muutamalla eurolla. Tekisköhän risottoa tai..ideoita?

Vierailija
30/32 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle se on kevään alkamisen juhla! Kaupoista saa kaikkea ihanaa vihreää, varhaiskaalia ja parsaa, niillä herkutellaan. 

No niin minäkin herkuttelen, mutta en ajattele tämän liittyvän mitenkään pääsiäiseen? En tee itse pääsiäisen takia mitään erityistä. Mulle tämä pääsiäinen on jotenkin jäänyt juhlimatta tai mitenkään huomioimatta. 

Vierailija
31/32 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia te vietätte pääsiäistä siis yleensä? Oletteko siis jotain uskonnollisia ja juhlitte Jeesuksen ylösnousumuksen takia vai ihan muuten vaan vietätte vaikka ette ole uskonnollisia? 

Vierailija
32/32 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä samaa paskaa kuin ennenkin. Pääsiainen ei tee mitään eroa siihen.