Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö paskaduuniin tehtaaseen, jos siellä olisi riskinä menettää raaja?

Vierailija
12.04.2022 |

Tätä nyt pohdin tässä kun työkkäri on laittanut työhönosoituksen erääseen tehtaaseen...Pitäisi sitä paikkaa hakea.

Voiko työstä kieltäytyä vedoten sen riskeihin?
Olen lukuisia videoita nähnyt tuollaisista onnettomuuksista.

Palkkakaan ei olisi kuin noin 200e enemmän kuin mitä nyt saan nettohyötynä tuista.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä tehtaassa, jossa oli vaara pudota pulpperiin. Joku oli hiljattain pudonnut. Hänestä jäi toinen kenkä jäljelle.

Pulpperi on laite jossa puu pilkotaan koneellisesti silpuksi, jonka jälkeen siitä keitetään sellua.

Mulla oli myös oma, nimikoitu kaasunaamari kemikaalivuotojen varalle.

Olen ollut myös työssä, jossa tarjottiin asekoulutus ja -lupa kaikille halukkaille. Istuin päivät 500 000-1000 000 käteiskassa nokan edessä.

Olen ollut työssä, jossa harjoiteltiin ahkerasti pelastautumista pilvenpiirtäjästä tulipalon sytyttyä. Tämä oli lokakuussa 2001. Lähestyviä lentokoneita ei ollut kiva katsella ja torni tärisi tuulessa. Vei aikaa tottua.

Työurasi kuulostaa mielenkiintoiselta. Olen jopa kateellinen.

Vierailija
22/38 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin vähällä menettää tehtaalla käteni kun kurotin liian kauas hitaasti mutta erittäin varmasti liikkuvien tylppien koneen osien ja koneen reunan väliin, eikä se osa sitten joustanutkaan. Toisella kädellä sain onneksi hätäseissin päälle eli koneen pysähdyksiin. Kollegat irrottivat minut sorkkaraudoilla. Nyt siinä ja yrityksen kaikissa vastaavissa paikoissa on läpipääsemätön ritilä. Selvisin tilanteesta vain mustelmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa ap yrittää lusmuilla tylstä vedoten vaaeoihin, joten kotitapaturmien nostamunen rinnalle on uhan relevanttia:

Melkein kuolin kerran sängystä noustessa. Oli olevinaan kiire, jalat sotkeutuivat peittoon ja nousin sängystä pää edellä. Löin ohimon kirjoituspäytään, yöpöytään ja lattiaan jalat yhä nätisti nipussa täkin sisällä. Tuli kipeitä kuhmuja, mutta onneksi pöydänkulma ei mennyt ohimoluusta läpi.

Lisäksi sattui käteen, olkapäässä repesi jotain ja ranteesta murtui joku pieni luu. Viikkojen kivut.

Kaikki tämä kotona, tavallisena aamuna selvin päin. Ilmeisesti olin menossa ennenkuin kunnolla heräsin.

Joten varo, ap, koti on ihmisen vaarallisin paikka! Moni kuolee sinne!

Vierailija
24/38 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa ap yrittää lusmuilla tylstä vedoten vaaeoihin, joten kotitapaturmien nostamunen rinnalle on uhan relevanttia:

Melkein kuolin kerran sängystä noustessa. Oli olevinaan kiire, jalat sotkeutuivat peittoon ja nousin sängystä pää edellä. Löin ohimon kirjoituspäytään, yöpöytään ja lattiaan jalat yhä nätisti nipussa täkin sisällä. Tuli kipeitä kuhmuja, mutta onneksi pöydänkulma ei mennyt ohimoluusta läpi.

Lisäksi sattui käteen, olkapäässä repesi jotain ja ranteesta murtui joku pieni luu. Viikkojen kivut.

Kaikki tämä kotona, tavallisena aamuna selvin päin. Ilmeisesti olin menossa ennenkuin kunnolla heräsin.

Näköjään mulle joku vamma jäikin 😂

Vierailija
25/38 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen tohelo oikein olet? Jos tuo  työ olisi oikeasti vaarallinen niin se olisi kielletty. Toki missä tahansa työssä voi käydä onnettomuus, varsinkin jos on kömpelö, tuttu vaatemyyjä putosi jakkaralta laittaessaan näyteikkunaa kuntoon ja sai keskenmenon. 

Joku voi laittaa ison koneen käyntiin tietämättä että toinen on sisällä, oli lähellä kerran.

