Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näillä oireilla viralliseen koronatestiin?

Hoitsu
12.04.2022 |

On sellainen olo, että kuume olisi nousemassa, mutta kuumetta ei ole. Kurkku vähän kipeä, välillä yskittää vähän, pientä limaisuutta. On siis hyvin lievät oireet ja ne on alkaneet sunnuntaina. Kotitestit näyttää negatiivista. Virallinen testitulos pitää olla, että voi olla pois töistä koronaan vedotessaan.

Olen töissä sotealalla, että voisin kyllä vedota siihen miksi mun pitää päästä testiin. On vain alkanut olla nihkeää kuulemma jopa sotealan työntekijöillä testiin pääseminen. Mietin jo sitä, että liioittelen vähän oireita.

Olen altistunut sekä töissä että kotona.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot ap sairas ja sairaana haetaan saikkua. Sitä saa, vaikka koronatesti olisi negatiivinen.

Ennen koronaa näin lievissä oireissa mentiin töihin eikä haettu saikkua. 

Toivottavasti se jää, että edes vähän kipeänä ei mennä töihin. Varsinkaan sotepuolella. Sulle se voi olla pieni flunssa, mut asiakkaalle, työkaverille tai hänen perheelleen isompi juttu. Pienempi harmi töissäkin, että yksi on hetken pois kuin se, että kaikki on pois vuorollaan ja hoidettavatkin heikommassa kunnossa.

Vierailija
22/34 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitsu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kerro meidän ohjeita. Teidän ohjeet on vähän "oudot", et pitää feikata oireita päästäkseen testiin. 😂

Voi huokaus. Ei pidä feikata oireita vaan ikävä kyllä se on päivystyksen hoitajastakin kiinni kuka suostuu antamaan ajan testiin. Mä en voi sille mitään, että ihan turhaan sä siellä lapsellisesti naurat. 

Mene muualle pätemään jos ei kerran mitään asiaa ollut.

No on teilläpäin outo päivystys. Just tässä päivystyksen työntekijän kanssa juttelet. 🤣

No mä en edelleenkään voi sille mitään, että jotkut hoitajat siellä panttaa testausaikoja. Sä olet yhdessä päivystyksessä töissä etkä tunne jokaista Suomen päivystystä ja niiden työntekijöitä. Mene muualle pätemään.

No en ole kuullutkaan, että sotelainen panttaa sotelaiselta jo työterveyteenkin kuuluvia asioita!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä altistunut mutta oireeton menee normisti töihin, viettää tauot yksin ja pienimmästäkin oireesta testaukseen.

Vierailija
24/34 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisin tiuhaan testissä käymään noilla oireilla.

t. tupakoiva huonosti nukkuva mies.

Vierailija
25/34 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin te oikein asutte? Meillä pääsee ihan normaalisti testiin kuka vaan, vaikka asutaan Hus-alueella. Kunhan vaan varaa ajan netistä. Sinne pääsee ihan lyhyellä varoajalla.

No ei pääse täällä enää kovin helposti jos ei ole sotealalla ja nyt on alkanut vaikeutumaan jopa sotealan työntekijöillä. Jäljitystä ei enää tehdä.

Vierailija
26/34 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitsu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot ap sairas ja sairaana haetaan saikkua. Sitä saa, vaikka koronatesti olisi negatiivinen.

Ennen koronaa näin lievissä oireissa mentiin töihin eikä haettu saikkua. 

Toivottavasti se jää, että edes vähän kipeänä ei mennä töihin. Varsinkaan sotepuolella. Sulle se voi olla pieni flunssa, mut asiakkaalle, työkaverille tai hänen perheelleen isompi juttu. Pienempi harmi töissäkin, että yksi on hetken pois kuin se, että kaikki on pois vuorollaan ja hoidettavatkin heikommassa kunnossa.

Jos mä olisin tällaisten oireiden takia aina pois, niin mulla olisi sairaslomia vuodessa todella paljon. On aina välillä olotila, että on kuumeinen olo ja aivan kuin tulossa kipeäksi. Sitten en kuitenkaan ole tullut kunnolla kipeäksi. 

Nyt kuitenkin selkeät altistumiset. En ole koronaa vielä sairastanut.

Vierailija
27/34 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin te oikein asutte? Meillä pääsee ihan normaalisti testiin kuka vaan, vaikka asutaan Hus-alueella. Kunhan vaan varaa ajan netistä. Sinne pääsee ihan lyhyellä varoajalla.

No ei pääse täällä enää kovin helposti jos ei ole sotealalla ja nyt on alkanut vaikeutumaan jopa sotealan työntekijöillä. Jäljitystä ei enää tehdä.

No jos kotitesti on nega. Ehkä sulla on vaan tavallinen nuha? Et sä silti mene töihin, jos on puolikuntoinen olo. Kurkku arka, kenties vilunväristyksiä, yskää jne. Ota huomenna vielä kotitesti. Oletko saanut piikit?

Mitä työnantaja sanoi siihen, kun altistuit töissä? Kai sait ohjeet?

Vierailija
28/34 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitsu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kotitesti on nega. Ehkä sulla on vaan tavallinen nuha? Et sä silti mene töihin, jos on puolikuntoinen olo. Kurkku arka, kenties vilunväristyksiä, yskää jne. Ota huomenna vielä kotitesti. Oletko saanut piikit?

Mitä työnantaja sanoi siihen, kun altistuit töissä? Kai sait ohjeet?

Vilunväristyksiä ei ole ainakaan vielä ollut. Olen saanut kolme rokotetta, mutta eihän ne tartunnalta suojaa vaan sen voi silti saada. 

Ohje on nykyään,että FFP2-maski käyttöön jos altistuu. Huomenna on vapaata töistä, että huomenna olisi hyvä mahdollisuus käydä testissä. Tänäänkin olin siis vapaalla ja tänään oireet vähän, siis hyvin vähän lisääntyneet. Sunnuntaina oli vain se tunne, että aivan kuin olisi tulossa kipeäksi.

Vierailija
29/34 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun siis oireet niin lieviä, että ei mun oikein mikään ole. Jos puhutaan puolikuntoisesta, niin kyllä mä silloin olisin huonommassa kunnossa. Olo on sellainen tullakko vai eikö tulla kipeäksi.

Vierailija
30/34 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku kipeä täälläkin ja flunssainen olo ja koronakin todettu tänään.

Vierailija
31/34 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
32/34 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö testissä?

Vierailija
33/34 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävitkö testissä?

Kävin heti aamulla kun hoitaja aivan mutkitta ajan antoi. Sanoin olevani sotealalla, altistuneeni ja lieviä oireita. Tänään aamulla oli vähän enemmän oireita, mutta nyt taas helpottanut. Tulosta odotellessa.

Vierailija
34/34 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla oireilla se itselläni alkoi pari viikkoa sitten. Neljän päivän jälkeen näkyi vasta kototestissä. Luulin että koronassa oireet tulevat nopeasti, mutta aika hiljakseen lisääntyi itselläni. Alilämpöä, pientä kurkun karheutta ja vähän vuotava nenä oli alkuun. Allergiaoireista olisi mennyt.