Mitä syötte tulevana pääsiäisenä?
Ruokaideoita pääsäiseen: mitä teillä syödään lounaana tai päivällisenä?
Meillä ehkä lammasta, mutta en tiedä miten sen laittaisin. Joku vähän eksoottisempi kanaruoka olisi myös kiva.
Kommentit (32)
Palapaisti leivinuunissa naudan pashtopaistista, uunijuurekset ja karpalohyytelöä. Päälle kahvi ja leipäjuusto.
Ostin luomulampaan sisäfilettä, marinoin sitä punaviinissä ym. kokkiystäväni vanhalla kunnon reseptillä. Sen kanssa varmaan ranskalaisia ja vihersalaattia, chilimajoa ja punkkua. Emme syö kovin usein lihaa, silloin luomua, joten tämä on pääsiäisen juhlaruoka.
Yksi ruoka on lohifile japanilaisittain, sen kylkeen riisiä, päälle japanikaupan maustetta, salaattia, alkuruuaksi misokeittoa pussista.
Mämmiä ja vaniljakastiketta, persikkarahkaa jälkkäriksi.
Joku ruoka voisi olla kasvisryynärit puolukkahillon kanssa.
Yhtenä iltana menemme ulos syömään kalaravintolaan tai aasialaista fuusioruokaa tarjoavaan paikkaan.
En ole koskaan viettänyt pääsiäistä ja valmistellut mitään erityistä ruokaa sen varalle.
Jostain syystä pääsiäinen ei merkitse minulle yhtikästä mitään enkä tee mitään erityisvalmisteluita sitä varten.
Lammasta (tai karitsaa) , ajattelin tehdä siitä marokkolaistyylistä taginea kun en oikein perinteisestä lammaspaistista välitä. Parsapiirakan aion leipoa ja muutenkin aterioiden kanssa herkutellaan paahdetulla tai keitetyllä parsalla. Herkuiksi riittää suklaamunat. Joku päivä sitrusmarinoitua lohta. Ehkäpä voisi tehdä myös täytettyjä kananmunanpuolikkaita joku päivä alkupaloiksi.
Kädenlämpöistä kaalimehua ja hyvin vatkattua munatotia koko pääsiäinen!
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä pääsiäinen ei merkitse minulle yhtikästä mitään enkä tee mitään erityisvalmisteluita sitä varten.
Mulle se on kevään alkamisen juhla! Kaupoista saa kaikkea ihanaa vihreää, varhaiskaalia ja parsaa, niillä herkutellaan.
Siihen mitä on varaa, eli saa muutamalla eurolla. Tekisköhän risottoa tai..ideoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle se on kevään alkamisen juhla! Kaupoista saa kaikkea ihanaa vihreää, varhaiskaalia ja parsaa, niillä herkutellaan.
No niin minäkin herkuttelen, mutta en ajattele tämän liittyvän mitenkään pääsiäiseen? En tee itse pääsiäisen takia mitään erityistä. Mulle tämä pääsiäinen on jotenkin jäänyt juhlimatta tai mitenkään huomioimatta.
Minkä takia te vietätte pääsiäistä siis yleensä? Oletteko siis jotain uskonnollisia ja juhlitte Jeesuksen ylösnousumuksen takia vai ihan muuten vaan vietätte vaikka ette ole uskonnollisia?
Sitä samaa paskaa kuin ennenkin. Pääsiainen ei tee mitään eroa siihen.
Perjantaina lammasta, lauantaina kalaa ja sunnuntaina fasaania.