Näissä töissä kannattaa sabotoida sitä konetta sen verran, että se ei käynnisty ennen kuin menee korjaamaan tai puhdistamaan. Joku lappukin on tyhjää parempi hallintapaneelin luona.

Vierailija
26/38 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nukutko työksesi? onko se vapaaehtoista?

Vierailija
27/38 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään tehdas Suomessa ota töihin jos et sinne halua. Laita surkea hakemus menemään vaan.

Vierailija
28/38 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaturmien vaara lisääntyy, kun työpaikoilla on vain halpisvuokratyöntekijöitä, joista osa ei osaa edes kunnolla Suomea ja turvallisuuskulttuuri muutenkin retuperällä ja leväperäistä.

Vierailija
29/38 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen tohelo oikein olet? Jos tuo  työ olisi oikeasti vaarallinen niin se olisi kielletty. Toki missä tahansa työssä voi käydä onnettomuus, varsinkin jos on kömpelö, tuttu vaatemyyjä putosi jakkaralta laittaessaan näyteikkunaa kuntoon ja sai keskenmenon. 

Joku voi laittaa ison koneen käyntiin tietämättä että toinen on sisällä, oli lähellä kerran.

Näissä töissä kannattaa sabotoida sitä konetta sen verran, että se ei käynnisty ennen kuin menee korjaamaan tai puhdistamaan. Joku lappukin on tyhjää parempi hallintapaneelin luona.

Ns. LOTO -menettely (Lock Out, Tag Out) olisi aiheellista olla kaikilla tehtailla käytössä tilanteissa jossa on mentävä johonkin koneen työskentelyalueelle säätöjä, korjauksia, tms. varten. Esim. sammutetaan kone päävirtakytkimesta ja lukitaan se munalukolla, merkitään että kone on sammutettu huoltoa varten ja käynnistys on kielletty kenenkään muun kuin lukon asettajan toimesta. Ymmärtääkseni lukon poisto ja luvaton käynnistys on jopa työturvallisuusrikos.

Vierailija
30/38 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormien menettämisen riski on monessakin metallialan tehdastyössä todellinen. Ei tarvita kuin vähän huonoa tuuria yhdistettynä esim. väsyneenä(3-vuorotyö) tehtyyn huolimattomuusvirheeseen. Tällasesta sitte 11€/h + vuorolisät. Itse vaihdoin alaa.

Vierailija
31/38 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sormien menettämisen riski on monessakin metallialan tehdastyössä todellinen. Ei tarvita kuin vähän huonoa tuuria yhdistettynä esim. väsyneenä(3-vuorotyö) tehtyyn huolimattomuusvirheeseen. Tällasesta sitte 11€/h + vuorolisät. Itse vaihdoin alaa.

Teollisuustyö jos mikä on alipalkattua paskaduunia jota ei näemmä liitot eikä mikään mahti maailmassa pysty korjaamaan. Turhaan valittavat työvoimapulaa kun palkkoja eivät suostu nostamaan ei sitten millään!

Vierailija
32/38 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan kannata mennä

Vierailija
33/38 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdastyössä suurempi riski on menettää raajan sijaan mielenterveys. Olen töissä elintarvikealalla ja työtä tehdään koneen tahdissa. Työn määrä lisääntynyt kamalasti ja sama työmäärä on kuitenkin pystyttävä tekemään. Lisäksi työ muuttunut fyysisemmäksi ja muutenkin pitäisi hallita monet eri linjastot.

Vierailija
34/38 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdastyössä suurempi riski on menettää raajan sijaan mielenterveys. Olen töissä elintarvikealalla ja työtä tehdään koneen tahdissa. Työn määrä lisääntynyt kamalasti ja sama työmäärä on kuitenkin pystyttävä tekemään. Lisäksi työ muuttunut fyysisemmäksi ja muutenkin pitäisi hallita monet eri linjastot.

Työmäärä omalla pisteellä on siis lisääntynyt ja siinä ohessa pitäisi siis ehtiä tehdä valmistelevia töitä eri linjastoille.

Vierailija
35/38 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sinne mutta onnut tai muu vaiva vaivaa

Kyselet kaiken eduista ja sairasloman maksullisuudesta

Vierailija
36/38 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset sitten sairaseläkkeelle eikä tarvitse enää välittää työkkäristä.

Vierailija
37/38 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska ja työtävieroksuva keksii aina tekosyitä minkä takia ei tarvitse töitä tehdä kun haluaa olla muiden elätettävänä

Vierailija
38/38 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole niitä ihmisiä jotka valittavat minkä takia naiset tienaa vähemmän kuin miehet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän